ارتباط با ما در

افت ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار

ملکی از افت ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

منتشر شده

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۶ تا ۸۸ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

او فراوانی دام در دامداری‌ها، عرضه مناسب و مسدود شدن مرز‌ها و جلوگیری از قاچاق دام را دلیل اصلی افت قیمت گوشت گوسفندی در بازار اعلام کرد و افزود: بنابر آخرین اطلاعات امسال خروج دام از مرز‌های کشور مسدود شده است چرا که با تثبیت قیمت دلار قاچاقچیان انگیزه چندانی به خروج غیر قانونی دام ندارند که با استمرار این روند پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت گوشت در بازار ادامه یابد.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به انباشتگی دام در واحد‌ها و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت دام زنده نسبت به روز‌های اخیر افت محسوسی داشته است که با توجه به شرایط فعلی عرضه و رکود بازار پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در ایام اربعین اتفاق نیفتد.

به گفته وی کاهش ۱۰ هزار تومان قیمت شقه گوسفندی موجب شده قیمت ران و سردست به همین نسبت در بازار کاهش یابد به طوری که هم اکنون هر کیلو ران با نرخ ۱۰۶ تا ۱۰۸ هزار تومان و سر دست ۱۰۰ تا ۱۰۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: در جلسه اخیر فرمانداری در ارتباط با قاچاق کالا اطلاع رسانی کردیم که به سبب بسته شدن مرز‌ها دام به میزان کافی در کشور موجود است که با استمرار روند فعلی کنترل مرز‌ها هیچگونه تنش قیمتی نخواهیم داشت.

ملکی با بیان اینکه قیمت فعلی گوشت با نرخ منطقی خود فاصله دارد اظهار کرد: بنابر آمار در آبان سال گذشته قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان بود که این امر نشان می‌ده علی‌رغم افت قیمت گوشت در بازار همچنان ۲۰ هزار تومان حباب قیمت داریم انتظار می‌رود با مسدود شدن مرز‌ها و نگهداری داشته‌ها در کشور به قیمت منطقی برسیم.

او ادامه داد: از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انتظار می‌رود برای ۵ ماه آینده که علوفه‌ای در صحرا نیست نهاده با قیمت مناسب در اختیار دامداران قرار دهند تا آن‌ها مجبور به عرضه یکباره دام در بازار نباشند چرا که این امر شرایط عرضه را برای سال آینده دچار چالش می‌کند.

ملکی درباره تأثیر بازگشت زائران حسینی و ایام اربعین در شرایط بازار گفت: با توجه به آنکه تقاضا برای ایام اربعین همانند دهه اول محرم و عید قربان نیست و از طرفی زائران اربعین برای چندمین بار است که به کربلا مشرف شدند از این رو نوسان چندانی در حوزه قیمت دام زنده نخواهیم داشت ضمن آنکه به سبب فراوانی کمبودی در توزیع وجود ندارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان در واکنش به اظهارات برخی از مسئولان مبنی بر صادرات دام تصریح کرد: با توجه به آنکه صادرات دام منجر به بر هم زدن تعادل بازار می‌شود از این رو تنها عده‌ای از بازار به سودشان که واردات و صادرات است اظهارتی مبنی بر صادرات دام در ازای واردات گوشت را مطرح می‌کنند در حالی که هیچ دلیلی ندارد که داشته‌های مرغوب خود را به دیگر کشور‌ها صادر کنیم و در مقابل گوشت وارد کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.