ارتباط با ما در

برای خرید سوله از کجا شروع کنیم؟

برای آنکه بتوانید بهترین خرید سوله را انجام دهید لازم است که در درجه اول سطح اطلاعات خود را بالا ببرید و اگر این کار را انجام ندهید به احتمال خیلی زیاد سوله سازان سر شما کلاه میگذارند!

منتشر شده

برای خرید سوله از کجا شروع کنیم؟

برای آنکه بتوانید بهترین خرید سوله را انجام دهید لازم است که در درجه اول سطح اطلاعات خود را بالا ببرید و اگر این کار را انجام ندهید به احتمال خیلی زیاد سوله سازان سر شما کلاه میگذارند!!! پس با ما همراه شوید که کلیاتی در باره خرید سوله به شما بدهیم.

قبل از هر کاری ابعاد سوله خود را مشخص کنید، این یعنی ابعاد دهانه ،‌طول و ارتفاع – اینها را باید با توجه به ابعاد زمین خود و همچنین نوع کاربریتان مشخص کنید. هیچگاه نباید کلیات تعیین ابعاد را به یک سوله ساز بسپارید زیرا سوله ساز ابعادی را به شما پیشنهاد میکند که برای خودشان سود بیشتری داشته باشند. البته یک نکته در این باره به شما بگویم که: ابعاد دهانه را تا آنجایی که امکان دارد از ۲۰ متر به بالا در نظر بگیرید زیرا ابعاد های زیر ۲۰ متر در این دوران دهانه های کوچکی به حساب میآیند و محدودیت زیادی برای کاربری های مختلف دارند و اگر دهانه شما کوچک باشد و روزی کاربری را بخواهید تغییر دهید ممکن است به مشکل برخورد کنید، همچنین در زمان فروش و یا اجاره نیز هرچقدر که دهانه بزرگتر باشد ارزش ملک شما بیشتر است.

خرید سوله با دهانه بزرگعکس بالا سوله ای است بدون ستون میانی و با دهانه ۵۵ متر

خرید سوله دست دوم

بیشترین موردی که باعث کلاه رفتن سره کارفرمایان و خریداران میشود همین خرید سوله دست دوم است زیرا بالای ۹۵٪ سوله هایی که به عنوان سوله دست دوم به فروش میرسد به طور واقعی سوله دست دوم نیستند و سوله هایی هستند که ورق هایی چون ورق لوله، ورق تانکر ، ورق نوردی و آنرول شده ساخته میشوند. این ورقها در بازار به وفور یافت میشود و به طبع قیمتی بسیار بسیار پایینتر از ورق نو دارند، بنابر این سوله ساز ها با خرید اینگونه ورق ها میتوانند سوله هایی برای شما بسازند که بسیار قیمت پایینتری نسبت به سوله نو دارند.

ورق های نوردی

اما نکته ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت هست اینست که:

وقتی یک ورق فولادی خم میشود و یا به آن فرم داده میشود بین مولوکول ههای آن فاصله میافتد و عملا در این حالت وقتی که ورق دباره ورق صاف میشود باز به مقاومت قبلی خود باز نمیگردد. مثالی میزنم برای شما:

این مثال قطعا برای همه ما آشناست: به یاد بیارید زمانی را که در های فلزی نوشابه را خم میکردیم، دره نوشابه به سختی خم میشد و حتی برای صاف کردن و به حالت اولیه بازگرداندنش هم به سختی و با فشار زیاد به حالت اولیه برمیگشت، اما وقتی یک بار خم میشد و دباره آن را باز میکردیم ، در دفعات بعد به راحتی خم و صاف میشد!!! و حتی اگر این کار رابه دفعات تکرار میکردیم درنوشابه از خطی که تا شده بود برش میخورد و در اصطلاح میبرید.

حالا دقیقا در سوله های دست دوم هم که فولاد آن رول و آن رول شده است مقاومت فولاد به حداقل ممکن رسیده است و عملا خرید سوله دست دوم با این حالت کار بسیار خطرناکیست. اما در این حالت هم میتوان باز هم سوله های خوبی را پیدا کرد که برای دانستن چگونگی آن، لطفا بر روی کلمه قیمت سوله دست دوم کلیک فرمایید.

قیمت سوله دست دوم

قیمت هر متر مربع سوله سبک

و اما نوبت میرسد به قیمت هر متر مربع سوله سبک.

در این مرحله باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید تا بتوانید تشخیص دهید که چطور باید از یک سوله ساز برای خرید سوله قیمت بگیرید و به چه جزئیاتی دقت کنید:

  1. اول از همه باید در پیش فاکتور نوع فولاد مصرفی ، و نوع پیچ و مهره تعیین گردد. زیرا قیمت برند های مختلف فولاد با یکدیگر متفاوت است و شما باید بدانید که قیمت نهایی با در نظر گرفتن چه نوع فولادی میباشد. ( نکته قابل توجه اینست که بهترین برند فولاد، فولاد مبارکه اصفهان هست و بهترین پیچ و مهره باید از نوع گالوانیزه شده باشد )
  2. نوع رنگ و ضخامت رنگ باید تعیین شده باشد
  3. اجزاء فلزی سوله باید به صورت کامل در پیش فاکتور آمده باشد. زیرا یک سوله ساز میتواند با در نظر نگرفتن یکی از اجزای سازه ای مثل پرلین ها میتواند تا ۳۰٪ قیمت را پایینتر اعلام کند. نکته: اگر به این مهم در خرید سوله دقت نکنید ضرر بسیار زیادی را متحمل خواهید شد زیرا فرض بگیرید که قیمت پرلین که نزدیک به ۳۰٪ وزن سازه زا به خود اختصاص میدهد را به شما نگویند، سپس قرارداد با قیمت پایینتر نسبت به تماامی رقبای دیگر بسته شود. مطمئنن پس از نصب سازه، پیمانکار به شما خواهد گفت: پرلین ها را به کی سفارش میدهید؟؟؟!! در اینجا هیچ چاره ای ندارید جز اینکه دباره به همان پیمانکار سفارش دهید چون هیچ سوله سازی کار نیمه کاره کس دیگر را تمام نمیکند و در اینجا مطمئن باشید که به طور قطع قیمت را بسیار بالاتر از حالت عادی به شما میگویند و شما هم چاره ای جز قرارداد مجدد با همان پیمانکار نخواهید داشت. این نکته را هم به یاد داشته باشید که چون در پیش فاکتور و قرارداد صحبتی از پرلین سقف نشده است ، حق هیچ گونه شکایتی هم نخواهید داشت.
  4. از این قبیل موارد در بحث قرارداد بستن سوله بسیار زیاد است که در اینجا بیش از این جای توضیح ندارد، شما میتوانید برای دیدن تمامی این موارد و همچنین آگاهی از قیمت خرید سوله بر روی کلمات قیمت هر متر مربع سوله سبک کلیک فرمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.