ارتباط با ما در

نکاتی درباره ازدواج با فرزندان طلاق

پدر و مادر در شکل‌گیری شخصیت کودک نقش موثری دارند چراکه باتوجه به خلق وخوی پدر و مادر و انتخاب سبک‌هایی که برای تربیت فرزندشان به کار می‌گیرند، می‌توانند تاثیر به سزایی در این امر مهم داشته باشند.

منتشر شده

در ضمن محیطی که برای رشد فرزندشان فراهم می‌کنند، می‌تواند بستری آرام یا متشنج برای پرورش کودک باشد. متاسفانه بچه‌هایی که شاهد دعوای پدر و مادر خود و طلاق والدین شان هستند در بستری آرام پرورش نمی یابند البته سن فرزند در زمان جدایی والدین، بسیار مهم است.

«زهرا امام»، مشاور خانواده در این باره می‌گوید: فرزندان طلاق معمولا با احساس ناامنی رشد می کنند که این امر معمولا باعث ایجاد اضطراب در آن‌ها می‌شود.

همچنین گاهی اوقات مهارت‌های لازم را برای داشتن زندگی مشترک ندارند و گاهی اوقات همدلی ضعیفی در روابط خود دارند. در ضمن، اعتماد به نفس پایین در بعضی از این افراد دیده می‌شود و همچنین وابستگی در آن ها به چشم می‌خورد که به علت برآورده نشدن نیاز‌های شان در دوره کودکی است. هرچند این ویژگی‌ها قطعی نیست اما معمولا کودکان طلاق با این موارد دست و پنجه نرم می‌کنند.

می‌توان با فرزند طلاق هم ازدواج کرد؟
در این بین و اگر هم خانم و هم آقا هر دو فرزند طلاق باشند، به دلیل این‌که هر دو شاهد کشمکش و درگیری والدین خود بودند، احتمال بیشتری برای طلاق و جدایی آن هاست و البته به این معنا نیست که نباید با فرزندان طلاق ازدواج کرد. محیطی که این زن و شوهر بعد از طلاق در آن رشد کردند و نشست و برخاست با آدم‌های سالم از لحاظ شخصیتی و همچنین یادگیری مهارت‌های لازم ارتباطی و الگوبرداری‌های درست زندگی نقش مهمی در آینده این افراد دارد. قبل از ازدواج باید به هم کفو بودن و همچنین داشتن فرهنگ، وضعیت اقتصادی و تحصیلات یکسان توجه داشته باشید و حتما قبل از اقدام به ازدواج در چنین شرایطی با یک مشاور در این زمینه صحبت و کمک‌های تخصصی را دریافت کنید تا انتخاب اصولی‌تری داشته باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.