ارتباط با ما در

تحریم بازی ترامپ!

گویا این که یک نهاد یا کشور با برچسب های مختلف تحریم شود، برای آمریکایی ها جذاب است!

منتشر شده

چنان که این کشور نام بانک مرکزی ایران را که قبلاً تحریم شده بود، این بار جزو فهرستی که حامی تروریست می خواند، قرار داد. خزانه‌داری آمریکا همچنین صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را به فهرست حامیان مالی تروریسم اضافه و آن‌ها را تحریم کرده است. آمریکایی ها این بار، ضمن متهم کردن بانک مرکزی ایران به تأمین مالی سپاه قدس و حزب‌ا…، مدعی شده اند که این بانک تاکنون میلیاردها دلار برای سپاه پاسداران فراهم کرده است. بیانیه وزارت خزانه داری همچنین افزوده است که شرکت اعتماد تجارت پارس، برخی تراکنش‌های ارزی ایران را تسهیل کرده است و صندوق توسعه ملی ایران نیز یکی از منابع تأمین مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. این تحریم ها در شرایطی انجام شد که هیچ تاثیر منفی در بازار نگذاشت. قیمت دلار از ۱۱هزار و ۵۱۰ تومان در پایان روز پنج شنبه به ۱۱ هزار و ۴۷۰ تومان در پایان روز گذشته رسید و قیمت طلا و سکه هم تغییر چندانی نداشت. شاخص کل بورس نیز رشد بیش از ۳۵۰۰ واحدی داشت.

ریچارد نفیو طراح تحریم های ایران: «وای پسر، این خیلی گام بزرگی است…»
در این باره، ریچارد نفیو از طراحان اصلی تحریم های ایران در سال های گذشته، اقدام اخیر کاخ سفید را مورد تمسخر قرار داد و در توئیتی نوشت: «به لحاظ عملی، دارم تلاش می‌کنم ببینم این تحریم‌ها چه فشاری به فشارهای موجود فعلی اضافه می‌کنند.» به گزارش انتخاب، وی سپس در جواب کاربری که به نقل از استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نوشته بود: با تحریم‌های امروز منابع مالی سپاه پاسداران قطع شده‌اند نوشت: «این یکی دیگر خیلی عجیب است. ما امروز سپاه را تحریم کردیم؟ وای پسر، این خیلی گام بزرگی است… البته اگر حدود یک دهه قبل همین کار را نکرده بودیم. بانک مرکزی چطور؟ ای کاش این یکی هم در لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۲ تحریم نشده بود!»

همتی: از دوره «دور زدن تحریم‌ها» به دوره «تحریم‌ناپذیری تجارت خارجی» رسیده‌ایم
رئیس کل بانک مرکزی کشورمان هم که مواضع عمومی اش را از طریق اینستاگرام اعلام می کند، در یادداشتی به این اقدام آمریکایی ها واکنش نشان داد. عبدالناصر همتی نوشت: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آن ها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حد خالی است. همتی افزود: موفقیت های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد که خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است. وی تصریح کرد: خوشبختانه از دوره دور زدن تحریم ها به دوره تحریم ناپذیری تجارت خارجی عبور کرده ایم و وقت آن رسیده است که دولت آمریکا از واقعیت‌ ها درس بگیرد.

ظریف: تحریم بانک مرکزی نشان دهنده استیصال آمریکاست
وزیر امور خارجه نیز درباره تصمیم دولت ترامپ برای تحریم بانک مرکزی گفت: تحریم بانک مرکزی پیش از هرچیز نشان‌دهنده استیصال آمریکاست، آمریکایی‌ها هر تحریمی را که می‌توانستند علیه ایران انجام دادند. کاری که اکنون انجام می‌دهند، این است که بانک مرکزی را که قبلاً تحریم شده بود با عنوان دیگری تحریم می‌کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.