ارتباط با ما در

چوب پلاست در روف گاردن و طراحی های مدرن ساختمان های لوکس

آنچه که باعث شده است چوب پلاست طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند و در صنعت ساختمان‌سازی بکار برده شود، ویژگی‌ها و خاصیت‌های مختلف آن می‌باشد که هنر انسان را در خلق آثار زیبا به نمایش گذاشته و آن را در عرصه زندگی پیاده‌سازی نماید تا محیط زندگی، همواره شادابی و طراوت را به ساکنین هدیه بدهد.

منتشر شده

بسیاری از انسان‌ها تمایل دارند در محیطی زندگی کنند که با وجود تنوع زیبایی‌ها و مشاهده آن، لذت زیبا زندگی کردن را در همه حال داشته باشند. لذا محیط‌هایی را برای زندگی انتخاب می‌کنند که یا از زیبایی‌های طبیعی بهره برده باشد یا خود در خلق زیبایی‌ها نقش داشته باشند. یکی از خلق زیبایی در محیطی شاداب برای زندگی استفاده از وسایل بروز تکنولوژی در صنعت ساختمان‌سازی بنام چوب پلاست است که مواد بکار رفته در تولید آن باعث شده است که در شکل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و ساخته شده و در زیباسازی ساختمان‌های لوکس بکار برده شود. استفاده از چوب پلاست در کنار داشتن ظاهری شیک و منحصربفرد دارای خواص و ویژگی‌هایی است که باعث شده اقبال مردم در تهیه و استفاده از آن روز به روز گسترش یابد.

مواد تشکیل دهنده چوب پلاست خاصیت سازگاری با محیط‌های مختلف با تنوع آب‌وهوایی گوناگون را داشته و چون قسمت اعظم مواد اولیه تشکیل دهنده آن براده‌های چوبی می‌باشد، در بین برخی افراد با نام چوب پلاستیک یا پلی وود “Poly Wood” نیز شناخته و معرفی می‌شود. تنوع ساخت و نحوه استفاده و همچنین مکان‌های مورد استفاده از آن باعث شده است که تنوع قیمتی آن نیز به چشم بیاید. لذا برای دانستن قیمت چوب پلاست، در نظر گرفتن کیفیت کار ساخته شده و محل کاربری آن تأثیرگذار خواهد بود که در ادامه ضمن معرفی چوب پلاست، ویژگی‌های آن و دلایل استفاده در ساختمان‌های لوکس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چوب پلاست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ابتدا بهتر است آشنایی مختصری با چوب پلاست داشته تا کارکرد آن ملموس‌تر باشد. این محصول ترکیبی از چوب، مواد حاصل از بازیافت پلاستیک‌ها یا همان ترموپلاستیک و افزودنی‌هایی که باعث شکل‌گیری این ترکیب می‌شوند تولید می‌شود. انواع دورریزهای چوبی شامل خاک اره و یا فیبر چوبی، بخش چوبی آن را تشکیل می‌دهد و بخش پلاستیکی هم شامل بعضاً مواد نو و یا بازیافت مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلن‌ها می‌باشد. مواد افزودنی که این ترکیب را به هم متصل و محصول نهایی را بوجود می‌آورد عمدتاً مواد رنگ‌دهنده، جفت و تثبیت کننده و همچنین روان‌ کننده می‌باشند. این محصول به دلایل فراوانی که در ادامه ذکر خواهد شد به‌عنوان جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی ساختمانی محسوب شده و بکار برده می‌شود.

اما آنچه که باعث شده است چوب پلاست طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند و در صنعت ساختمان‌سازی بکار برده شود، ویژگی‌ها و خاصیت‌های مختلف آن می‌باشد که هنر انسان را در خلق آثار زیبا به نمایش گذاشته و آن را در عرصه زندگی پیاده‌سازی نماید تا محیط زندگی، همواره شادابی و طراوت را به ساکنین هدیه بدهد. پروفیل‌های این محصول با تنوع رنگ‌پذیری که دارند در انواع رنگ‌ها سفارش و تولید می‌شوند و این تنوع رنگی در نمایش محیط، روشنایی چشم‌های بینندگان را خیره می‌کند. مواد بکار رفته در تولید و ساخت چوب پلاست در برابر انواع شرایط جوی مقاومت مطلوبی دارند و سازندگان آن، به نکته سازگاری با انواع محیط‌ها با تنوع آب‌وهوایی و همچنین استحکام ظاهری و دوام بالا به مدت سال‌های متمادی زیادی را در نظر گرفته‌اند تا ساکنین مناطق مختلف بتوانند از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

چوب پلاست با توجه به خاصیت قابلیت عایق بودن آن در برابر حرارت، سرما و آلودگی‌های صوتی و همچنین مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی به دلیل مواد ترکیبی که دارد در ساخت دیوار، نما و سقف برخی ساختمان‌ها نیز بکار برده می‌شود و نفوذناپذیری آن در برابر رطوبت و آب و همچنین انواع قارچ و حشرات موذی باعث شده است که انواع نیمکت، مبلمان و استراحتگاه‌های درون شهری و پارک‌ها را با استفاده از این محصول، زیبایی ببخشند. از کاربرد چوب پلاست در ساخت پلاژ، انواع سایه‌بان و پارکینگ خودرو، آلاچیق، چراغ‌های باغچه‌ها و پارک‌ها نیز نباید غافل شد؛ زیرا خواص اشاره شده باعث رونق استفاده از آن در زیباسازی شهرها و سواحل دریاها گردیده است.

