ارتباط با ما در

چای ایرانی چه تفاوتی با چای خارجی دارد و بهترین چای ایرانی چیست؟

ممکن است شما از آن دست افرادی باشید که تا الان از چای‌های عطردار خارجی استفاده می‌کرده‌اید. باید بدانید که این چای‌های عطردار علاوه بر داشتن اسانس عطری که یک ماده افزودنی است اغلب دارای رنگ دهنده‌های مصنوعی نیز هستند.

منتشر شده

اگر برای اولین بار می‌خواهید چای ایرانی مصرف کنید و یا  به دنبال پیدا کردن بهترین چای ایرانی هستید پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را بخوانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا چای ایرانی بهتر از چای خارجی است و شما را با انواع چای ایرانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه نیز بهترین چای ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا چای ایرانی بهتر از چای خارجی است؟

ممکن است شما از آن دست افرادی باشید که تا الان از چای‌های عطردار خارجی استفاده می‌کرده‌اید. باید بدانید که این چای‌های عطردار علاوه بر داشتن اسانس عطری که یک ماده افزودنی است اغلب دارای رنگ دهنده‌های مصنوعی نیز هستند. به همین دلیل بعد از دم شدن بسیار تیره رنگ می‌شوند و معمولا به قوری نیز رنگ می‌دهند. اگر به فکر سلامت خود هستید پیشنهاد می‌کنیم چای ایرانی اصل را جایگزین چای‌های خارجی کنید. زیرا در فرآیند تولید چای ایرانی برخلاف بسیاری از چای‌های خارجی از هیچ گونه ماده افزودنی برای رنگ و عطر بیشتر استفاده نمی‌شود. چای ایرانی عطر و طعمی فوق العاده دارد که مخصوص به خودش است. ممکن است عطر چای ایرانی در مقابل چای‌های خارجی به نظر شما کمتر بیاید و یا کمرنگ‌تر باشد اما در عوض بسیار سالم‌تر است. اگر مدتی از چای ایرانی استفاده کنید دیگر به هیچ عنوان آن را با چای‌های خارجی عوض نمی‌کنید. جالب است بدانید که اکثر پزشکان به بیمارانی که مشکل معده دارند مصرف چای ایرانی را توصیه می‌کنند.

عدم استفاده از سموم شیمیایی در فرآیند تولید چای ایرانی

علاوه بر اینکه چای ایرانی دارای افزودنی نیست مزیتی دیگری نیز دارد. آب و هوای خوب شمال کشورمان باعث شده که چای ایرانی جز معدود چای‌های جهان باشد که در تولید آن نیاز به استفاده از هیچ گونه سموم شیمیایی برای مقابه با آفات نیست.

* پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به حال از چای ایرانی استفاده نکرده‌اید حتما آن را یکبار امتحان کنید تا متوجه شوید که چقدر متفاوت است اما توجه داشته باشید که برای خرید چای ایرانی اصل حتما از مکان‌های معتبر خرید کنید. چای ایرانی اصل اگر چند ساعت هم در قوری بماند سیاه نمی‌شود و به قوری نیز رنگ نمی‌دهد زیرا هیچ گونه رنگ اضافه‌ای ندارد.

انواع چای ایرانی را بهتر بشناسید

حال اگر کنجکاو شده‌اید و دوست دارید بیشتر با چای ایرانی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم فیلم چند دقیقه‌ای زیر که توسط تیم درکام تهیه شده‌است را ببینید. در فیلم زیر انواع چای ایرانی و تفاوت آن به خوبی نشان داده شده است. چای ایرانی انواع مختلفی مثل سرگل، ممتاز، قلم، شکسته و … دارد که هر کدام دارای ظاهری متفاوت و عطر و طعم خاص خودشان هستند. با مشاهده فیلم زیر به خوبی با این تفاوت‌ها آشنا خواهید شد و از این پس در هنگام خرید می‌دانید که کدام چای مطابق با سلیقه شماست.

https://www.aparat.com/v/HIq41

بهترین چای ایرانی چیست؟

اگر فیلم بالا را دیده باشید حتما متوجه تفاوت انواع چای ایرانی شده‌اید. همانطور که در فیلم توضیح داده شده است چای سرگل مرغوب‌ترین و گران‌ترین چای ایرانی است. این چای دارای برگ‌های ریز و پیچ خورده است. عطر و طعم فوق العاده ای دارد و بسیار خوشرنگ است. چای سرگل طعم گسی دارد و کسانی که طعم گس چای را می‌پسندد حتما از نوشیدن این چای لذت می‌برند. در رده بعدی، چای ممتاز نیز چای بسیار خوبی است. چای ممتاز مانند سرگل برگ‌های کوچک و پیچ خورده‌ای دارد . عطر و طعم چای ممتاز نیز خوب است اما طعم آن گس نیست و نسبت به سرگل طعم ملایم‌تری دارد. چای ممتاز به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب‌تر نسبت به سرگل جز پرمصرف‌ترین چای‌های ایرانی است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.