ارتباط با ما در

به مناسبت روز جهانی پست برای همسرت نامه بنویس

در روز جهانی پست از ضرورت نامه نوشتن به فرزند، همسر، دوست، همکار و … گفته‌ایم.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ با این‌که سنت نامه‌نویسی با ظهور فناوری ‌های جدید با تهدید جدی مواجه شده اما تا زمانی که انسان قادر به نوشتن است، نامه‌نویسی نمی‌میرد و نباید هم بگذاریم از بین برود. وقتی می‌گوییم نامه بنویسید یعنی هدف‌مان این است که در فضایی آرام و اختصاصی برای فردی که برای‌تان مهم است مثل پدر یا مادر، فرزند، همسر، همکار یا حتی یک دوست، بنویسید و او هم در فضای آرام و اختصاصی بنشیند و نامه شما را بخواند. اما چرا گاهی باید از نامه برای گفتن حرف‌هایمان استفاده کنیم؟
نوشتار، ماندگار است:وقتی چند جمله محبت آمیز برای همسر یا فرزندتان بنویسید، او می‌تواند تا هر وقت که بخواهد آن را نگه دارد. در ضمن و هر بار که این نامه خوانده می‌شود، اثر محبت شما که به وسیله نامه ابراز کرده‌اید، احیا می‌شود.
احساس خواندن نامه، لذت‌بخش است:از آن جایی که نامه در خلوت خوانده می‌شود، احساس بسیار متفاوتی را در فرد ایجاد می‌کند. اثر این احساس در اولین برخوردی که گیرنده نامه پس از خواندن نامه با شما دارد، کاملا قابل مشاهده است. اولین ارتباط پس از نامه، ارتباطی لطیف و احساسی است. این ادعا را به خصوص والدینی که برای فرزندشان نامه نوشته‌اند یا زوج ها، به خوبی درک و تایید می‌کنند.
ادعاها در فضایی غیرهیجانی مطرح می‌شود:وقتی برای فردی نامه می‌نویسید، می‌توانید در فضایی به دور از هیجانات و احساس، بارها و بارها قبل از تحویل آن به طرف مقابل، آن را بخوانید و اصلاح کنید تا به نقطه مطلوب برسید. همین مزیت، یکی از مهم‌ترین دلایل به شکست انجامیدن گفت‌وگوها را از بین می‌برد. به طور مثال، بسیاری از همسران به دلیل این‌که روش‌های گفت‌وگوی موفق را نمی‌دانند، هنگام صحبت به جای طرح مسئله و تلاش برای حل آن یا نقد رفتار طرف مقابل، شخصیت او را نقد می کنند و ناخودآگاه باعث به وجود آمدن یک گارد دفاعی در ذهن او می‌شوند که حل مسئله را پیچیده‌تر می‌کند. اما در نامه نوشتن با کمی دقت می‌توان این نقطه ضعف گفت‌وگو را تبدیل به نقطه قوتی برای حل مسئله کرد.
به شکسته نشدن حریم‌ها کمک می‌کند: گاهی فرزند یا همسرتان کار اشتباهی کرده است که شما مصلحت نمی‌دانید آن را به صورت رو در رو به او تذکر دهید زیرا نمی‌خواهید حریم میان خودتان و او شکسته شود. در این موارد، نوشتار کمک بسیار خوبی به شما می‌کند.

چند نکته برای نوشتن نامه
به چند نکته دقت کنید تا تاثیرگذاری نامه تان بیشترشود.
اثر نامه‌ای که با خط خودتان نوشته می‌شود حتی اگر خط‌تان زیبا هم نباشد، خیلی بیشتر از نامه‌هایی است که به صورت تایپی یا با خط فرد دیگری نوشته می‌شود.
لازم نیست محبت نوشتاری به فرزند و همسر، یک متن طولانی باشد. نوشتن دو کلمه که یک جمله بسیار زیبا خلق می‌کند هم برای ابراز محبت نوشتاری کافی است. آن دو کلمه عبارت است از؛ دوستت دارم. البته اگر بیش از این هم بتوانید بنویسید که چه بهتر.
نکته مهم: نامه اگرچه اثر قابل توجهی دارد اما بهتر است به روش دایم ما در ابراز محبت تبدیل نشود. از نوشتار، به صورت مقطعی و در زمان‌های خاص برای ابراز محبت استفاده کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.