ارتباط با ما در

نکته عجیب کالدرون

تیم پرسپولیس پنج بازی رسمی با هدایت گابریل کالدرون را تجربه کرده و نکته جالب این که ترکیب هر بازی، با ترکیب بازی قبلی متفاوت بوده است.

منتشر شده

پرسپولیس با ۹ امتیاز همچنان مدعی جدی قهرمانی محسوب می‌شود اما طراوت گذشته را ندارد و علاوه بر آن، فقدان ثبات نیز سبب شده تا نوعی سردرگمی در نمایش این تیم مشاهده شود. سرخپوشان پایتخت که در دوران برانکو با یک ترکیب مشخص بازی می‌کردند، حالا هر بازی تغییراتی را در ترکیب خود دارند و شاید همین موضوع سبب شده تا بازیکنان شناخت دقیق از وظایف خود نداشته باشند. البته این که تغییرات سبب سردرگمی حریف می‌شود نکته مثبتی است اما تغییر پست مداوم برخی از بازیکنان برای آن‌ها اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

پرسپولیس در ۵ بازی اخیر خود همیشه با تغییر نسبت به دیدار قبلی وارد زمین شده است. همچنین در سیستم بازی نیز کالدرون گاهی تصمیم‌های جدیدی را گرفته و به طور مثال از بازی با صنعت نفت او ترجیح داد که تیمش با سیستم ۴۴۲ لوزی بازی کند و دیگر ۴۳۳ نباشد. مرور ترکیب پرسپولیس در ۵ بازی اخیر به طور کامل نشان می‌دهد که تردیدهای ذهنی کالدرون باوجود سپری شدن نزدیک به ۳ ماه از مربیگری او در پرسپولیس همچنان ادامه دارد:
بازی با پارس جنوبی: رادوشوویچ، حسینی، خلیل‌زاده، شیری، نادری، نوراللهی، عالیشاه، ترابی، امیری، روستایی و علیپور.
بازی با تراکتور: بیرانوند، حسینی، خلیل‌زاده، نادری، شیری، نوراللهی، نعمتی، عالیشاه، امیری، ترابی و علیپور. (۲ تغییر)
بازی با صنعت نفت: رادوشوویچ، کنعانی، انصاری، خلیل‌زاده، شیری، نوراللهی، رسن، ترابی، علیپور و براندائو. (۵ تغییر)
بازی با استقلال: بیرانوند، کنعانی، خلیل‌زاده، انصاری، شیری، نوراللهی، ترابی، نعمتی، امیری، براندائو و علیپور. (۲ تغییر)
بازی با سپاهان: بیرانوند، کنعانی، خلیل‌زاده، انصاری، نعمتی، نوراللهی، امیری، نادری، ترابی، علیپور و براندائو. (۲ تغییر)
البته برخی از این تغییرات اجباری بوده‌اند اما بسیاری دیگر تصمیمات فنی و تاکتیکی گابریل کالدرون بوده‌اند که احتمالا به نتیجه مطلوب از نظر خودش نیز تبدیل نشده است.

حالا برای بازی با ماشین سازی باید دید او چه تصمیمی می‌گیرد. در همه جای دنیا رسیدن به ترکیب مورد علاقه از سوی یک مربی خارجی و جدید، کار مشکلی است که باید خیلی زود انجام شود چرا که احتمال دارد باعث تردیدهای ذهنی بیشتر، آشفتگی تاکتیکی و از دست رفتن زمان علیه تیم خودی بشود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.