ارتباط با ما در

رقیبی به نام تلفن همراه در روابط زناشویی

چقدر گوشی تلفن همراه خود را دوست دارید؟ احتمالا نه به اندازه مرد کالیفرنیایی که در تابستان سال ۲۰۱۶با تلفن خود در کلیسای عروسی لاس وگاس ازدواج کرده!

منتشر شده

خوب، مراسم در وگاس ممکن است مضحک باشد، اما این مرد تکلیفش معلوم است و با عشق زندگی خود ازدواج کرده و برای سالیان سال در کنار هم زندگی میکنند. اما شما چه طور؟ اگر عشق زندگیتان همسرتان است،پس چرا بیشتر از این که وقت خود را با او بگذرانید با تلفن همراه خود وقت میگذرانید؟ برخی از مطالعات نشان می دهد که آمریکایی ها هر بار شش و نیم دقیقه در طول ساعات بیدار شدن و یا تقریبا ۱۵۰ بار در هر روز تلفن های خود را بررسی می کنند.

گوشی تلفن همراه، یک رقیب سر سخت
اگر همسر شما هم بیش از حد به تلفن همراه خود وابسته است باید بگوییم که سد بزرگی پیش روی شماست . چرا که موبایل ها به عنوان یک رقیب سر سخت شناخته می شوند. رقیبی که اخبار، مطالب جالب و سرگرمی، امور کاری و اوضاع دوستان و خانواده را در اختیار همسرتان می گذارد و جدایی از منبعی به این بزرگی کار آسانی نیست.
اما نگران نباشید. برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. که در ادامه به به بررسی آنها پرداخته ایم.

رخت خواب، مکانی برای گفت و گو
حتی اگر همسرتان بسیار آدم مشغله داری است و تلفن همراه از دستش جدا نمیشود ،قانونی بگذارید که قبل از خواب باید این رقیب را کنار بگذارد و با هم گفت و گویی داشته باشید.
علت انتخاب زمان قبل از خواب برای گفت و گو این است که در این زمان همسران معمولا با حداقل درگیری ذهنی یا مشغولیت فیزیکی در کنار هم هستند و ایجاد ارتباط با هم برای صحبت کردن بسیار راحت تر از ساعات دیگر روز است.
علاوه براین در این شرایط معمولا زوجین گرایش بیشتری برای ارتباط با دیگری دارند. اما نکته ای که وجود دارد این است که نباید اجازه دهید این ارتباطتان سریعا به معاشقه و رابطه جنسی ختم شود. اول برای صحبت کردن با هم وقت بگذارید. برای کارهای دیگر وقت هست.

جایی برای تلفن همراه روی میز غذا وجود ندارد
علت مقدس بودن میز یا سفره غذا گرد هم جمع شدن و صحبت کردن اعضای خانواده است. گاهی این صحبت صرفا بین یکی از والدین با فرزندان صورت میگیرد اما این کافی نیست. اگر همسر شما به خاطر در دست داشتن تلفن همراه در این مکالمات شرکت نمیکند موضوع گفت و گو را به سمت موضوعات مورد علاقه او سوق دهید. سر غذا سوالاتی را مطرح کنید که هم مورد علاقه اوست و هم فقط او پاسخ آن سوال را میداند.

فراغتی بدون تلفن همراه
اگر قرار است برای اوقات فراغت به پارک، مهمانی، ساحل و…بروید، پیش از حرکت یا حتی پیش از برنامه ریزی برای این اوقات فراغت قرار بگذارید که استفاده از تلفن همراه توسط همه اعضای خانواده به حداقل برسد. بله تمام اعضای خانواده و نه فقط همسران. این کار یک کار تیمی خواهد بود و رعایت آن توسط اکثریت اعضا باعث میشود دیگر اعضا نیز خود را وادار به رعایت قانون کنند.

چه زمانی بهتر از زمان رانندگی؟
زمانی همسرتان در حال رانندگی است ، استفاده او از تلفن همراه به حداقل میرسد. از این زمان طلایی استفاده کنید و درباره موضوعات جالب، خاطرات خوش گذشته و برنامه های تفریحی آینده صحبت کنید. برای انتخاب موضوع هرگز به سراغ گله و شکایت و موضوع های استرس زا نروید که ممکن است نهایتا منجر به جروبحث شود که در هنگام رانندگی کار عاقلانه ای نیست.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.