ارتباط با ما در

ارزان‌ترین و گران‌ترین استان‌های کشور کدامند؟/ خانواده‌های شهری ۲۴ درصد درآمد خود را صرف خوراک و دخانیات می‌کنند

براساس آمار وزارت کار در سال ۹۷، ۲۴ درصد درآمد خانواده‌های شهری صرف هزینه‌های خوراکی و دخانیات شده است.

منتشر شده

براساس اعلام وزارت کار در سال ۹۷، درآمد کل سالیانه خانواده‌های شهری ۴۳۴۹۰۵ هزار ریال و درآمد کل خانواده‌های روستایی ۲۳۳۱۱۴ هزار ریال بود که این رقم برای خانواده‌های شهری رشد ۱۸.۵ درصدی و برای خانواده‌های روستایی رشد ۱۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال ۹۷، خانواده‌های شهری به طور متوسط ۳۹۳۲۲۷ هزار ریال و خانواده‌های روستایی ۲۱۴۴۷۲ هزار ریال برای خرید کالا و خدمات مصرفی هزینه کرده اند.

این رقم برای خانواده‌های شهری رشد ۱۹.۳ درصدی و برای خانواده‌های روستایی رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد. براساس اعلام آمار‌ها یک خانواده تهرانی بیشترین هزینه‌ها را در طول یک سال پرداخت می‌کند.

در سال ۹۷، متوسط هزینه‌های یک خانواده تهرانی ۵۸۴۶۶۷ هزار ریال بوده است. بعد از تهران، استان‌های البرز با متوسط هزینه ۴۳۲۵۰۹ هزار ریال و استان کهگیلویه وبویر احمد با متوسط هزینه ۳۹۰۶۴۸ هزار ریال بیشترین هزینه‌های مصرفی را در طول سال داشتند.

استان کرمان با ۲۳۷۴۱۵ هزار ریال، استان خراسان جنوبی با ۲۴۱۴۳۶ هزار ریال و استان آذربایجان غربی با ۲۵۱۷۰۹ هزار ریال کمترین میزان هزینه‌ها را در طول یک سال دارند.

در بین خانواده‌های روستایی، استان البرز با ۳۲۱۳۵۷ هزار ریال، استان مازنداران با ۳۱۴۹۲۶ هزار ریال و استان یزد با ۲۹۹۷۵۷ هزار ریال بیشترین هزینه را برای خرید و بهرمندی از کالا‌ها و خدمات مصرفی پرداخت می‌کنند.

خانواده‌های روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان با ۵۹۵۸۳ هزار ریال، استان کرمان با ۱۵۷۲۱۴ هزار ریال و استان خراسان جنوبی با ۱۲۷۲۴۲ هزار ریال کمترین هزینه را برای برای خرید و بهرمندی از کالا‌ها و خدمات مصرفی پرداخت می‌کنند.

تهران پر هزینه‌ترین شهر کشور/ خانواده‌های شهری ۲۴ درصد درآمد را مصرف خوراک و دخانیات می‌کنند

متوسط هزینه کل، خوراکی و دخانی، غیر خوراکی خالص و ناخاص خانواده های روستایی و شهری

سهم هزینه خوراکی و دخانی و هزینه‌های غیر خوراکی یک خانواده شهر از کل درآمد به ترتیب ۲۴ و ۷۶ درصد است.

همچنین سهم هزینه‌های خوراکی و دخانی یک خانواده روستایی از کل درآمد ۳۷.۴ درصد و هزینه‌های غیر خوراکی از کل درآمد ۶۲.۶ درصد است.

بیشتر بخوانید:جزئیات دریافت کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی

در شهر‌ها درآمد ۳۴.۴ درصد خانواده‌های شهر از طریق مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۷ درصد از طریق مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و درآمد ۴۹.۶ درصد خانواده‌های شهر از طریق مشاغل متفرقه تامین می‌شود.

در روستاها، درآمد ۳۰.۷ درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل مزد و حقوق بگیری، درآمد ۳۱.۹ درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل کشاورزی و غیر کشاورزی و درآمد ۳۷.۴ درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل متفرقه تامین می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.