ارتباط با ما در

در گفت و گو با جامعه ایرانی بررسی شد؛

دارو و حواشی پیرامون آن!/ ارزان بودن دارو در ایران چه مزایایی دارد؟

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ ارزان بودن قیمت دارو در ایران و اینکه همانند برخی از کشورها ضوابط سختی برای عدم ارائه دارو به بیمار در کشور وجود ندارد باعث شده تا مسافران و توریست‌هایی که به ایران می‌آیند حجم قابل توجهی دارو را با خود به کشورشان ببرند.

حال سوال اینجاست ارزان بودن دارو در ایران چقدر می‌تواند برای توریست‌ها جذاب باشد؟ چه برنامه‌هایی برای عدم خروج دارو از کشور می‌توان اندیشید؟
همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این خصوص به جامعه ایرانی گفت: تفاوت قیمت ارزی که با آن درگیر هستیم نه تنها در بحث دارو بلکه در بسیاری از اقلامی که تولید داخل است جذابیت خاصی برای خارجی‌ها به‌ویژه برای کشورهای همسایه به‌وجود آورده است.

وی ادامه داد: این موضوع شاید در نگاه اول مهم تلقی نشود ولی فقط با کمی تامل به ابعاد آن پی می‌بریم که باید جدی گرفته شود. شاید برای برخی از تولیدکنندگان حجم بالای فروش سود زیادی به همراه داشته باشد ولی چون باعث برون‌رفت منابع از کشور می‌شود قطعاً به نفع ما نخواهد بود.

نماینده اهواز عنوان کرد: با توجه به تفاوت نرخ ارز اگر به صادرات دارو روی ‌آوریم هم کشورهای خارجی استقبال می‌کنند و هم ما می‌توانیم کنترل بیشتری بر بازارمان داشته باشیم که به نفع اقتصاد مملکت است و با این رویکرد از خروج ارزان قیمت دارو هم جلوگیری می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: وزراتخانه‌های مربوطه و در راس آن وزارت صمت باید نظارت بیشتری و دقیق‌تری بر کالاها به ویژه دارو داشته باشند که با افزایش صادرات دارو هم کشورهای دیگر برای خرید از ایران طالب خواهند بود و همچنین تولیدکنندگان داخلی انگیزه بیشتری برای تولید بیشتر پیدا خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: میزان صادرات دارو رقم اندکی است. متاسفانه در زمینه صادرات دارو موفق عمل نکردیم در حالی که داروهای صادراتی دارای کیفیت مناسب بوده ولی میزان صادرات آن کم است.

وی گفت: در حال حاضر صادرات دارویی ما اندک است اما با ظرفیتی که کشورمان دارد می‌توانیم صادرات را به حد بالا برسانیم و تا حدودی به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.