ارتباط با ما در

ترفندها و نکات مهم برای خرید بهترین ایرپاد

از زمانی که ایرپاد و هدفون‌های بی‌سیم داخل گوش به بازار معرفی شده‌اند، توانسته اند به یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی موبایل در بازار تبدیل شود.

منتشر شده

از زمانی که ایرپاد و هدفون‌های بی‌سیم داخل گوش به بازار معرفی شده‌اند، توانسته اند به یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی موبایل در بازار تبدیل شود. این هدفون‌ها به دلیل طراحی کوچک و ارگونومیک، قابلیت حمل و نقل آسانی دارند، به راحتی در جیب قرار می‌گیرند، بسیار سبک هستند و کیفیت صدای آنها، در صورت معتبر بودن برند، بسیار خوب است. طراحی اولیه ایرپادها توسط برند اپل انجام شد اما به دلیل قیمت بالای محصولات این برند، خیلی از افراد نتوانستند ایرپادهای اپل را خریداری کنند و به سراغ خرید ایرپادهای طرح اپل رفتند. اگرچه تمامی برندها نتوانستند خوب عمل کنند و کیفیت بالایی نداشتند، اما برخی دیگر از برندها از جمله برند پرووان (ProOne) توانستند با قیمتی بسیار کمتر از اپل، کیفیت کاملاً مشابهی داشته باشند. اگر شما هم تصمیم به خرید ایرپاد دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم در خرید ایرپاد بپردازیم.

ایرپادهای پرووان

کیفیت صدای ایرپاد

کدک صدا در ایرپادها و هدفون‌های وایرلس، تعیین‌کننده کیفیت صدای ایرپادها است. Audio Codec در واقع یک ساختار نرم افزاری است که صدای یک دستگاه را کدگذاری می‌کند و روی دستگاه دیگر رمزگشایی می‌کند. برای دریافت کیفیت اصلی و خالص موزیک، باید هم نرم افزار پخش موریک و هم هدفون از کدک‌ها پشتیبانی کنند. رایج‌ترین کدک‌ها عبارتند از:

  • SBC: این کدک پایه‌ای‌ترین کدک بلوتوث است و تمامی دستگاه‌های دارای توزیع صدای پیشرفته (A2DP) از این کدک پشتیبانی می‌کنند. SBC اگرچه یک کدک جهانی است اما از نظر کیفیت بهترین نیست. حداقل بیت ریت این کدک ۱۹۲ و حداکثر آن ۳۲۰ است.
  •  aptX: این کدک بعد از کدک SBC معرفی شد. اکثر دستگاه‌های اندرویدی در سال‌های اخیر از کدک aptX پشتیبانی کرده‌اند. این کدک دارای حداکثر بیت ریت ۳۵۲ Kbps است و کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهد. این کدک نسبت به دیگر کدک‌ها تاخیر صدای کمتری دارد.
  • aptX HD: این کدک نسخه بهبود یافته‌ی کدک apt است که کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌دهد و حداکثر بیت ریت آن ۵۷۶ Kbps است. برخی از گوشی‌های پرچمدار برندهای مختلف از این کدک پشتیبانی می‌کنند.
  •  AAC: این کدک نسخه پیشرفته‌تر SBC است و برای گوشی‌های iPhone و iPad طراحی شده است. بیت ریت این کدک ۲۵۶ Kbps است اما قابلیت‌های پیشرفته این کدک موجب شده تا از نظر کیفیت صدا با aptX رقابت کند. در صورتی که ایرپاد شما با کدک AAC سازگار باشد و برای استفاده از آن از یک منبع با پشتیبانی کدک AAC استفاده کنید، کیفیت صدای دریافتی بالاتر خواهد رفت.

قابلیت حذف صدای مزاحم یا نویز کنسلینگ

تکنولوژی حذف نویز یا Noise Cancelling در هدفون‌های داخل گوشی یا ایرپاد به اندازه هدفون‌های روی گوشی رایج نیست، اما برخی برندها این قابلیت را روی برخی مدل‌های ایرپاد خود قرار داده‌اند. برای مثال، برند پرووان از این تکنولوژی روی ایرپاد R100 Pro استفاده کرده است. اصل مهم در ویژگی نویز کنسلینگ این است که تا زمانی که هدفون وجود داشته باشد، عملکرد بهتری در کاهش صدای بیرونی دارد. اگر اهل سفر هستید و از ایرپاد در جاهای شلوغ استفاده می‌کنید، ایرپادهای دارای قابلیت حذف نویز گزینه‌ای ایده‌آل برای انتخاب هستند.

