ارتباط با ما در

یو پی اس و باتری یو پی اس

یکی از اجزای مهم دستگاه‌های منبع برق اضطراری باتری است که طبیعتاً باید برای نگهداری از آن تلاش ویژه‌ای انجام داد.

منتشر شده

در همه‌ی منازل از وسایل برقی متعددی استفاده می‌شود که لزوم وجود برق برای عملکرد دائمی این‌گونه دستگاه‌ها ضروری است. اما گاهاً به هر دلیلی جریان برق شهری قطع می‌شود و یا اینکه نوسانات برق رخ می‌دهد که ممکن است به دلیل قطع ناگهانی برق وسایل برقی دچار شُک شوند و چه بسا کارآیی خود را از دست بدهند. در این‌گونه موارد استفاده از یک دستگاه یو پی اس می‌تواند کمک کننده باشد چرا که این دستگاه‌ بدون آنکه وقفه‌ای ایجاد کند، برق مصرفی را برای وسایل مورد نیاز تأمین خواهد کرد.

به طور کلی یو پی اس که از چهار بخش رکتیفایر، باتری، اینورتر و سئویچر تشکیل می‌شود به خوبی می‌تواند در زمان‌هایی که نوسانات برق به شدت افزایش می‌یابد، از کلیه‌ی وسایل برقی محافظت کند که در نتیجه کمتر شاهد خرابی دستگاه‌های الکتریکی خواهیم بود. ما در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات این‌گونه دستگاه‌ها و همچنین یک شرکت معتبر برای خرید UPS صحبت کنیم.

انواع دستگاه UPS

این‌گونه دستگاه‌ها با توجه به تکنولوژی‌های بکار رفته در ساخت آنها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به اختصار هر کدام را توضیح می‌دهیم:

  • نوع آفلاین

یو پی اس‌های آفلاین به جهت تأمین همیشگی برق استفاده می‌شوند. عملکرد این‌گونه دستگاه‌ها بدین شکل است که کلیه دستگاه‌های برقی از برق شهری تغذیه می‌شوند و فقط در زمان‌هایی که برق به هر دلیلی قطع شود، این دستگاه وارد عمل شده و برق مصرفی دستگاه‌ها را تأمین خواهد کرد. به طور کلی اگه قصد دارید به صورت بی‌وقفه از قابلیت دستگاه‌های یو پی اس استفاده کنید، نوع آفلاین آن انتخاب خوبی خواهد بود. البته در نظر داشته باشید به دلیل آنکه یو پی اس‌های آفلاین توان خروجی مناسبی ندارند تولید آنها کاهش یافته است.

  • نوع آنلاین

انواع آنلاین دستگاه‌های یو پی اس با توان مناسب خروجی خود به خوبی می‌توانند برق مورد نیاز انواع دستگاه‌های الکتریکی را تأمین کنند. این گزینه بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر دائمی بودن تأمین برق از کیفیت مناسبی از این دستگاه بهره ببرند. پر واضح است که استفاده از نوع آنلاین این دستگاه از همه لحاظ بخصوص کنترل ولتاژ ورودی به دستگاه‌ها بهتر خواهد بود.

  • نوع لاین اینتر اکتیو

خرید یو پی اس نوع اینتر اکتیو اکثراً برای استفاده در تجهیزات شبکه انجام می‌شود. در این نوع منبع برق اضطراری، اینورتر به صورت دائمی روشن است و عمل شارژ باتری را انجام می‌هد و فقط در زمان‌هایی که ولتاژ ورودی به دستگاه‌ها کاهش پیدا کند وارد عمل شده تا به دستگاه آسیبی وارد نشود.

همانطور که گفتیم اگر با داده‌های مهم سر و کله می‌زنید و به هیچ عنوان نمی‌خواهید نوسانات برق به دستگاه‌های مهم‌تان آسیب بزند، پیشنهاد استفاده از این نوع منبع برق را به شما کنیم.

