ارتباط با ما در

عفونت واژن و عوامل ایجاد آن

منتشر شده

از بیماری های بسیار شایع در زنان، عفونت واژن می باشد. همانطور که می دانید در طول روز از واژن خانم ترشحات شفاف و یا شیری رنگ و بدون بو خارج می شود و این طبیعی است .زیرا این حالت ها برای مرطوب نگه داشتن واژن است و هیچ مشکلی ندارد. اما اگر این ترشحات تغییر رنگ بدهند و میزان ترشحات خارج شده تغییر یابد و در زمان ادار کردن دچار درد و سوزش شود و لکه بینی و خونریزی داشته باشد و در زمان مقاربت دچار درد شود ،از علائم عفونت واژن می باشد و لازم است برای درمان آن به پزشک زنان مراجعه نماید.

همانطور که می دانیم محیط داخلی واژن یک محیط اسیدینه می باشد زیرا مانع رشد باکتری و قارچ ها می شود و اگر یک شخصی از شوینده های نامناسبی استفاده کند، محیط اسیدیته واژن را تغییر می دهد و باکتری های مفید در واژن را از بین می برد و باعث ایجاد بیماری های مختلف زنان می شود.

انواع عفونت زنان

  • عفونت قارچی
  • عفونت باکتریایی
  • عفونت تریکومونایی

عفونت قارچی

اکثر خانم ها دچار این عفونت قارچی می شوند. حتی علاوه بر خانم ها ، دختران نیز دچار این بیماری می شوند .از نشانه های عفونت قارچی ، خارش و التهاب و تورم قسمت تناسلی است که در زمان ادار ، سوزش دارد  و در موقع مقاربت هم دچار درد می شود.

عفونت باکتریایی

در این عفونت ،درد و یا تحریک در واژن وجود ندارد . حدود نیمی از زنان دچار این بیماری می شود و فقط امکان دارد خارش داشته باشد . این بیماری اکثراً بدون علامت است.

عفونت تریکومونایی

در این عفونت علائمی مانند خارش، درد در ناحیه شکم و سوزش ادار وجود دارد و حتی در موقع مقاربت می توانید این عفونت را به آقایان هم منتقل کند و توجه بفرمائید تا زمان بهبود شریک جنسی ،نباید مقاربتی داشته باشند.

عفونت واژن به عنوان تهدید کنندۀ زندگی افراد نمی باشد. اما در صورت مشاهدۀ علائم شدید حتماً به پزشک زنان مراجعه کنید یا با دیدن بعضی از علائمی مانند داشتن تب و حتی اگر عفونت دارید و می دانید در صورت مشاهدۀ علائم جدید حتماً یک بررسی انجام دهید.

عواملی که باعث عفونت می شود؟

  1. عفونت باکتریایی: در واژن، باکتریای مفیدی وجود دارد ولی اگر رشد این ها از حد نرمال بیشترشود، باعث عفونت باکتریایی می شود.
  2. عفونت مخمری: این عفونت به دلیل وجود قارچی به نام کاندیدا آلبیکنز می باشد. اکثر آنتی بیوتیک ها باعث کم شدن مقدار باکتری مفید در واژن می شوند به همین دلیل افراد دچار این عفونت می شوند.
  3. تریکومونیازیس: انتقال این بیماری از راه روابط جنسی می باشد. این عفونت واژن انگلی می باشد.
  4. آتروفی واژن: این عفونت معمولاً بعد از یائسگی ایجاد می شود و یا در زنان شیرده که استروژن آن کم می شود و اگر هورمون کاهش پیدا کند باعث نازکی و خشکی واژن و التهاب آن می شود.
  5. مواد تحریک کننده: پوشیدن لباس تنگ از عوامل تحریک کننده واژن می باشد و یا استفاده از صابون نامناسب و عطری و یا مواد ضدبارداری واژینالی ، موجب عفونت واژن می شود.

درمان عفونت واژن

برای درمان عفونت واژن حتماً می بایست به پزشک متخصص مراجعه کنید. در برخی از مواقع سهل انگاری در این زمینه باعث ایجاد مشکلاتی برای رحم و ایجاد مشکلات و بیماری های مزمن می شود. در صورتی که از بیمه تکمیلی استفاده می کنید، از فایده های بیمه درمان این است که می توانید با کمترین هزینه به درمان این بیماری بپردازید. البته چکاپ دوره ای و مراجعه دوره ای به پزشک متخصص زنان برای خانم ها خصوصاً در سنین بالاتر بسیار حائز اهمیت است. به این صورت که اگر مسئله این مثل عفونت واژن بروز کرده باشد، می توان در مراحل اولیه آن را تشخیص داد و جلوگیری از آن بسیار ساده تر است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.