ارتباط با ما در

ثبت نام کارتخوان پزشکان به ۲۴ درصد رسید

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت نام کارتخوان پزشکان به ۲۴ درصد افزایش یافته است، گفت:‌ ۶۰ درصد مودیان حقیقی استان مشمول مالیات مقطوع شدند.

منتشر شده

بهروز مهدلو در رابطه با آخرین وضعیت ثبت‌نام پزشکان به منظور ثبت و راه اندازی کارتخوان مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: نصب و ثبت کارتخوان مالیات پزشکان در حال حاضر سه بار تمدید شده و آخرین مهلت تا ۱۵ شهریور بود تا آنها ثبت‌نام کنند. طبق آمار روز ۱۵ شهریور متوسط ثبت نام پزشکان در کشور ۲۰ درصد بود.

*۶۷۲۱ پرونده پزشک در استان اصفهان
مدیرکل مالیاتی استان اصفهان افزود: در استان اصفهان این رقم ۱۶ درصد بود با وجود آنکه بیشترین پرونده پزشکان در این استان با ۶۷۲۱ مورد مشمول فراخوان بودند.

وی با بیان اینکه به منظور جبران عقب ماندگی ثبت نام پزشکان و اطلاع‌رسانی نسبت به نصب کارتخوان اقداماتی صورت گرفت، گفت: در این رابطه دو کار انجام شد. نخست برای تمامی پزشکان پیامک اطلاع رسانی ثبت نام ارسال شد و همچنین به تک تک آنها نامه نوشتیم و اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به انجام این کار صورت گرفت.

* ثبت نام پزشکان به ۲۴ درصد رسید
به گفته مهدلو، طبق آخرین آمار مربوط به ۲۹ شهریور متوسط ثبت‌نام پزشکان ۲۳ تا ۲۴ درصد است و متوسط ثبت نام پزشکان در اصفهان ۲۸ درصد با رقم ۱۸۸۵ مورد بوده است. بر این عقیده هستیم که تا ۳۱ شهریور این آمار افزایش خواهد یافت و احتمالا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پزشکان ثبت نام کنند.

* رسیدگی به مالیات با حساب‌های بانکی
وی با بیان این که به وضعیت مالیات پزشکان رسیدگی خواهد شد، گفت: در حال حاضر این توان وجود دارد تا با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی که از سال ۹۳ وجود دارد حساب‌های بانکی و تراکنش‌های پزشک، خانواده پزشک، منشی و عواملی که در مطب ها فعالیت دارند بررسی و مورد بازبینی قرار گیرد. در صورتی که کتمان درآمد یا فرار مالیاتی صورت گرفته باشد علاوه بر جریمه، پرونده‌ آنها به قوه قضاییه ارسال می‌شود.
مدیرکل مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: این اطلاعات از بخش پولشویی سازمان مالیاتی درخواست می‌شود و افرادی که ثبت نام نکرده باشند با شناسایی آنها، وضعیت مالیات آن بررسی و مطالبه می شود.

* اطلاع رسانی و آموزش برای صنوف
این مقام مسئول مالیاتی در رابطه با فراخوان حدود ۵۰ صنف و مشاغلی که از اول مهر ماه مشمول نصب سامانه صندوق فروش هستند، گفت: در این راستا جلسات مقدماتی برای اصناف برگزار شده و آنها نیز از این موضوع استقبال کردند. روسای اتحادیه‌ها دعوت خواهند شد و آموزش و اطلاع‌رسانی لازم ارائه خواهد شد. این مودیان تا پایان سال فرصت ثبت‌نام و نصب صندوق دارند.

وی یادآور شد: در این راستا اطلاع رسانی انجام شده و ادامه دارد و زیرساخت‌ها نیز فراهم خواهد شد.

* ۲۲۰ هزار مودی حقیقی در استان
مهدلو با تاکید بر اینکه ۲۲۰ هزار مودی در بخش مشاغل (حقیقی) در استان وجود دارد، بیان داشت:‌ بر اساس برآوردها بیش از ۱۵۰ هزار نفر مشمول صندوق فروش هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۶۰ درصد از ۲۲۰ هزار مودی استان اصفهان از ظرفیت تبصره ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم بهره‌مند شدند و مالیات آنها قطعی شده و در مهرماه برگه مالیات قطعی آنها صادر می شود.

* فرصت مودیان برای بخشودگی جرایم
مدیرکل مالیاتی استان اصفهان مورد بخشودگی صد درصدی جرایم مالیات مودیان و واحدهای تولیدی عنوان کرد: معمولا مودیان در روزهای پایانی فرصت قانونی اقدام به این کار می‌کنند و از ابتدای سال جاری نیز ۶ هزار فقره تاکنون مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم شده‌اند. همچنین یک بخشنامه تکمیلی در این راستا وجود دارد که اگر تا پایان دی‌ماه مالیات مودیان قطعی شود یک ماه فرصت دارند تا با پرداخت بدهی مالیاتی، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی مالیاتی بهره مند شوند.

* افزایش ۳۴ درصد درآمد مالیاتی
وی در مورد درآمدهای مالیاتی استان اصفهان نیز عنوان کرد: درآمدهای ۵ ماهه استان ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد دارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.