ارتباط با ما در

کیودو: آبه و روحانی در نیویورک دیدار می‌کنند

یک رسانه‌ ژاپنی گزارش کرد که نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور ایران اواخر ماه سپتامبر سال جاری میلادی در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

منتشر شده

خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش کرد که «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران اواخر ماه سپتامبر سال جاری میلادی در نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۶ شهریور ماه) آغاز می‌شود و سخنرانی‌ مقامات عالی رتبه جهان در مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۴ سپتامبر (۲ مهرماه) آغاز می‌شود و روحانی و آبه نیز در آن حضور می‌یابند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده، امروز (چهارشنبه) با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و نیز تنش‌ها در منطقه و راهکارهای کاهش آن به تفصیل گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

از طرف دیگر، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در یوکوهاما از تهران خواست به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ متعهد باشد.

کونو بعد از دیدار با همتای ایرانی خود با اشاره به روابط دوستانه تهران و توکیو به خبرنگاران گفت: «ما توافق کردیم که به منظور کاهش تنشها بین ایران و آمریکا، ایران و ژاپن ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.