ارتباط با ما در

نوبخت:

با دل خونین و لب خندان کشور را اداره می‌کنیم

معاون رئیس جمهور گفت: در شرایطی قرار می‌گیریم که باید توضیح دهیم در حالی که امکان توضیح برای ما وجود ندارد ، نمی توانم به شما از میزان خزانه ،‌ نفت و سایر مسائل، گزارش شفافی ارائه دهیم و باید با دل خونین و لب خندان کشور را اداره کنیم.

منتشر شده

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پنج‌شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان، اظهار کرد:در حالی در رابطه با تخصیص و پرداخت اعتبار برای پروژه های مهم استان، مطرح شد که ما به شدت با کمبود منابع مواجه هستیم.

وی افزود: ما سختی های جنگ را این بار در حوزه اقتصادی درحال تجربه هستیم اما وضعیت عمومی کشور با دوران جنگ متفاوت است امروز توقعات و مطالبات متناسب با محدودیت ها نیست؛ آن روز اگر موشکی می زدند و بخشی از شهر دچار آسیب می شد همه تلاش می کردیم که میزان خسارات به دشمن گرا ندهیم اما امروز اگر یک موشک اقتصادی به بخشی از اقتصاد اصابت کند، ده ها مطالبه گر دست به کمر زده وجود دارند و بزرگ تر از آن چیزی که هست، این را به دشمن گرا می‌دهند که این وضعیت وجود دارد.

نوبخت گفت: در شرایطی قرار می‌گیریم که باید توضیح دهیم در حالی که امکان توضیح برای ما وجود ندارد و نمی توانم به شما از میزان خزانه ؛از نفت و سایر مسائل، گزارش شفافی عرض کنیم و باید با دل خونین و لب خندان کشور را اداره کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه ۴۴۸ هزار میلیارد تومانی ما در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تایید شد که در سطح ۳۳۶ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد، عنوان کرد: منابع درآمد ما از ۴۴۸ هزار میلیارد به ۳۱۰ هزار تقلیل پیدا کرد اما مصارف را هر چه صرفه جویی کردیم کمتر از ۳۸۶ هزار میلیارد نبود؛ قرار شد که ۶۲ هزار میلیارد تومان از هزینه ها صرفه جویی کنیم و ۷۶ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف وارد کنیم.

وی گفت: اینکه عده ای نسبت به برداشت از صندوق توسعه ملی بزرگنمایی می کنند، ناشی از این است که سال گذشته باید ۳۲ درصد از منابع نفتی وارد صندوق می شد، پول نفت آنقدر تقلیل پیدا کرده که شرایط عادی این را هم جبران نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به منتقدان نسبت به برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، بیان کرد: آیا شما نمی‌دانید باید حقوق فرهنگیان، نیروهای مسلح و بازنشستگان را دهیم؟ در شرایطی وضع مملکت خوب بود نمایندگان تصمیم گرفتند که ۳۲ درصد از منابع نفتی وارد صندوق شود؛ اما الان در این شرایط اختصاص ۳۲ درصد منابع نفتی به صندوق معقول نیست. با همه این اوصاف، در سال گذشته ۲۰ درصد وارد صندوق شد و ۱۲ درصد باقی مانده را قرار شد تا پایان سال استفاده کنیم که استفاده نکردیم و امسال خواستیم اسفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال حقوق ها بیست درصد افزایش یافته، اظهار کرد: تلاش ما این است که منابع محدود عمرانی را به جای پرداخت قطره‌چکانی، به پروژه های بزرگ اختصاص دهیم؛ همانطور که در مراحل جنگ دشمن را مأیوس کردیم، اکنون نیز همانگونه خواهد شد.

نوبخت گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان فقط برای جبران خسارات سیل اختصاص یافت که ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن را پرداختیم؛ در رابطه با جبران خسارات زلزله مسجد سلیمان نیز ۹۶ میلیارد تومان مصوب شد که همه آن پرداخت شد و علاوه بر آن ۱۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به شوک ارزی سال گذشته به اقتصاد کشور، عنوان کرد: نرخ تورم تیرماه سال جاری ۲/۸ بود که در مردادماه به ۰/۶ درصد کاهش یافت؛ تورم ماهانه و نقطه به نقطه روند کاهنده دارد اما تورم سالانه افزایش یافته که آن هم از ماه های آینده کاهنده خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.