ارتباط با ما در

چرا خانم‌ها علاقه زیادی به خرید کردن دارند؟

یک روانشناس درباره دلیل علاقه زنان به خرید کردن توضیحاتی داد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ زهرا امام روانشناس و مشاور درباره علاقه زنان به خرید کردن اظهار کرد: دلایل علاقه خانم‌ها به خرید کردن ریشه تکاملی دارد، در زمانی که بشر برای اولین بار زندگی در غار‌ها و قبیله‌ها را آغاز کرد، زنان همواره در آن زمان به دنبال تهیه غذا بودند.

وی افزود: زنان در گذشته با جمع کردن هیزم، از دانه غلات و ریشه و برگ گیاهان برای درست کردن دارو و چای استفاده می‌کردند.

این روانشناس بیان کرد: از دیدگاه تکاملی نسلی، زنان مجبور بودند تا حافظه‌ای قوی داشته باشند و به جزئیات توجه بیشتری کنند، چراکه مردان در آن روزگار به شکار می‌پرداختند و زنان وظیفه جمع آوری هیزم و دانه غلات را برعهده داشتند و هر کدام باید نقش خود را به خوبی ایفا می‌کردند.

امام با بیان اینکه در عصر حاضر زنان امروزی مطابق آمار ۸۵ درصد خرید خانه را انجام می‌دهند، افزود: بنابراین به دنبال بهترین قیمت ممکن برای خرید وسایل هستند‌ و دلیل علاقه زنان به خرید کردن این است که این امر یک فعالیت اجتماعی محسوب می‌شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه دلیل دیگر علاقه زنان به خرید به هویت زنان مربوط است، ادامه داد: همه زنان خرید کردن را دوست ندارند و از آن احساس آرامش نمی‌گیرند، اما اکثریت آن‌ها خرید کردن را دوست دارند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.