ارتباط با ما در

هشدار عماد افروغ درباره عواقب مذاکره ایران و آمریکا

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه جانسون شبیه ترامپ است، گفت: با تمام اتفاقاتی که افتاده، توجیهی وجود ندارد که وارد توافقات جدید با آنها شویم.

منتشر شده

عماد افروغ مدرس دانشگاه با اشاره به عواقب مذاکره ایران و آمریکا،‌ اظهار داشت: توافقی صورت گرفت و به رغم همه کم و کاستی ها و نقدهایی که می توان بر آن توافق وارد کرد، به هرحال به امضای کشورهای ذیربط رسید. آمریکا یک طرفه خارج شد و اروپایی ها هم به تعهدات خود عمل نکردند. با این شرایط چه توجیه و ضمانتی می تواند داشته باشد که ما دوباره وارد مذاکره شویم و مجددا به همان ماجرای قبل گرفتار نشویم. هیچ توجیهی ندارد که وارد توافقات جدید شویم.

وی ادامه داد: اگر ایران خدای نکرده این توافق را بپذیرد، یعنی از مواضع خود عقب نشینی و ملت شریف ایران را خوار کرده است. حاکمان نماینده مردم هستند و بایستی گوش به فرمان آن ارزش های انقلاب مردم، قانون اساسی و نظام جمهور ی اسلامی باشند و بیخود نمی توانند خودکامه عمل کنند.

نماینده ادوار مجلس گفت:‌ به هیچ وجه نه آنها زیر پای توافق جدید خواهند رفت و نه مجاز هستند که زیرپای توافق جدید بروند، مخصوصا این که مشخص است از توافق جدید بوی هسته‌ای به مشام نمی رسد بلکه بوی تسری مذاکرات هسته ای به آن نیروی اصلی بازدارنده کشورمان یعنی سلاح های موشکی به مشام می رسد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار است راجع به صلاح های موشکی مذاکره کنند، یعنی می خواهند درباره اصل نظام مذاکره کنند، یعنی می خواهند عقب نشینی کنند و قدرت بازدارنده خود را در معرض تاراج قرار دهند و به فروش برسانند. به هیچ وجه این امر توجیهی ندارد به ویژه مذاکره با فرد معلوم الحالی به نام ترامپ و فرد شبه ترامپ بنام جانسون که هزاران مشکل دارند.

افروغ با اشاره به مقاومت ایران طی سال های اخیر در برابر مشکلات ناشی از تحریم، گفت:‌ ما باید مقاومت کنیم و هرجا مقاومت کردیم، پیروز بودیم و هرجا عقب نشینی کردیم با هر توجیهی جز شکست چیزی به دست نیاوردیم. ما کماکان باید مقاومت کنیم و مقاومت مان خیلی حکیمانه بوده است و تا کنون از این مقاومت حکیمانه فاصله نگرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما توصیه مان به سران کشور این است که به آن مواضع مقاوم خود ادامه دهند و عقب نشینی نکنند و اگر خدای نکرده اینطور نباشد و در جاهای مختلف حرف های مختلف و متفاوت بزنند و عمل شان مطابق با حرف شان نباشد، به ضررشان تمام می شود.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد:‌ باید به آنها گفت که در دوره های برداشتن گام های اول، دوم و سوم که حرف از مقاومت زدید،‌ عزیز شدید و از آن باید درس عبرت بگیرید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.