ایرپاد R100 Pro پرووان

نوع درایور ایرپاد

به طور کلی، هدفون‌های داخل گوش یا ایرپادها تقریباً همیشه درایورهای پویا ارائه می‌دهند، اگرچه برخی دیگر از ایرپادها درایورهای پویا را با درایورهای Balanced Armature یا حتی گاهی اوقات درایورهای مغناطیسی مسطح جایگزین کرده‌اند. در حالی که درایورهای پویا کیفیت بسیار خوبی را به کاربر ارائه می‌دهند، اما کسانی که کیفیت صدایی با کیفیت عالی و حرفه‌ای می‌خواهند ممکن است بهتر است ایرپادهایی با درایورهای Balanced Armature دوگانه بیابند. هدفون‌های داخل با درایورهای گوش مغناطیسی مسطح بسیار کم هستند، اما این هدفون‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

به طور کلی توصیه ما این است که اگر می‌خواهید ایرپاد را برای استفاده روزمره و معمولی خریداری کنید، ایرپادی با درایور داینامیک بخرید. اما اگر به صورت حرفه‌ای در کار صدا و موسیقی فعالیا دارید از درایورهای Balanced Armature استفاده کنید.

مقاومت در برابر تعریق

ایرپادهای باکیفیت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر تعریق و پاشش آب مقاومت دارند. این هدفون‌ها به خصوص برای افرادی که فعالیت زیادی دارند و از ایرپاد در زمان ورزش و پیاده‌روی استفاده می‌کنند، گزینه‌ای مناسب هستند. این هدفون‌ها در زمان بارش باران نیز مقاوم هستند. ایرپاد R100 Pro پرووان یکی از این هدفون‌ها است که در برابر تعریق مقاوم است.

مقاومت در برابر آب معمولاً در چند درجه‌بندی مختلف وجود دارد. رتبه IPX4 در ایرپادها به این معنی است که هدفون در برابر قطرات آب مقاوم است.  IPX5به این معنی است که هدفون در در برابر پاشش آب نیز مقاوم است. داشتن گواهی IPX6 به این معنی است که ایرپاد در برابر پاشش شدید آب هم مقاومت دارد. گواهی IPX7 به این معنی است که ایرپاد می‌تواند تا ۳۰ دقیقه به طور کامل در آب تا عمق ۱ متری هم قرار بگیرد.

اکثر مردم به هدفون‌های ضد آب دارای IPX7 نیاز ندارند، اما داشتن یک ایرپاد ضدتعریق برای کسانی که زیاد از ایرپاد استفاده می‌کنند، مخصوصاً ورزشکاران، اهمیت دارد.

دامنه فرکانسی

دامنه فرکانسی ایرپاد تعیین‌کننده‌ی محدوده‌ صدایی‌ است که هدفون می‌تواند تولید کند و این دامنه با Hz نشان داده می‌شود. این محدوده فرکانسی باید بین ۲۰ Hz و یا ۲۰ KHz  باشد تا برای انسان قابل شنیدن باشد.

طراحی ارگونومیک جهت قرارگیری مناسب داخل گوش

طراحی ایرپاد یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب است. ایرپاد باید به گونه‌ای داخل گوش قرار گیرد که استفاده طولانی آن باعث خستگی یا درد گوش نشود. ایرپاد R100 Pro پرووان یکی از این هدفون‌ها است که طراحی مهندسی‌شده و ارگونومیک آن موجب شده تا استفاده طولانی از آن باعث خستگی و درد گوش نشود.

R100 Pro داخل گوش

عمر باتری و شارژدهی

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب ایرپاد خوب، عمر باتری و میزان شارژدهی محفظه آن است. ایرپادها معمولاً ۲ تا ۵ ساعت شارژدهی دارند. میزان شارژدهی باتری ایرپاد R100 Pro در زمان پخش معادل ۴ ساعت است و محفظه‌ی شارژ ایرپادها را تا ۲ بار شارژ می‌کند. این باتری قابلیت شارژ وایرلس را نیز دارد.

محفظه شارژ ایرپاد R100 Pro برند پرووان علاوه بر پورت Lightening، با ولتاژ ۵ ولت و شدت جریان ۱ آمپر هم شارژ می‌شود که این به دلیل وجود سیم پیج مغناظیسی است. مدت زمان شارژ این ایرپاد حدودا ۱.۵ تا ۲ ساعت به طول می‌انجامد. باتری به کار رفته در ایرپادهای R100 Pro ظرفیتی معادل ۳۰ میلی آمپر دارند که از طریق محفظه شارژ می‌شوند.

 

سایر ویژگی‌های ایرپاد R100 Pro

r100 pro airpod proone

  • ابعاد کوچک (۵۴*۴۴*۲۱ میلی‌متر) و وزن مناسب (۵۴ گرم)
  • جنس محکم بدنه (ABS + PC)
  • باتری قوی از نوع لیتیوم پلیمری (ظرفیت ۳۰۰ میلی آمپر باتری)
  • نسخه بلوتوث ۰
  • کنترل صدا و موزیک به صورت لمسی

شما می توانید ایرپاد پرووان را با گارانتی ۱۲ ماهه کاوان کالا خریداری کنید و از کیفیت این کالا حین گوش دادن به موسیقی و مکالمه تلفنی لذت ببرید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.