از آنجایی که این ترکیب در برابر سرخوردن نیز مقاومت بالایی دارد در ساخت و چیدمان کف استخرها، حمام و سونا خانگی نیز بکار برده می‌شود. چوب پلاست محصولی برای پوشش دیوار، ساخت درب‌های ورودی پارکینگ یا ساختمان‌ها و همچنین تنوع در زیباسازی پلکان و سقف‌های کاذب نیز محسوب می‌شود. برخی از افراد تمایل دارند ساعاتی را در تراس، بالکن و یا حیات‌ خلوت ساختمان لوکس خود به‌ همراه خانواده و یا دوستان به شادی بگذرانند که استفاده از چوب پلاست در ساخت و فراهم ساختن فضای دلنشین و متنوع، لحظات شادی و دورهمی را صدچندان خواهد نمود.

محصول پیش‌گفته به علت مقاومت و عمر طولانی در برابر شرایط مختلف جوی، به‌عنوان پایه‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز بکار برده می‌شوند و همین مقاومت باعث شده است که سازندگان تجهیزات مدرسه هم به استفاده از چوب پلاست در ساخت میز و نیمکت‌های دانش‌آموزان روی بیاورند تا بتوانند سال‌های زیادی کارآیی داشته باشند. مشاهده تنوع زیبایی به‌عنوان روف گاردن، لنداسکیپ و همچنین کف اسکله‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری، چوب پلاست را به کامپوزیتی خارق‌العاده و چشم‌نواز تبدیل نموده است.

اما هر آنچه در خصوص موارد پرکابرد چوب پلاست و مکان‌هایی که با استفاده از این محصول به آنجا زیبایی و تنوع خاصی می‌دهد ناشی از ویژگی‌هایی است که جدای از آنچه که در بالا برشمردیم می‌باشد. برخی دیگر از خاصیت‌ها و ویژگی‌هایی که چوب پلاستیک را به‌عنوان یکی از مصالح ساختمان‌سازی و … متمایز کرده و مورد انتخاب بسیاری قرار می‌دهد شامل مناسب بودن قیمت چوب پلاستیک است که در کنار نصب بسیار آسان، قابلیت اجرایی و پیاده‌سازی را دارد. همچنین دیگر نیازی نیست نگرانی بابت کثیفی آن وجود داشته باشد زیرا همانطوری که عنوان شد با توجه به خاصیت نفوذناپذیری رطوبت و آب، قابل شستشو بوده و بسادگی تمیز خواهد شد.

در این راستا شرکت فیکا با سابقه چندین ساله در تولید محصولات چوب پلاستیک، با بهره‌گیری از متخصصان و کارکنان باتجربه و ماهر در این حوزه تخصصی و سابقه طراحی و اجرای پروژه‌ای عظیم شهری نظیر لنداسکیپ پل طبیعت تهران، لند اسکیپ باغ تالار بهارستان اصفهان و بسیاری پروژه‌های دیگر فعالیت داشته و به‌عنوان مرکز مشاوره‌های تخصصی، خدمات خود را برای متقاضیان چوب پلاست ارائه می‌نماید.

شرکت فیکا تولید کننده و ارائه کننده چوب پلاست

چنانچه با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیدید که چوب پلاست می‌تواند انتخاب و گزینه مناسبی برای نماسازی و یا ساخت سازه‌های متنوع باشد، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً سایت شرکت فیکا را به آدرس الکترونیکی www.fika-co.com  ببینید. این مجموعه در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در زمینه تولید و واردات چوب پلاستیک آغاز کرده و در ابتدای همین زمان نیز توانست موفق به اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌ها بخصوص پروژه کفپوش‌های پل طبیعت شود. این شرکت اکنون با راه‌اندازی پنج خط تولید پیشرفته که روزانه قادر به تولید بیش از ۱۵ هزار کیلوگرم چوب پلاست هستند، توانسته به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول در کشور تبدیل شود. در حال حاضر می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استعلام قیمت چوب پلاست با بخش فروش و پشتیبانی مجموعه فیکا ارتباط برقرار نمایید.

طراحی سایت و سئوی این مجموعه به عهده موسسه دیجیتال مارکتینگ مهندس کیوان مادانی ۰۹۱۲۰۹۰۳۰۱۶ – ۰۹۰۲۰۹۰۳۰۱۶ می باشد .

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.