ارتباط با ما در

چک‌لیست لوازم باغبانی؛ ۱۰ ابزار باغبانی برای تازه‌کارها

لیست لوازم باغبانی بسته به اینکه چقدر می‌خواهید در اینکار حرفه‌ای شوید، متفاوت خواهد بود.

منتشر شده

باغبانی در منزل یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی‌ست که همه ما می‌توانیم انجام دهیم. باغبانی خانگی یک مدیتیشن فوق‌العاده برای دوری از استرس‌های زندگی روزمره است. البته اگر به اندازه کافی حرفه‌ای شوید، می‌توانید از آن درآمد هم کسب کنید. تمام چیزی که برای تبدیل کنج اتاق، تراس، حیاط و یا باغ‌تان به تکه‌ای از بهشت نیاز دارید، ابزار باغبانی در منزل است.

لیست لوازم باغبانی بسته به اینکه چقدر می‌خواهید در اینکار حرفه‌ای شوید، متفاوت خواهد بود. ممکن است خرید وسایل باغبانی شما به گلدان و خاک و کود و آبپاش محدود شود، یا اینکه اقلام دیگری مانند بیلچه و چنگک و … هم لازم داشته باشید. در ادامه به معرفی ابزار باغبانی می‌پردازیم، تا بتوانید لیست خرید وسایل باغبانی‌تان از یک فروشگاه اینترنتی را آماده کنید.

 

۱. بذر، خاک و کود

بذر، خاک و کود اولین قدم در خرید وسایل باغبانی هستند. بذر باکیفیت، خاک مناسب و کودهای غنی تا حد مطلوبی کیفیت گیاهی که پرورش می‌دهید را تضمین می‌کند. حتما پیش از خرید خاک و کود، نوع بذر و یا گیاهی که می‌خواهید بخرید و بکارید را مشخص کنید.

 

۲. دستکش باغبانی

دستکش باغبانی یک آیتم مهم در لوازم باغبانی است. بدون دستکش باغبانی، روند آرامش‌بخش کاشت و پرورش گل‌وگیاه می‌تواند به یک فعالیت آزاردهنده تبدیل شود. یک دستکش مناسب مانع از زخمی شدن با خار گیاهان، آلرژی‌های احتمالی، کثیف شدن دست‌تان و… می‌شود.

پس حتما دستکش باغبانی را جزو لوازم باغبانی در منزل قرار دهید تا از دستان شما در برابر رطوبت، آلودگی‌های خاک و خار گیاهان محافظت کند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید وسایل باغبانی سراغ مدل‌های مقاومی بروید که خیلی سنگین نیستند. آنها را هم دور از نور شدید آفتاب، آب و حشرات نگهداری کنید.

 

۳. گلدان

گلدان‌ها برای باغبانی در منزل در انواع طرح‌ها و رنگ‌های در بازار موجود هستند. گلدان‌های پلاستیکی و سفالی محبوب‌ترین انواع گلدان هستند. گلدان سفالی می‌تواند رطوبت را حفظ کند و دفعات آبیاری را کاهش دهد. اما سنگین است و احتمال شکستن و آسیب دیدن آن هم بسیار بالاست؛ مشکلی که خرید گلدان پلاستیکی ندارد.

 

۴. بیل

اگر بستر موردنظرتان برای باغبانی خانگی باغچه و باغ است، بیل یک ابزار ضروری در لیست لوازم باغبانی شما خواهد بود. با بیل می‌توانید برای کاشت گیاهان جدید چاله بکنید و یا خاک را زیر و رو کنید. برای بیل هم بهتر است سراغ مدل‌های استیل با دسته‌های فایبرگلاس بروید.

خرید وسایل باغبانی ساخته شده با متریال مقاوم شاید هزینه بیشتری داشته باشد، اما خیال‌تان از بابت عمر و دوام آنها راحت خواهد بود.

 

۵. بیلچه باغبانی

ابزار باغبانی در منزل بدون بیلچه ناقص می‌ماند. وظیفه بیلچه در لوازم باغبانی خانگی کندن زمین، ایجاد حفره و برداشتن خاک، وجین کردن، پر کردن گوشه‌های باغچه، افزودن کود، تعویض گلدان و کاشت گل‌وگیاه است. این ابزار باغبانی پرکاربرد یک دسته کوتاه از جنس چوب، پلاستیک و یا فلز دارد که آن را برای استفاده بسیار خوش‌دست می‌کند.

زمانی که خرید وسایل باغبانی را انجام می‌دهید، ترجیحا بیلچه‌ای را انتخاب کنید که از جنس استیل ضد زنگ باشد. استیل ضد زنگ یک ماده مقاوم با دوام بالاست. سایر وسایل باغبانی از جنس استیل ضد زنگ هم انتخاب‌هایی مناسب برای باغبانی در منزل هستند.