چگونه از دستگاه UPS نگهداری کنیم

اهمیت نگهداری از این‌گونه بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما ممکن است روش‌های نگهداری از دستگاه‌های UPS را به طور دقیق ندانید که ما در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد:

  • یو پی اس آنلاین به دلیل آنکه همیشه در حال فعالیت هستند، ممکن است تمامی قطعات آن بخصوص در قسمت باتری خیلی زودتر دچار فرسودگی شود. طبیعتاً برای جلوگیری از این امر بهتر است که از منبع تغذیه آفلاین یا اینتر اکتیو استفاده شود.
  • دقت کنید که هر چه منبع برق اضطرارای؛ توان بالاتر داشته باشد احتمال استفاده از حداکثر توان آن وجود نخواهد داشت و این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد.
  • دستگاه یو پی اس باید در دمای محیط نگهداری شود در غیر این‌صورت باید منتظر خرابی دستگاه و همچنین باتری آن باشید.
  • ضمن اینکه برای افزایش و عملکرد بهتر دستگاه UPS بهتر است که به صورت دوره‌ای آن را سرویس کنید.

ضمناً اگر موارد بیشتری از نحوه نگهداری دستگاه‌های UPS می‌خواهید فقط کافی است که با تیم تخصصی رسام در ارتباط باشید. این تیم را در ادامه بیشتر معرفی خواهیم کرد.

راه‌کارهای مناسب برای جلوگیری از خرابی باتری یو پی اس

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از اجزای مهم دستگاه‌های منبع برق اضطراری باتری است که طبیعتاً باید برای نگهداری از آن تلاش ویژه‌ای انجام داد. اما بواقع با چه راه‌کارهایی می‌توان سبب افزایش عمر باتری دستگاه UPS شد؟ ما در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد که در صورت رعایت کردن آن به هیچ عنوان نیازی به تعمیر باتری UPS نخواهید داشت:

  • نگهداری دستگاه در محیط مناسب

از جمله مواردی که در افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های استابلایزر یا همان UPS دخیل است، دمای محیط است. توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان باتری‌های این‌گونه دستگاه‌ها را در گرمای بیش از اندازه نگهداری نکنید. همچنین محیط‌های کاملاً بسته شرایط مساعدی را برای حفظ استقامت باتری مهایا نخواهند کرد.

  •  نحوه شارژ و دشارژ دستگاه

از دیگر مواردی که باتری دستگاه یو پی اس را تحت کنترل قرار می‌دهد نحوه شارژ و دشارژ کردن آن است. در واقع هر چه تعداد دشارژ این دستگاه افزایش یابد، به کم شدن عمر باتری می‌انجامد. پس باید در نظر داشته باشید که به تعداد مجاز در سیکل باتری آن را شارژ و دشارژ کنید. جهت خرید محصولات باکیفیت باید بتوانید یک مرکز تخصصی را انتخاب کنید تا خیال شما از بابت خرید محصولات باکیفیت راحت باشد.

مرکز تخصصی فروش و تعمیر یو پی اس

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص شد که امروزه استفاده از دستگاه‌های UPS به امری مهم تبدیل شده است اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید چنین دستگاه‌هایی را تهیه کنید که ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که به شرکت یو پی اس رسام مراجعه کنید.

این شرکت از جمله شرکت‌های معتبر در ایران است که سال‌هاست در این زمینه مشغول به فعالیت است. فروش و تعمیرات کاملاً تخصصی انواع منبع برق اضطراری (UPS) از مهم‌ترین خدمات این شرکت محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که UPSهای مختلفی از برندهای ایرانی، چینی، ترکیه‌ای و حتی آمریکایی در این شرکت به مشتریان ارائه می‌شود که همگی‌شان از کیفیت اعلاء برخوردار هستند.

برای هر گونه مشاوره رایگان می‌توانید با راه‌های ارتباطی موجود که در ادامه قرار داده‌ایم با همکاران ما در شرکت UPS رسام تماس حاصل فرمایید.

پل های ارتباطی ما : ۷۶۷۹۱۹۰۱-۰۲۱

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.