ارتباط با ما در

آشنایی با انواع لوله داربست معلق و کفراژبندی آن

لوله داربست سازه ای می باشد که از مجموعه از آهن ها یا اسکافلد تشکیل شده و می توان یکی از ضروریات ساخت و ساز  ساختمان در امروزه دانست این لوله ها با توجه به کاربرد خاصی که در تحمل بار یا تحمل انواع طوفان ها و لرزش ها و فشار ها را دارند می توان بسیار از آن ها استفاده کرد، برای کسب آگاهی در خصوص راهنمای خرید و نصب داربست به این مقاله ما مراجعه کنید.

منتشر شده

لوله داربست سازه ای می باشد که از مجموعه از آهن ها یا اسکافلد تشکیل شده و می توان یکی از ضروریات ساخت و ساز  ساختمان در امروزه دانست این لوله ها با توجه به کاربرد خاصی که در تحمل بار یا تحمل انواع طوفان ها و لرزش ها و فشار ها را دارند می توان بسیار از آن ها استفاده کرد، برای کسب آگاهی در خصوص راهنمای خرید و نصب داربست به این مقاله ما مراجعه کنید.

انواع لوله داربست از جمله مواردی است که که به همراه آشنایی با داربست معلق و کفراژبندی داربست قرار است در این مقاله به تفصیل به آن بپردازیم. داربست دارای انواع بسیاری می باشد و داربست معلق و کفراژبندی نیز کاربردهایی فراوانی دارند و از جمله اجزای ویژه داربست ها می باشند.

انواع لوله داربست کدامند؟

لوله داربست انواع بسیار زیادی دارد و برحسب کار با آن ها می توان همان نوع مختلف آن ها را استفاده کرد از جمله برخی از ویژگی هایی که برای لوله داربست های مختلف دارد می توان استفاده های گوناگونی از آن ها نمود. برای مثال نوعی از داربست برای ساختمان های بسیار مرتفع مناسب است و برخی برای ساختمان های بسیار کوتاه مناسب است . یا برخی از داربست های برای بناهای گرد ساخته شده یا برخی برای بناهای معمولی.

از همین رو برحسب استفاده ای که قرار است ما از انواع داربست بکنیم از نوع مورد نظر خود را از بین انواع لوله داربست انجام می دهیم و همان موردی که مد نظر ماست استفاده می کنیم که بعدا می توانیم زمانی که نیازی به آن نداشتیم بفروشیم.

یکی از پرکاربرد ترین داربست هایی که ساخته شده است داربست نوع تک می باشد که معمولا از این گونه داربست ها در ساخت و سازهایی استفاده می شود که دیوار بسیار محکمی داشته اند و برای ایجاد درز در دیوار با دریل ممکن است متحمل فشار زیادی شوند و از آنجا که این داربست ها قادر به تحمل فشار بالا هستند از این گونه داربست ها در این ساختمان ها استفاده می شود.

داربست معلق چیست

در این قسمت به تفصیل به این موضوع که داربست معلق چیست  که یکی از پرکاربرد ترین انواع داربست می باشد می پردازیم. این نوع از داربست سازه ای موقتی می باشد که معمولا در ساختمان های نیمه کاره که هنوز پله ها و معبر ها به خوبی ساخته نشده اند برای این که رفت و آمد راحت تر صورت بگیرد ساخته شده است.

داربست در هر صورت بستگی به استحکام ساختار آن دارد و این نوع از داربست ها معمولا چه چوبی یا فلزی ساختار محکمی دارند و جنس آن ها باید به گونه ای باشد که تحمل باری که روی آن ها جابجا می شود را داشته باشند.  همچنین لازم است در نصب و راه اندازی داربست همیشه جوانب احتیاط را مد نظر داشته و نکات ایمنی را رعایت کنیم

هر کدام از داربست ها ویژگی خاصی دارند اما این نوع داربست بهتر از بقیه می باشد تفاوت آن با سایر داربست هایی که پایه های محکم دارند این است که این نوع داربست با استفاده از زنجیرهایی که آن را محکم نگه داشته اند، ثابت می ماند.

این نوع از داربست را ساختمان هایی بلند استفاده می کنند، زیرا رفت و آمد با استفاده از این نوع داربست بسیار راحت می باشد و هرکسی با استفاده از زنجیر می تواند به راحتی به طبقات بالایی برج منتقل شود و هرگونه کار ساخت و ساز یا نصب شیشه و تجهیزات و یا سایر موارد را دارد انجام دهد.