 

۶. چنگک باغبانی

در ادامه معرفی ابزار باغبانی در منزل به چنگک می‌رسیم. این ابزار ساده برای گلکاری و باغبانی خانگی فوق‌العاده پرکاربرد است. چنگک از یک دسته و یک سری دندانه‌دار شبیه چنگال ساخته شده است، و سایزهای مختلفی دارد. این ابزار باغبانی برای ایجاد شیار در خاک، جمع‌آوری علف‌های هرز و تمیز کردن بین گیاهان کاربرد دارد.

ممکن است هنگام خرید وسایل باغبانی چنگک‌های دسته‌بلند را هم در بازار ببینید. این مدل‌ها برای باغبانی در منزل کاربرد ندارند و برای باغبانی در مقیاس بزرگ‌تر ساخته شده‌اند. برای باغبانی خانگی، چنگک دسته کوتاه از عهده کارها برمی‌آید و نیاز شما را برطرف می‌کند.

 

۷. آبپاش و شلنگ با سر قابل تنظیم

برخی افراد آب پاش را جزو لوازم باغبانی حساب نمی‌کنند و از وسایل روزمره برای آبیاری استفاده می‌کنند. اینکار، مخصوصا اگر قصد کاشت و پرورش بذر در خانه را دارید، اصلا توصیه نمی‌شود. آبیاری با آبپاش بذرها را حرکت نمی‌دهد، و از غرقابه شدن خاک و گلدان جلوگیری می‌کند. پس حتما بخشی از بودجه‌تان در خرید وسایل باغبانی را به آبپاش اختصاص دهید.

به نوع گیاهان‌تان هم هنگام خرید آبپاش توجه کنید. برخی گیاهان باید با اسپری آبیاری شوند، برخی هم برگ‌هایشان اصلا نباید خیس شود. برای این گیاهان باید از مدل‌هایی استفاده کنید که یک لوله باریک و بلند دارند. یک شلنگ با سر قابل تنظیم که بتوانید آبیاری را به شکل بارانی انجام دهید نیز از ابزار باغبانی ضروری است.

 

۸. نخ سبک

در بیشتر موارد به نخ سبک در معرفی ابزار باغبانی و یا لیست لوازم باغبانی اشاره نمی‌شود. تهیه یک گلوله نخ سبک برای هدایت گیاهان بالارونده و یا گیاهانی که در مسیر مشخصی رشد نمی‌کنند، به شما کمک می‌کند تا آنها را در جهت دلخواه پرورش دهید.

 

۹. قیچی هرس

قیچی هرس نیز در لیست لوازم باغبانی در منزل وجود دارد. کمتر درختچه و درختی در حیاط و باغ را می‌توان پیدا کرد که به هرس کردن نیاز نداشته باشد. به کمک این ابزار باغبانی می‌توانید ریشه‌ها و شاخه‌های اضافی درختان را ببرید، و فرم مدنظرتان را برای درختچه‌ها و پرچین‌ها خلق کنید. بد نیست بدانید که برخی گیاهان آپارتمانی هم از هرس کردن استقبال می‌کنند.

هنگام خرید وسایل باغبانی و انتخاب قیچی باغبانی به طراحی و راحت بودن آن در دست برای کار مطمئن شوید. وجود روکش روی دسته‌ها یا قفل ایمنی از ویژگی‌هایی هستند که کار با این ابزار باغبانی را ساده و ایمن می‌کنند. تیغه‌های قیچی هم باید جنس و کیفیت خوبی داشته باشد.

 

۱۰. چاقوی قلمه زنی

در ادامه معرفی ابزار باغبانی به چاقوی قلمه زنی می‌رسیم. این چاقو که برای برای پیوند زدن گیاهان به‌کار می‌رود، در باغبانی خانگی و پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی استفاده زیادی دارد. قلمه گیری و ایجاد خراش روی ساقه برای ریشه زنی راحت‌تر هم از کاربردهای دیگر این وسیله است.

 

باغبانی در منزل با گیامیا

اگر وسایل لازم را تهیه کنید و از آموزش‌های لازم کمک بگیرید، باغبانی در منزل ساده‌تر از چیزی خواهد بود که فکرش می‌کنید. فروشگاه اینترنتی محصولات کاشت گیاهان خانگی و سموم «گیامیا» با فراهم کردن ابزار و آموزش‌های لازم، به شما کمک می‌کند تا از پرورش گل‌وگیاه و باغبانی خانگی لذت ببرید.

شما در این فروشگاه می‌توانید بذر گل‌های زینتی، سبزیجات و صیفی‌جات، لوازم و پکیج‌های باغبانی، سموم، خاک، کود و… را تهیه کنید. اگر هم تازه‌کار هستید، با آموزش‌های گیامیا می‌توانید گیاهان مدنظرتان را به‌راحتی بکارید و پرورش دهید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.