ارتباط با ما در

قهوه آفریقا، اعجاز عطر و طعم

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. نوشیدنی‌های کافئین‌دار تأثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می‌گذارند؛ اما مصرف بیش از حد آن نیز برای بدن مضر است.

منتشر شده

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. نوشیدنی‌های کافئین‌دار تأثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می‌گذارند؛ اما مصرف بیش از حد آن نیز برای بدن مضر است. حتماً این سوال برای‌تان پیش آمده که قهوه از کجا و چگونه تولید می‌شود؟ کافی، در واقع دانه‌های داخل میوه‌ای به نام گیلاس قهوه است. بعد از رسیدن میوه، دانه‌ها از میوه جدا می‌شود؛ البته روش‌های مختلفی برای جداکردن دانه کافی وجود دارد که هرکدام در طعم و کیفیت آن تأثیرگذار هستند. یکی از باکیفیت‌ترین دانه‌های کافی در دنیا، دانه آفریقا است که در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با انواع دانه کافی آفریقایی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم.

قهوه آفریقا چیست؟

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین دانه‌های کافی در دنیا، قهوه آفریقا است. کافی آفریقایی طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد. هرسال بخش قابل ‌توجهی از کافی تولید شده در آفریقا به کشورهای دیگر صادر می‌گردد. کافی آفریقایی طعم و مزه متفاوتی نسبت به بقیه قهوه‌ها دارد و به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در بین طرفدارهای کافی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکبار این کافی محبوب را امتحان کنید تا متوجه تفاوت آن شوید. مطمئناً بعد از نوشیدن یک فنجان کافی آفریقایی، طرفدار این نوشیدنی خوش‌ عطر می‌شوید.

افرادی که این کافی را نوشیده‌اند، طعم و عطر آن را شبیه رایحه‌های گل و میوه می‌دانند. متأسفانه در ایران تهیه کافی آفریقا کمی سخت است و برخی از فروشندگان سودجو، کافی آسیایی را به‌ جای قهوه آفریقا به مشتری می‌فروشند. ازآنجاکه تشخیص کافی آسیایی و آفریقایی سخت است، به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. در این بخش می‌خواهیم شما را با انواع دانه‌های کافی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم.

  • قهوه اتیوپی؛ بهترین قهوه آفریقا

کشور اتیوپی، یکی از برترین تولیدکنندگان کافی در دنیا به شمار می‌رود. جالب است بدانید اولین دانه کافی در این کشور کشف شده است. کشور اتیوپی، سالانه بخشی از تولیدات کافی خود را به سایر کشورها صادر می‌کند. دانه‌های کافی در این کشور در سه منطقه سیدامو، هرار و کافا رشد می‌کنند. همچنین نام‌گذاری کافی بر اساس منطقه برداشت است. باکیفیت‌ترین کافی عربیکا در این کشور برداشت می‌شود. از بین دانه‌های کافی تولید شده در این کشور، عربیکا از محبوبیت بیشتری برخوردار است. کافی در کشور اتیوپی جایگاه ویژه‌ای دارد و سالانه جشن‌هایی برای آن نیز برگزار می‌شود. رایحه کافی اتیوپی شبیه به گل و میوه است و همین باعث محبوبیت زیاد آن در بین دوست‌داران قهوه شده است. از عوامل مؤثر بر طعم و عطر کافی‌های اتیوپی می‌توان به شیوه رشد و مراقبت توسط کشاورز و موقعیت جغرافیایی اشاره کرد.

قهوه کنگو در جمهوری دموکراتیک کنگو تولید می‌شود و به همین دلیل به این اسم نام‌گذاری شده است. در این منطقه دو نوع کافی عربیکا و روبوستا کشت می‌شود. ازآنجاکه قهوه کنگو نژاد عربیکا دارد، دارای طعم شیرین است. همچنین درصد کافئین آن پایین است و برای افرادی که طعم تلخ کافی را دوست ندارند بسیار مناسب است. از ویژگی‌های این کافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طعم این کافی شبیه به میوه‌های تیره مثل آلو، کشمش و توت سیاه است.
  2. طعم شیرین و شکلاتی دارد.
  3. دانه‌های این کافی سخت و سفت هستند.

