ارتباط با ما در

کودک همسرهای آمریکایی سالانه چه تعداد نوزاد به دنیا می آورند؟

آمریکایی‌ها در حالی کشورهای دیگر را به داشتن قوانین خاص برای ازدواج زیر ۱۸ سال، محکوم می‌کنند که در ایالت‌های مختلف این کشور، کودک همسری‌ مجاز تلقی می شود به گونه‌ای که سالانه نزدیک به ۳۵۰ هزار نوزاد از این مادران کم سن در آمریکا متولد می‌شوند.

منتشر شده

بنابر اعلام مرکز آمار آمریکا، سالانه حدود ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر در آمریکا ازدواج می کنند که این رقم، ۶.۹ مورد به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.
همچنین سالانه نزدیک به ۷۸۷ هزار و ۲۵۱ فقره در ۴۵ ایالتی که آمار آنها گزارش شده است، منجر به طلاق می شود که نسبت آن ۲.۹ مورد به ازای یک هزار نفر است.
اما در این بین آمار قابل توجه دیگری هم وجود دارد که واشنگتن پست درباره آن اینگونه نوشته است: بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تقریبا ۲۴۸ هزار مورد کودک همسری ثبت شده است که بیشتر آنها دخترانی بوده اند که برخی از آنها ۱۲ سال داشتند و به ازدواج مردها درآمده اند.
بر اساس گزارش “فرانت لاین”، ۶۷٪ این کودکان۱۷ سال، ۲۹٪ آنها، ۱۶ سال، ۴٪ این کودک همسرها ۱۵ سال و کمتر از ۱ درصد آنها هم ۱۴سال و پایین تر بوده اند.
این گزارش می افزاید به طور کلی ۵۱ مورد ازدواج افراد ۱۳ ساله و ۶ مورد ازدواج افراد ۱۲ساله وجود داشته است.
مطابق آنچه که در تارنمای اونچاینداتلست” unchainedatlast”آمده، جوانترین دخترانی که در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ ازدواج کردند ، سه دختر ۱۰ ساله تنسی بودند که در سال ۲۰۰۱ با مردان ۲۴ ، ۲۵ و ۳۱ ساله ازدواج کردند. جوانترین پسر هم یک ۱۱ ساله بود که در سال ۲۰۰۶ در همان ایالت با یک زن ۲۷ ساله ازدواج کرد.
طبق تعریف یونیسف، کودک همسری شامل زوج هایی می شود که حداقل یکی از آنها که معمولا دختران هستند، کمتر از ۱۸ سال داشته باشند.
این تعریف در آمریکا هم وجود دارد اما در قوانین آن که البته بین ایالت ها متفاوت است، کودک همسری به رسمیت شناخته شده است و در بسیاری از موارد با رضایت والدین یا دادگاه امکان رسمی شدن آن وجود دارد.
در حال حاضر بیشتر ایالت های آمریکا سن ازدواج را افزایش داده اند که برای دختران ۱۶ سال تعیین شده است و البته بیشتر آنها هم منوط به رضایت والدین یا دادگاه است اما هرگونه ازدواج از سن ۱۸ سالگی، یا ازدواج دوم زیر ۱۸ سال، نیازی به رضایت این دو قیم، ندارد.
با این حال هنوز در ۲ ایالت آمریکا، معافیت‌هایی صادر شده و ازدواج زیر این سن حتی ۱۴ سال و کمتر را هم با اجازه والدین یا دادگاه مجاز دانسته اند.
از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، ۱۳ ایالت آمریکا حداقل سن مجاز برای ازدواج را افزایش داده اند و در برخی ایالت‎ها همسران کودک نمی توانند به صورت قانونی، طلاق بگیرند یا همسرشان را ترک کنند.
اجازه ازدواج زیر سن قانونی هم در اکثر ایالت‌ها به جز دو ایالت نیوجرسی و دلاویر شرایط استثنایی قایل شده اند تا ازدواج زیر سن قانونی، ممکن شود که عبارتند از :
• رضایت یک دادیار یا قاضی دادگاه (گاهی اوقات رضایت یک قاضی دادگاه عالی به جای یک قاضی محلی لازم است)
• رضایت والدین یا سرپرستان قانونی کودک
• اگر یکی از طرفین باردار باشد
• اگر فرد کودک، فرزند به دنیا آورد
• اگر فرد کودک، مستقل و رها باشد
از ماه مه ۲۰۱۹ با احتساب همه این معافیت‌ها و اقداماتی که ایالت‌های آمریکا انجام داده اند، کمترین سن ازدواج‌هایی که رخ داده، به شرح زیر است:
در ۲ ایالت، ازدواج حداقل سن ۱۴ سال به ثبت رسیده است.
در ۴ ایالت، ازدواج حداقل سن ۱۵ سال، دیده می شود.
در ۲۰ ایالت، حداقل سن ازدواج، ۱۶ سال و در ۸ ایالت هم، کمترین سن ازدواج ۱۷ سال بوده است.
در ماساچوست آمریکا اگرچه به طور عمومی سن ازدواج، ۱۸ سال است اما ممکن است کودکان هم بر اساس رضایت دادگاه ازدواج کنند و هیچ محدودیت حداقل سن، وجود ندارد. یک نظر کلی در این ایالت وجود دارد که دختران از ۱۲ سالگی و پسران از ۱۴ سالگی می توانند ازدواج کنند.
در نیوهمشایر هم بر اساس قوانین محلی، دختران از سن ۱۳ سالگی و پسران از سن ۱۴ سالگی مجاز به ازدواج هستند.
در مناطق خودمختار و همچنین منطقه فدرال همچون کلمبیا، پورتوریکو، گوام و جزایر ویرجین هم قوانین به گونه ای تعریف شده است که ازدواج را از سن ۱۶ سالگی و حتی ۱۴ سالگی ممکن دانسته اند.
فقدان محدودیت در حداقل سن ازدواج، دست برخی از مهاجران یا حتی سوداگران را هم باز گذاشته است تا با وعده مهاجرت، دختران کم سن و سال را برای ازدواج برگزینند.
ان بی سی نیوز در گزارشی با اشاره به اسناد موجود در سنای آمریکا اعلام کرده است بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷، اداره مهاجرت آمریکا بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دادخواست از بزرگسالان را داشته است که خواهان آوردن کودک همسران یا کودک نامزدهای خود به ایالات متحده آمریکا بوده اند و از این تعداد، نزدیک به ۳ هزار درخواست، مورد موافقت قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ۹۵ درصد این کودک همسران را دختران تشکیل داده اند.
در این گزارش، یکی از منتقدان این قانون آمریکا گفته است: آمریکا کودک همسری را در خارج از مرزهای خود محکوم ممی کند اما ما برای محکوم کردن این اتفاق در داخل مرزهای خود، هیچ گامی برنمی داریم.
این شبکه خبری در ادامه افزود: سال گذشته ، “بابی راش” نماینده دموکرات ایالت ایلینویز ، طرحی را برای پایان دادن به ازدواج کودکان در ایالات متحده پیشنهاد کرد اما این طرح، هرگز از کمیته مربوطه بیرون نیامد.
بر اساس آمارهای منتشر شده از وزارت بهداشت آمریکا، سالانه بیش از ۳۵۰ هزار نوزاد، از مادران نوجوان به دنیا می آیند و بیش از ۵۰ هزار نفر از این‌ها، نوزادان دوم مادران نوجوان هستند.
در سال ۲۰۱۸ در آمریکا حدود ۳ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۳۵ کودک به دنیا آمده اند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.