ناگفته نماند که استفاده از این نوع داربست بسیار حساس می باشد و برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی باید از کارشناسان ویژه  استفاده نمود. ساخت و طراحی این نوع داربست با توجه به محاسبات ریاضیات پیشرفته که باید در آن بکار رفته شود بسیار سخت است و باید بسیار دقت نمود.

این نوع از داربست ممکن است به دلیل جابجایی به ساختمانی که درآن نصب شده اند صدمه نیز وارد کنند که باید با دقت عمل نمود.  اما طراحان و مهندسان به صورت ویژه به این مساله پرداخته اند و با طراحی چرخ های در کنار آن ها از این گونه اتفاقات جلوگیری عمل می کنند. برای دانستن این موضوع باید با آشنایی با علم فیزیک و مبحث اصطکاک بپردازیم که با ایجاد آن به نحو موثری از آسیب به ساختمان ها جلوگیری می کنیم.

انواع داربست معلق

همان طور که گفته شد این داربست های خاص کاربرد بسیار در انواع استفاده مختلف از ساخت تا تعمیرات و نظافت ساختمان ها دارند.  اما بیشترین کاربرد آن ها در افزودن برخی قطعات، طراحی و نصب نمای ساختمان و نظافت کردن شیشه های ساختمان های بلند است. در ادامه می پردازیم به این نکته که چگونه این نوع داربست ها دارای کارکرد ویژه ای می باشند.

برای نقاشی کردن ساختمان نیز از این نوع داربست استفاده می شود. برحسب استفاده این نوع داربست انواع مختلفی دارد که باتوجه به نیازمان می توانیم استفاده کنیم. نوع ساده آن داربست معلق می باشد که در ایران کارکرد ویژه ای دارد. و اغلب مردم با این نوع داربست آشنا می باشند. که بیشتر در بناهای بلند و برای کارهای خدماتی کاربرد دارند.

این داربست های اجزایی که دارند باعث افزایش کارکرد آن ها شده است و اجزایی مانند زنجیر، لاستیک و چرخ، قرقره ، کفی و لوله داربست باعث شده است تا کاربرد بسیار داشته باشد.

کفراژبندی چیست؟

برای اینکه ایمنی در کار افزایش یابد بسیاری از کارها را باید انجام داد یکی از این کارها استفاده از کفراژبندی داربست می باشد که باعث افزایش دوچندان ایمنی در ساختمان سازی و جلوگیری از انواع آسیب های کوچیک و بزرگ می شود. اما کفراژبندی چیست؟

وقتی تعداد زیاد داربست که بیش از چهار پایه داشته باشد را نصب کنیم به این عمل کفراژبندی می گویند. بسیاری از ما در بسیار از زمان ها و مکان ها انواع کفراژبندی را شاید بدون آن که دانسته باشیم دیده ایم و بی تفاوت ازکنار آن گذر کرده ایم. همان نوعی از داربست که برای نمای ساختمان اجرا و پیاده سازی شده است، خود کفراژبندی است.

در کفراژبندی باید حتما دقت نمود که فاصله بین پایه ها از هم دقیقا رعایت شود، معمولا اندازه استاندارد سه متر یا ممکن است بیشتر باشد ولی رعایت این اندازه از اوجب واجبات بوده و باعث ایمنی بیشتر می شود. این مساله باعث می شود عمر داربست هم بیشتر شده و از بسیار خوردگی های آن جلوگیری به عمل آید.

انواع کفراژبندی داربست.

کفراژبندی بسته به استفاده مختلف در ساختمان دارای انواع مختلفی می باشد. معمولا کفراژ از تخته سه لایه تشکیل و ساخته می شود. البته با استفاده از فلزات نیز کفراژهایی ساخته می شوند که در بازار کفراژهای چوبی محبوبیت بیشتری دارند.

در خرید کفراژها باید به فاکتورهایی مانند جنس و وزن کیفیت نام برد و با دقت و توجه به این ها بهترین نوع جنس را انتخاب کرد. و هم چنین حمل و نقل و نصب راحت تری نسبت به سایر دارند. و همین طور مقاوم و با دوام بوده و می توانند وزن های سنگین تری را تحمل کنند.

نتیجه گیری

شرکت صنعتی فولاد رادمهر با سال ها تجربه در زمینه  انواع آهن آلات علی الخصوص به صورت تخصصی عرضه لوله داربست و تیرآهن و هاش با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، این محصولات را عرضه می نماید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.