ارتباط با ما در

اطمینان خاطر دادن رئیس کل بانک مرکزی به مردم

عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از حدود ۵۰ سال پیش که نفت سهم قالب تولید و صادرات را در اقتصاد ایران داشت تا به امروز که نفت کمتر از یک سوم صادرات را تشکیل می‌دهد به هر دلیل دولت نتوانسته است بودجه خود را از نفت جدا کند. رشد اقتصادی کشور نیز با وجود کاهش سهم نفت به شدت متأثر از بخش نفتی است.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ تبعاً اثر مستقیم تحریم‌های ظالمانه‌، کاهش رشد بخش نفتی و کاهش منابع برای بودجه دولت است این دو با همدیگر بخش غیرنفتی اقتصاد و بالتبع رشد کل اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

آنچه که بانک مرکزی با سیاست‌های پولی و ارزی خود می‌تواند انجام دهد ایجاد ثبات و کمک در جهت رونق بخش غیرنفتی است.

رشد بخش نفتی برونزا است و به تولید و صادرات نفت بستگی دارد و سیاست‌های بانک مرکزی بر رشد درونزا و غیرنفتی مؤثر است. همانگونه که پیش‌تر هم بیان کردم تلاش بانک مرکزی بر رونق صادرات غیرنفتی، ورود ارز آن به چرخه اقتصاد کشور، کمک به تسهیل واردات، کالاهای ضروری و سرمایه‌ای و ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد می‌باشد. 

وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز نسبت به تقاضای آن نشان می‌دهد که با همت صادرکنندگان و تمهیدات واردات به حول و قوه الهی از این دوره سخت نیز به سلامت عبور خواهیم کرد. بدیهی است در صورت بازگشت به چرخه طبیعی اقتصادی بانک مرکزی نیز سیاست‌های اصلاحی و احتیاطی خود را ادامه داده و از تکرار تجربه‌های تلخ گذشت حتی‌الامکان پرهیز خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.