  • قهوه کنیا

قهوه کنیا به دلیل عطر و طعم بی‌نظیر، یکی دیگر از محبوب‌ترین دانه‌های کافی آفریقایی در دنیا محسوب می‌شود. این کافی در منطقه کنیا و به‌صورت کاملاً ارگانیک تولید می‌شود. نژاد این کافی عربیکا است و دانه‌های روشنی دارد. دانه‌های کافی تولید شده در این منطقه به دو نوع تقسیم می‌شود؛ نوع اول دارای طعم تلخ و سنگینی است و بعد از دم کردن ظاهری شبیه به آبمیوه دارند. نوع دوم، عطر و طعم تند و گرمسیری دارد و رنگ آن شفاف است.

یکی از پرطرفدارترین کافی‌های آفریقا، قهوه اوگاندا است. این منطقه دارای شرایط اقلیمی مناسبی برای پرورش دانه‌های کافی است و به همین دلیل کافی‌های تولید شده در این منطقه از طعم و عطر فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. ۹۴ درصد کافی‌های تولید شده در اوگاندا از نژاد روبوستا هستند.

  • قهوه رواندا

دانه کافی رواندا طعم شیرین و شبیه گل‌های مرکبات را دارد. کافی‌های تولید شده در منطقه رواندا به بوربون معروف هستند. این کافی به خاطر طعم متفاوت، طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا دارد.

  • قهوه بروندی

قهوه بروندی یکی دیگر از کافی‌های تولید شده در کشور آفریقا است. این کافی طعمی شبیه به میوه‌های قرمز مانند توت دارد. همچنین رایحه آن شما را یاد مرکبات می‌اندازد.

پرورش قهوه در مزارع کشورهای آفریقا

درختان کافی در کشور اتیوپی، به صورت کاملاً ارگانیک و بدون استفاده از کودهای شیمیایی رشد می‌کنند و به همین دلیل کیفیت دانه‌های کافی این کشور از نظر عطر و طعم بی‌نظیر هستند و جزو بهترین کافی‌های آفریقایی محسوب می‌شوند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، کافی همان دانه‌های میوه گیلاس قهوه است. جهت جداکردن دانه‌ها از میوه، از دو روش خشک و مرطوب استفاده می‌کنند. در روش مرطوب، دانه‌ها توسط نیروی مکانیکی و در عرض ۱۲ ساعت، از میوه جدا می‌شود. دانه‌های جدا شده به روش مرطوب، رایحه‌ای شبیه به علف لیمو، گل یاسمن و مرکبات دارند.

در روش خشک، میوه کافی را زیر نور خورشید قرار می‌دهند تا خشک شود و زمانی که بخواهند از دانه کافی استفاده کنند یا آن را صادر کنند، دانه‌ها را از میوه خارج می‌کنند. عطر کافی دم‌کرده به این روش شبیه به بلوبری و شکلات است. دانه‌های کافی در کشور اتیوپی به روش خشک‌کردن و طبیعی جدا می‌شوند، زیرا در روش مرطوب به تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته نیاز است.

در این مقاله شما را با یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین قهوه‌های دنیا، یعنی کافی آفریقایی آشنا کردیم. توجه داشته باشید در زمان خرید از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شوید؛ زیرا نمونه‌های بی‌کیفیت کافی هم در بازار به وفور وجود دارد که تشخیص آن‌ها از نمونه اصل  بسیار دشوار است. به همین دلیل و برای جلوگیری از به اشتباه افتادن و خرید نادرست بهتر است جهت خرید کافی اصل و باکیفیت و با قیمت مناسب‌تر از بازار به فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف سر بزنید. جهت ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت www.sirafcoffee.ir تماس حاصل فرمائید یا مشخصات خود را در فرم موجود در سایت وارد نمایید تا کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس حاصل فرمایند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.