ارتباط با ما در

پنج دیدنی تفلیس در تورهای تفلیس

مجسمه ی کارتلیس ددا در بلندی های شهر تفلیس قرار دارد. این مجسمه ی معاصر و مدرن اثر یکی از هنرمندان گرجی به نام اگوجا اماشوکلی میباشد که با ارتفاعی نزدیک به سی متر در کنار قلعهی ناریکالا از تمامی نقاط شهر پیداست و شب ها نیز قابل رویت میباشد.

منتشر شده

مجسمه کارتلیس ددا

مجسمه ی کارتلیس ددا در بلندی های شهر تفلیس قرار دارد. این مجسمه ی معاصر و مدرن اثر یکی از هنرمندان گرجی به نام اگوجا اماشوکلی میباشد که با ارتفاعی نزدیک به سی متر در کنار قلعهی ناریکالا از تمامی نقاط شهر پیداست و شب ها نیز قابل رویت میباشد. برای دیدن این مجسمه میتوانید از تله کابین های قدیمی پارک ریکه استفاده کنید پارک ریکه در داخل شهر و در مرکز تفلیس قرار داشته و از تله کابین پارک مسیری کوتاه سربالایی را به سمت تپه های کوهستانی که کارتلیس ددا در ان قرار گرفته میپیمایید و میتوانید در زیر مجسمه از تمام دیدنی های شهر لذت ببرید .در یک ویوی سیصدو  شصت درجه تفلیس را تماشا کنید و کلیساهای ودور و اطرافتان را بشناسید .این مجسمه که نماد زنان مقاوم و وطن دوست گرجستان میباشد در یکی از جشن های تفلیس رونمایی شد .

دریاچه لیسی

در گرجستان دریاچه های تعددی وجود دارند که یکی از انها با نام دریاچه لیسی در نزدیکی تفلیس واقع شده است .دریاچه لیسی یکی از زیباترین مناظر تفلیس را در کنارش جای داده است خانواده های زیادی برای گذران  اوقات فراغت و تفریح و استراحت به کنار دریاچه می ایند .اب و هوای این دریاچه معتدل و مطبوع بوده و بهترین اب و هوا را در مناطق اطراف تفلیس دارد .پوشش گیاهی و طبیعت بینظیر این دریاچه میتواند سوژه ی عکاسی تان باشد .

حمام های آب گرم تفلیس

در تور تفلیس میگویند در زمان های دور پادشاهی به نام وختاین گرگاسالی به این منطقه امد و این چشمه های اب گرم را استفاده کرد و از اب تنی در چشمه ها لذت برده و تصمیم گرفت در این نقطه شهر تفلیس امروزی را بنا کند .دمای اب این چشمه ها بین سیو  هشت تا چهل درجه سانتی گراد میباشد و از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و توریست ها و جهانگردان بوده است .به حدی از این منطقه وختاین خوشش امد که پایتخت خود را به این نقطه منتقل نمود و امروزه نیز چشمه های اب گرم تفلیس به قوت خود جاری هستند و افراد بسیاری برای اب تنی کردن به منطقه چشمه ها می ایند .حتی بسیاری از توریستان اروپایی برای استفاده های درمانی و درمان امراضی مثل ارتروز و بیماری های مفصلی کمر درد و برخی بیماری های پوستی به تفلیس سفر میکنند .امروزه منطقه ی حماما ها پس از گذشت بازسازی هاو  تخریب های فراوان همچنان تقریبا سالم باقی مانده اند و از دیرباز باعث شهرت تفلیس بوده اند .قدمت کشف این حمام ها به بیش از دو هزار سال هم میرسد .بوی گوگرد کل منطقه حمام ها را فراگرفته است و از اینبو تعجب نکنید .

خیابان مرجان یشویلی

این خیابان یکی از خیابان های جوان پسند تفلیس میباشد که همه روزه با تاریک شدن هوا افرا بسیاری پا به انجا میگذارند و همواره کافه ها و رستوران های پر رونقی دارد .در دو طرف این خیابان رستوران های مختلف کافه های رنگارنگ بوتیک ها و ساختمان های قدیمی و دیدنی وجود دارد که میتوان چند ساعتی در انجا گشت و گذار کرد .ساختمان های بلند این خیابان به سبک اروپای کلاسیک و نئو کلاسیک بنا شده اند و همه چیز به طرزی منظم و شیک در کنار هم با سبکی قدیمی چیده شده است .عکاسی را در این منطقه فراموش نکنید و حتما در یکی از کافه های خیابانی بنشینیدو  هیاهوی شهری را نظاره گر باشید و در کنارش دسر های خوشمزه محلی را سفارش دهید .ساختمان قدیمی تئاتر شهر در این خیابان واقع شده است . دو پارک نیز در این محدوده وجد دارد که برای پیاده روی و استراحت بسیار مناسب است . هتلهای ۵ ستاره تفلیس پیشنهادی سفر باتو

بازار میدانی یا میدان بازار تفلیس

میدان بازار تفلیس یکی از بازار های قدیمی و اصیل این شهر و مناسب گشت و گذار توریست ها و مسافران در سفر تفلیس میباشد .در این بازار باریک و قدیمی که چند سالیست دوباره ان را بازسازی کرده اند و به راه افتاده است میتوان از نزدیک با فرهنگ و صنایع دستی و رسوم گرجی ها اشنا شد .این بازار یکی از مراکز تهیه و خرید سوغاتی های گرجستان میباشد و در انجا میتوان انواع خوراکی ها شیرینی ها و محصولات غذایی تفلیس را امتحان کرد و به عنوان سوغاتی خرید .حالو  وهوای نوستالژی بازار بسیار وسوسه کننده برای توریست های خوش ذوق میباشد تا هر چه بیشتر در ان به گشت و گذار و مکاشفه بپردازند .در این بازار هنگام خرید تخفیف گرفتن را فراموش نکنید هرچند فروشندگان به سختی میتوانند انگلیسی صحبت کنند ولی منطظورتان را متوجه خواهند شد و برای راحتی خیلی لز انها ماشین حسابی در دست خود دارند تا قیمت کالایشان را به شما نشان دهند .در این بازار کافه های کوچک برای خوردن غذاهای سرپایی  وساندویچ وجود دارد و میتوانید از صبح تا ظهر یکی از روز های سفر در این بازار به گردشو  خرید مشغول شوید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.