ارتباط با ما در

لواشک های ترش طعم راناس چگونه تهیه می شوند

لواشک برای همه سنین مفید است بدلیل فیبر بالایی که دارد میتواند مسهل و ملین خوبی باشد و به حرکات روده ای کمک کنند.

منتشر شده

در تهیه لواشک به روش خانگی و صنعتی تفاوتی در کارهای اولیه وجود ندارد ، تمام لواشک ها به همین طریق تهیه میشود و در هر دونوع روش سنتی و صنعتی تمام مراحل مذکور وجود دارد. در این مقاله سعی می شود طرزتهیه لواشک صنعتی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید این مطلب برگرفته از سایت شرکت مهر گستران طعم ساز می باشد.

مواد تشکیل دهنده لواشک ترش طعم

معمولا برای تهیه لواشک از یک، ۲ یا چند نوع میوه با درجه رسیدگی نسبی که عطر، طعم، رنگ و خواص تغذیه‌ای و درمانی آنها ظاهر شده، ولی کمی‌ ترش‌مزه باشند، استفاده می‌شود. انواع آلوها، سیب، زرشک، زغال‌اخته و انار از جمله این میوه‌ها هستند که بر اثر ترکیب آنها با هم رنگ و طعم لواشک ایجاد می‌شود. معمولا در لواشک‌های صنعتی علاوه بر میوه از اسیدهای آلی و نمک برای ایجاد طعم ترش و شور آن و افزایش ماندگاری و از شکر (گلوکز و ساکارز) برای تعدیل طعم ترش و شیرین‌ شدن و در برخی لواشک‌هایی که از میوه‌های خشک تهیه می‌شوند.

خواص موجود در لواشک ترش طعم

لواشک برای همه سنین مفید است بدلیل فیبر بالایی که دارد میتواند مسهل و ملین خوبی باشد و به حرکات روده ای کمک کنند.از طرفی رنگ‌دانه‌های آنتی‌اکسیدانی آنها تا حدودی به دفع رادیکال‌های مضر و سمی‌ بدن کمک می‌کند و حاوی درصد اندکی از ریزمغذی‌هاست. معمولا جوشاندن، تغلیظ و خشک‌ کردن، مقدار زیادی از ریزمغذی‌ها به ویژه ویتامین C لواشک را کاهش می‌دهد.

 

فرایند تولید لواشک ترش طعم :

  1. تحویل میوه به کارخانه
  2. نگهداری میوه در انبارهای مواد اولیه
  3. شست و شوی میوه که خود شامل مراحل شست و شوی اولیه ، علف گیری ، شست و شوی ثانویه ، دریچه ی کنترل ورودی ، بازرسی میوه و شست و شوی نهایی آن است
  4. خرد کردن میوه ها
  5. پیش گرم نمودن میوه ها
  6. صاف نمودن پوره میوه
  7. جمع آوری پوره ی میوه
  8. تغلیظ پوره ی میوه
  9. ذخیره سازی خمیر لواشک
  10. خشک کردن همیر لواشک
  11. بازرسی پس از خشک کردن
  12. قرنطینه لواشک
  13. برش نهایی لواشک
  14. برچسب زدن لواشک
  15. بسته بندی لواشک
  16. کنترل کیفیت محصول نهایی
  17. انبار داری
  18. فروش

میوه باید در فصل مناسب و در موقع مناسب در محلی دورتر از محل تولید ، تحویل و نگهداری شود . چون فصل تولید میوه کوتاه است ، تولید کنندگان مجبور هستند از فرایندهای مختلف برای نگهداری طولانی میوه استفاده کنند.

در مرحله ی شست و شو ، میوه عاری از هر گونه گل و لای و آلودگی می گردد و توسط دستگاه پره ای مانند که علف گیر است بقایای گیاهی از آن جدا شده و توسط نوار نقاله ای که شامل منافذ آبی است به جلو برده می شود و سپس توسط دریچه ی کنترل ورودی در یک ردیف قرار می گیرند .

بعد از شست و شوی نهایی میوه ها خرد شده و به مرحله ی پیش گرم نمودن وارد می شوند . در این مرحله میوه در برابر حرارت مناسب قرار می گیرد .

جدا نمودن قسمت های زاید میوه توسط صافی های مخصوص انجام می شود و سپس پوره ی میوه بدست می آید که پوره ی میوه با غلظت و گرانروی و درجه حرارت مناسب پخت و تخلیه می گردد .

قبل از مرحله ی خشک نمودن خمیر لواشک ذخیره سازی می شود . بعد از خارج ساختن کامل آب از مایع بر اثر عمل جوش ، که عملیات تغلیظ خوانده می شود ، خمیر لواشک وارد مخزنی مجهز به همزن می گردد.

فرایند خشک کردن توسط دستگاه خشک کن صورت می پذیرد . در خشک کن ، خمیر لواشک وارد مخزنی در برابر هوای گرم و تمیز و عاری از هر گونه بو با درجه حرارت حداکثر ۷۰ درجه ی سانتی گراد قرار می گیرد .

سپس توسط عوامل بازرسی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و به قرنطینه می رود تا مورد تایید قرار گیرد . محصول پس از تایید توسط واحد کنترل کیفی در اندازه های مختلف برش و برچسب زده شده و بسته بندی می گردد .

مهرگستران طعم ساز

شرکت مهرگستران طعم ساز با برند انحصاری ترش طعم راناس تولید کننده انواع لواشک بهداشتی میباشد که کیفیت لواشک ترش طعم در بسته بندی های متفاوت مورد تائید سازمان غذا و دارو میباشد.

مهر گستران طعم ساز تولید کننده انواع آلوچه و لواشک بهداشتی صادراتی از تازه ترین میوه های باغات آذربایجان با برند تجاری انحصاری ترش طعم راناس در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت نموده  و با به کارگیری کارشناسان مواد غذایی به منظور بالا بردن کیفیت و بهبود در طعم محصولات خود ، با افتخار به تولید ملی و حمایت از نیروی کار ارزشمند ایرانی تلاش بر رضایت ذائقه ایرانی دارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.