ارتباط با ما در

خطر بیخ گوش مترو نیروی هوایی/ بازی با جان شهروندان تنها برای مشتی ریال + عکس

کنار ایستگاه مترو نیروی هوایی مجتمع تجاری در حال ساخت است که گود برداری آن به‌صورت نا ایمن مدت زمان زیادی رها شده است.

منتشر شده

دیوار به دیوار ایستگاه متروی نیروی هوایی مجتمع تجاری در حال ساخت است که عملیات احداث این مجتمع در بخش غربی در مرحله گودبرداری متوقف شده است و این توقف عملیات در حالی است که بدون هیچ ایمن سازی تردد مسافران مترو از ایتگاه نیروی هوایی در حال انجام است و هر لحظه امکان ریزش جداره مترو وجود دارد.

شورای شهر تهران سال گذشته مصوبه‌ای را گذراند که بر اساس آن هزینه احداث ساخت و ساز پیرامون ایستگاه‌های متروی تهران باید به مجتمع خدماتی مترو و شرکت توسعه مترو واریز شود و گمانه زنی ها حاکی از آن است که شهرداری منطقه به دلیل واریز این حق به مدیریت شهری شهر تهران جلوی احداث پروژه را گرفته است.

بابک شیدایی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ تهران درباره حواشی به وجود آمده مبنی بر اختلاف نظر شهرداری منطقه ۱۳ و شورای شهر تهران در احداث مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو نیروی هوایی گفت: اختلاف نظری در احداث این پروژه بین شهرداری تهران و شورای شهر وجود ندارد و پروانه احداث این ملک نیز در سال ۹۶ اخذ شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ تهران افزود: در همان زمان مالک تعهدات مالی خود را برای احداث مجتمع تجاری انجام داد و سهم شرکت توسعه خطوط مترو پرداخت و پروانه از طرف همین نهاد جهت احداث مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو نیروی هوایی صادر شد.

شیدایی ادامه داد: در همان زمان شرکت توسعه مجتمع مترو عوارض را جهت توسعه خطوط مترو کارسازی کرد و امروز به هیچ وجه بحث پرداخت عوارض این مجتمع تجاری مطرح نیست.

او با اشاره به بخش های احداث مجتمع تجاری تصریح کرد: این مجتمع در سه بخش در حال احداث است که دو بخش آن در مرحله سقف طبقات و قسمت سوم آن (بخش غربی پروژه) در حال گود برداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ تهران با اشاره به این نکته که عملیات گودبرداری پروژه یک ماهی می‌شود که متوقف شده است، اظهار کرد: همین توقف پروژه در مرحله گودبرداری موجب نگرانی شهرداری منطقه شد و باید تاکید کنم که شهردرای منطقه به هیچ عنوان در مرحله گودبرداری به دلیل مخاطرات موجود از احداث پروژه جلوگیری نمی‌کند و تنها دلیل توقف پروژه در مرحله گودبرداری اختلاف مالک با پیمانکاران پروژه است.

او با اشاره به این نکته که به دفعات به دلیل مخاطرات موجود در مرحله گودبرداری مجتمع مذکور موضوع صورت جلسه شده است، گفت: بار‌ها همکاران بازرسی ما در شهرداری تهران حضور داشتند و ما در مقابل آن‌ها تذکرات ایمنی را به ذی نفعان پروژه اعلام کردیم و تأکید ما این بود که باید ایمن سازی مجتمع در قسمت غربی آن انجام شود.

شیدایی با اشاره به این نکته که مالک مجتمع درخواست تغییر پروانه خود را طبق مصوبه جدید کمیسیون ماده ۵ ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: بعد از ایمن سازی گودبرداری مالک باید برای تغییر پروانه جهت ایمن سازی سازه اقدام کند و شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو می‌تواند در آن زمان با مالک مجتمع تهاتر کند و شهرداری منطقه نیز مشکلی از این بابت ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ تهران تأکید کرد: کندی روند تکمیل گودبرداری پروژه فقط مربوط به پیمانکاران مجتمع می‌باشد و شهرداری منطقه هیچ گوننه ممنوعیتی برای ادامه روند گودبرداری ایجاد نکرده است.

او با اشاره به تشکیل کمیسیون رفع خطر در شهرداری منطقه برای این مجتمع تجاری گفت: اگر احساس کنیم توقف گودبرداری مجتمع باعث تهدید شهروندان است طبق بند ۱۴ ماده ۵۹ شهرداری تهران عمل می‌کنیم و پروژه را شهرداری منطقه با اخذ مجوز قضایی پروژه را تا مرحله رفع خطر پیش می‌برد.

شیدایی تصریح کرد: عملیات احداث سایر طبقات مجتمع تجاری تا زمان دریافت تغییر پروانه نقشه مسکوت می‌ماند تا گودبرداری به سرانجام برسد.

زهرا نژادبهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جزئیات پروژه مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو نیرو هوایی گفت: در حال جمع آوری اسناد و مدارک این مجتمع تجاری هستیم و باید تأکید کنم که تنها دغدغه ما بحث ایمنی شهروندان در این پروژه است و موضوعات مالی آن برای ما اهمیت ندارد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: همان طور که مشخص است گودبرداری این پروژه به صورت ناایمن در حال انجام است و به دلیل همجواری آن با ایستگاه متروی هوایی به جد به دنبال ایمن سازی آن هستیم.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.