ارتباط با ما در

چگونه سایز لباس را اندازه گیری کنیم؟ + (مخصوص بانوان به همراه جدول)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک فروشگاه لباس شوید و یک مدل لباس خاص را بپسندید، اما چون سایز خود را نمی‌دانید مجبور شوید چند سایز مختلف را امتحان کنید تا به سایز دلخواه برسید.

منتشر شده

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک فروشگاه لباس شوید و یک مدل لباس خاص را بپسندید، اما چون سایز خود را نمی‌دانید مجبور شوید چند سایز مختلف را امتحان کنید تا به سایز دلخواه برسید. نگران نباشید، درست است که سایز لباس در برندهای مختلف کمی متفاوت است، اما اگر اندازه‌ قسمت‌های مختلف بدن خود را به‌ درستی بدانید، می‌توانید خیلی راحت متوجه شوید چه سایز لباسی برای شما مناسب است. در یادداشت امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب سایز لباس آشنا کنیم.

 

برای شروع اندازه گیری سایز لباس این موارد را مدنظر قرار دهید

  • حتما لباسی نازک بپوشید.
  • غذا و آب زیادی نخورید.
  • از متر‌های استاندارد استفاده کنید.
  •  از یک فرد دقیق و منصف کمک بگیرید؛ و در نهایت اینکه صاف بایستید، شانه‌ها را به عقب بدهید. گردن صاف و کمر در راستای بدن باشد تا شکم‌تان هم آویزان نباشد!

 

سایزهای استاندارد را می شناسید؟

ظاهرا هر کدام از ما سایز دقیق خودمان را می‌دانیم، اما اگر بدون پرو دست به خرید و انتخاب بزنیم، خرید ریسکی انجام داده‌ایم. به همین دلیل بهتر است که با استاندارد‌های اصلی سایز لباس، حتی در کشور‌های مختلف هم آشنا باشید. لباس ‌هایی که متعلق به برند‌های شناخته شده دنیا هستند، سایز‌های استاندارد‌تری دارند، اما اگر شما اصول تعیین سایز و جدول تطبیقی و مدل‌های مختلف سایزبندی را بدانید، با تضمین خرید می‌کنید؛ حتی اگر برای دیگران خرید کنید.

اگر دو سازی شدیم چه اقداماتی انجام دهیم؟

بعضی از افراد هم کمی کارشان در انتخاب لباس سخت است. چرا که تک‌سایزی نیستند و بدن‌شان اصطلاحا دوسایزی است؛ یعنی سایز بالا‌تنه‌شان به پایین‌تنه‌شان نمی‌خورد. اگر به تازگی متوجه این تغییرات شده‌اید که چه بهتر، سریع‌تر به فکر اصلاح سایز خودتان باشید. گاهی با کمک یک مربی حرفه‌ای در یک باشگاه (همراه با مشورت یک پزشک) می‌توانید با انجام تمریناتی این تغییر سایز را اصلاح کنید.

جدول سایزبندی لباس

آیا سایز ایده آل وجود دارد؟

مراقب باشید وارد بازی سایز‌های ایده‌آل نشوید! هیچ سایزی به تنهایی ایده‌آل نیست. آیتم‌های مختلفی برای یک سایز ایده‌آل مطرح است. اینکه برخی می‌گویند سایز ۳۴ خوب است، به قد و وزن فرد بستگی دارد. کسی که بسیار بلندقد است، در لاغرترین حالت هم شاید ۳۴ نباشد. به جدول سایزبندی ما مراجعه کنید تا بدانید چه سایزی دارید. این کار را می‌توانید برای اطرافیانتان هم انجام دهید تا هنگام خرید برای آن‌ها مطمئن باشید.

سایزبندی لباس در سایر کشورها چگونه است؟

کشور‌های دنیا، سیستم‌های سایزبندی مختلفی دارند؛ مثلا اگر ما در ایران ۳۶، ۳۸، ۴۰ و… داریم، در آمریکا لباس‌ها با سایز ۲، ۴ و… تفکیک می‌شوند. برای اینکه هنگام خرید از کشور‌های مختلف دچار اشتباه و مشکل نشوید، ما یک جدول تطبیقی از سایز‌های سراسر دنیا  برای شما تهیه کردیم. اول در جدول سایز بندی، سایز دقیق خودتان را پیدا کنید و بعد در جدول تطبیقی، به کشف سایز خودتان در سایر کشور‌ها بپردازید. همین کار را درباره کفش هم می‌توانید انجام دهید.

جدول سایز بندی لباس

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.