ارتباط با ما در

آشنایی با جاذبه های گردشگری و مناطق توریستی دبی

در دبی انواع و اقسام هتل‌ها وجود دارند می‌توانید از لوکس‌ترین هتل‌ها در جهان در آنجا بهره ببرید ازجمله این هتل‌ها می‌توان به هتل قصر مرکز شهر دبی اشاره کرد که در نزدیکی برج خلیفه و در مرکز شهر است.

منتشر شده

دبی یکی از مقصدهای گردشگری پر رفت‌وآمد در دنیا است در آنجا می‌توانید در کنار نمای زیبای شهر مدرن و امکانات پیشرفته از مراکز خرید و مراکز تفریحی متعدد نیز بهره ببرید در آنجا سواحل مختلفی با آفتاب عالی وجود دارند. برج خلیفه که در این شهر واقع‌شده است بلندترین برج جهان است و ارتفاعی به‌اندازه دو برابر برج میلاد دارد در نزدیکی آن فواره‌های معروف دبی و مرکز خرید بزرگ دبی مال قرار دارد. فواره‌های دبی همراه با موسیقی به پرتاب آب و نورپردازی می‌پردازند. در بالای برج خلیفه نیز می‌توانید در ارتفاع دبی به تماشای مناظر اطراف در یک نمای ۳۶۰ درجه بپردازید، گاهی از بالای این برج می‌توان ابرها را بر روی شهر مشاهده کرد. موزه دبی یک ساختمان قدیمی است که در آن می‌توانید آثاری از زندگی مردمان محلی آن منطقه مشاهده کنید خود این سازه شبیه به یک قلعه است که با استفاده از مرجان و ملاط آهکی ساخته‌شده است سقف این سازه با چوب و گچ پوشیده شده است و جنس چوب آن از درخت خرما است. در سال ۱۹۹۵ این ساختمان بازسازی گردیده و به‌عنوان موزه به بهره‌برداری رسید.

دبی و تور دبی شامل یک محله قدیمی به نام محله بستکیه است که مربوط به قرن ۱۹ میلادی است در زمان قدیم افراد مختلفی ازجمله تجار ایرانی در این محله زندگی می‌کردند در این محله خانه‌های قدیمی وجود دارند که نمای آن بخصوص بادگیرها شباهت به معماری سنتی در مناطق کویری ایران دارد. در این شهر یک‌خانه قدیمی دیگر وجود دارد که تبدیل به موزه شده است و آن منزل مسکونی شیخ سعید آل مکتوم است که در گذشته حاکم دبی بوده. معماری این خانه نیز همانند دیگر سازه‌های سنتی است و با نقوش مختلف هندسی تزئین شده است.

به گزارش سفر باتو ، در دبی مسجدهای مجلل و زیبایی وجود دارند که یکی از زیباترین آنها مسجد جمیرا است این مسجد یکی از آثار زیبای معماری اسلامی است و در دوران خلافت فاطمیان ساخته‌شده است، مسجد جمیرا دارای دو مناره است که با نقوش زیبا تزئین شده‌اند می‌توانید در این مسجد از تورهای صبحگاهی استفاده کنید که شامل کلاس‌های زبان عربی و سخنرانی‌های مذهبی می‌شود.

مهم‌ترین دلیل سفر به امارات و بخصوص شهر دبی برای بسیاری از توریست‌ها خرید است، مجموعه بازارهای دیره یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید است در آنجا از انواع ملیت‌ها محصولات مختلفی قرار دارد، همچنین بازار طلای دیره بزرگ‌ترین بازار جواهرات و زیورآلات است و بازار ادویه دیره دارای انواع و اقسام ادویه‌ها از سراسر دنیا است. از دیگر مراکز خرید می‌توان به مرکز خرید امارت اشاره کرد که یک مرکز خرید مجلل و بزرگ در دبی است در آنجا پیست اسکی را نیز می‌توانید تجربه کنید که یکی از بزرگ‌ترین پیست اسکی‌های سرپوشیده در دنیاست می‌توانید علاوه بر خرید در اینجا به رستوران‌های متعدد مجلل نیز سری بزنید که دارای غذاهای مختلفی از کشورهای مختلف می‌باشند.

در دبی انواع و اقسام هتل‌ها وجود دارند می‌توانید از لوکس‌ترین هتل‌ها در جهان در آنجا بهره ببرید ازجمله این هتل‌ها می‌توان به هتل قصر مرکز شهر دبی اشاره کرد که در نزدیکی برج خلیفه و در مرکز شهر است، همچنین در طبقات اولیه برج خلیفه هتل لوکس آرمانی وجود دارد که در کنار امکانات و پذیرایی مجلل دارای یک طراحی زیبا است همین‌طور هتل برج العرب نیز نباید از یاد برد که از گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل و با ارتفاع ۳۲۱ متری یکی از بلندترین هتل‌های دنیاست.

از مراکز تفریحی و گردشگری دیگر دبی می‌توان به آکواریوم زیبای دبی اشاره کرد که به شکل تونل ساخته‌شده و می‌توانید انواع مختلف گونه‌های آبزی را از نزدیک مشاهده کنید همچنین در این مکان امکان غواصی و همین‌طور اجاره قایق شیشه‌ای و همین‌طور استفاده از قفس‌های فلزی برای نزدیک شدن به کوسه‌ها وجود دارد. دبی مال نیز از دیگر مراکز خرید است که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خرید در دنیاست. این مرکز که در نزدیک برج خلیفه واقع‌شده دارای آکواریوم و سینما و زمین اسکیت سواری روی یخ نیز هست. می‌توانید ساعتی زیادی را با گردش در این مجموعه بپردازید و همین‌طور به تجربه خوشمزه‌ترین غذاها و نوشیدنی‌ها در رستوران و کافی‌شاپ‌های مجلل این مجموعه بپردازید.

بزرگراه بزرگ شیخ زاید اصلی‌ترین بزرگراه دبی است که با داشتن دیوارهای شیشه‌ای و عرض زیادش معروف است با رد شدن از این بزرگراه می‌توانید از جلوه زیبای مدرن شهر با مشاهده ساختمان‌های مدرن و بلند مشاهده کنید، در دبی یک ساختمان به نام ساختمان تجارت جهانی وجود دارد که می‌توانید با رفتن به طبقه آخر این ساختمان می‌توانید از مناظر اطراف شهر دبی دیدن فرمایید.

بخشی از دبی به نام خور دبی معروف است که شامل بندر و پارک می‌شود می‌توانید در آنجا به سواری با لنج و عبره بپردازید که از تفریحات سنتی و پرهیجان دبی است کشتی‌های زیادی از این بندر راهی انواع و اقسام مقصدهای دنیا مانند ایران، هند، عمان و آفریقا می‌شوند. با دیدن لنج‌ها از نزدیک می‌توانید از نحوه دریانوردی سنتی آگاهی پیدا کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.