ارتباط با ما در

جیسون رضاییان: ایران در حال پیروزی است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی به نقل از جیسون رضاییان می نویسد مهم ترین نکته در سخنرانی امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در نشست سران گروه هفت، آن است که ایران در حال پیروزی است.

منتشر شده

جیسون رضاییان که با سریال «گاندو» برای چند هفته در ایران سوژه رسانه ها و افکار عمومی شده بود در تحلیلی که به تازگی در این روزنامه نوشته است با بیان آنکه دعوت از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به نشست سران گروه هفت سندی بر این ادعا است که ایران در حال پیروزی است، افزود دولت ترامپ از دو سال پیش در حال اعمال سیاست “فشار حداکثری” علیه ایران بوده اما این مساله ممکن است تغییر کند، چون احتمالا مقامات ایران و آمریکا در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل دیدار خواهند کرد.

واشنگتن پست با اشاره به خواسته ترامپ برای مذاکره با روحانی و واکنش ایران افزود این نکته مهمی است که ترامپ در همین خواسته، ادعای همیشگی خود را مبنی بر آنکه به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست، تکرار کرد. در حالی که تندروهای داخل دولت و اطراف ترامپ تلاش کرده اند حتی فکر تعامل با تهران را نابود کنند، دیگر کشورها تصمیم خود را در این باره مدتها پیش گرفته بودند و تصمیم ماکرون این مساله را تقویت کرد.

به نوشته واشنگتن پست، دعوت از ظریف به اجلاس سران گروه هفت برای رهبران ایران یک پیروزی است و فرقی نمی کند مخالفان ایران در اطراف ترامپ چقدر تلاش میکنند وجهه جمهوری اسلامی را بد جلوه دهند، همچنان سایر قدرت های بزرگ ایران را جدی میگیرند. ایران در حفظ همبستگی بین المللی موفق بوده است. 

این روزنامه با بیان آنکه باید توانایی ایران را در بهره برداری از اختلاف بین آمریکا و سایر کشورها جدی گرفت، می افزاید مذاکرات جدید باید طوری طراحی شود که ایران در زمینه های مهم نظیر پایان دادن به جنگ سوریه و یمن، و پرداختن به مسایل حقوق بشری، بیشترین همکاری را داشته باشد.

واشنگتن پست با اشاره به خروج ترامپ از برجام نوشت او با این کار توانایی آمریکا را برای اعمال نفوذ در رسیدگی مقامات ایرانی به مسایل داخلی کشور، کنار گذاشت. اگر واقعا قرار است تحریم ها کاهش یابد، باید به صورت مشروط باشد. اغراق درباره وضعیت یک قدرت دسته دوم که تهدید چندانی علیه ثبات جهانی نیست، یکی از بزرگ ترین اشتباهات ژئوپولیتیک است اما اکنون فرصت داریم تا این اشتباه را تصحیح کنیم.

به نوشته این روزنامه، اشتباهات نادرست دولت ترامپ و شیوه ناصادق آن در سیاست های مربوط به ایران، به تهران کمک کرده است تا مشروعیت افزایش یافته جهانی کسب کند در حالی که برای مردم خود کاری نمی کند آن هم در شرایطی که تحریم ها در حال نابود کردن اقتصاد ایران است. اگر جمهوری اسلامی می خواهد به صورت کامل از شر تحریم ها خلاص شود، وقت آن است که آمریکا شهامت داشته و خواسته هایی را از مقامات ایران طرح کند. انجام دادن این کار بهترین فرصت برای ترامپ است تا آنچه را که تاکنون یکی از بزرگ ترین اشتباهات او بوده است، جبران کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.