ارتباط با ما در

در گفت وگو با جامعه ایرانی بررسی شد؛

افزایش میزان یارانه‌ها آری یا خیر؟/ اشتغال مهمترین خواسته مردم!

حسنخانی عضو کمیسیون اصل نود می‌گوید: بنده به هیچ وجه با افزایش میزان یارانه‌ها موافق نیستم بلکه معتقدم حمایت از اقشار نیازمند باید از طریق یارانه‌های غیرنقدی صورت گیرد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ حذف یارانه‌ها، افزایش مبلغ یارانه، حذف یارانه برای دهک‌های بالا و … همواره یکی از مهمترین مسائلی است که دولت و مردم را درگیر خود کرده است، یارانه ۴۵هزار و پانصد تومانی هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. مدتی قبل با هدف قطع یارانه خانوارهای پردرامد، یارانه برخی از دهک های پایین نیز به اشتباه قطع شد که با پیگیری‌های مجدد این پرداختی ها بار دیگر از سر گرفته شد.

از سوی دیگر با توجه به افزایش تورم و شرایط نامناسب اقتصادی، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که پرداخت یارانه می‌تواند به صورت نقدی نباشد و از آن سو قیمت کالاهای اساسی کاهش و امکاناتی مانند اشتغال و … برای مردم ایجاد و فراهم شود.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در گفت‌وگو با جامعه ایرانی؛ در خصوص حذف یارانه دهک‌های بالا گفت: شاید در شرایط فعلی کشور پرداخت یارانه نقدی امری ضروری باشد که نتوان آن را قطع کرد، اما معتقدم به طور کلی پرداخت یارانه نقدی از همان ابتدا کار اشتباهی بود.

وی افزود: در کشور‌های پیشرفته دنیا با تجمیع پول‌های کم، درصدد کار‌های بزرگ برمی آیند این در حالی است که در کشور ما ثروت‌های بزرگ توزیع می‌شوند و در نهایت هم هیچ کاری از پیش نمی‌رود. مگر مردم با ۴۵ هزار تومان یارانه چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ هرچند امروز کشور آنقدر شرایط سختی را سپری می‌کند که به نظر می‌رسد این رویه باید ادامه یابد.

امیرحسنخانی با تاکید بر حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه، گفت: دولت باید این کار را مدت‌ها قبل انجام میداد، اما متاسفانه مانند بسیاری از قوانینی که مجلس مصوب کرده و دولت اجرا نکرده است، به این موضوع، نیز توجهی نکرد. دولت در برابر قوانین مجلس همواره اعلام کرده که قدرت اجرای آن‌ها را ندارد و یا به طور کلی با این قوانین مخالف بوده است. به طور مثال در موضوع کارت سوخت همان ابتدای مجلس دهم نمایندگان تاکید کردند که دولت از حذف کارت سوخت جلوگیری کند، اما متاسفانه آن را حذف کرد و مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد.

نماینده مردم طبس ادامه داد: در دنیا قبلا رویه یارانه نقدی وجود داشته و به جایی هم نرسیده و در نهایت حذف شده است. پس نمی‌توانیم ادعا کنیم که پرداخت یارانه نقدی یک فکر جدید و تازه است.

امیرحسنخانی گفت: کشور باید با پول‌هایی که در اختیار داشت کار‌های بزرگ انجام میداد و در حال حاضر مهم‌ترین کار اشتغال مردم است، مثل کاری که سال‌ها قبل در پتروشیمی انجام شد و امروز نتیجه آن را مشاهده می‌کنیم.

عضو کمیسیون اصل نود، در خصوص نحوه هزینه کرد پول حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا، افزود: باید این پول را در جهت تقویت تولید ناخالص ملی، سرمایه گذاری و اشتغال صرف کنیم. بنده به هیچ وجه با افزایش میزان یارانه‌ها موافق نیستم بلکه معتقدم حمایت از اقشار نیازمند باید از طریق یارانه‌های غیرنقدی صورت گیرد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در پایان خاطرنشان کرد: پول حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا همچنین می‌تواند در جهت کمک به مردم در حوزه مسکن صرف شود. از سوی دیگر دولت حمایت خود را در بخش آموزش و تامین لباس و نوشت افزار دانش آموزان انجام دهد چراکه آموزش رایگان یعنی تمامی فرآیند رایگان باشد و این موضوع نباید تنها مختص معلم و مدرسه باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.