ارتباط با ما در

زهرا سعیدی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

از تخت‌هاى بدون استفاده تا آمپول‌هایى که چشم بیماران را کور مى‌کند/ سیاست‌هاى وزارت بهداشت بازنگرى مى‌شود؟

سعیدى عضو فراکسیون زنان بر این عقیده است که باید بازنگرى اساسى در وزارت بهداشت صورت بگیرد و وزیر بهداشت نیز به صورت جامع در مورد مسائلى که در این حوزه رخ میدهد با مردم صحبت کند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ مسائل و مشکلاتی که در زمینه بهداشت و درمان کشور وجود دارد اخیراً رو به فزونی گذاشته و مدتی است که اخباری مبنی اینکه داروهایی در بازار وجود دارد که سلامت جانی بیماران را به خطر می‌اندازد به گوش می‌رسد.

از طرفی، این اخبار گاهی رسانه‌ای می‌شود اما در برخى موارد دیگر، بنا به مصلحت‌هایی این خبرها به جامعه مخابره و اطلاع رسانى نمی‌شود.

زهرا سعیدی‌مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولیان سلامت در مورد کوتاهی‌هایی که باعث می‌شود سلامت انسان‌ها به خطر بیفتد مسئول هستند به «جامعه ایرانی» گفت: آزمون و خطاها در وزارت بهداشت نباید به حدی باشد که اعتماد مردم به مدیران آن دستگاه روز به‌روز کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت باید یک بازنگری دقیق و اصولی و هوشمندانه در بدنه وزارت بهداشت انجام دهد، افزود: سیاست‌هایی که از گذشته در بدنه وزارتخانه تعریف شده باید تغییر کند. بطور مثال باید از تخت‌های بیمارستانی که یکی از موضوعات مهم وزارت بهداشت و درمان است، استفاده بهینه شود، ولی متاسفانه می‌بینیم از فرصت‌هایی که در اختیارمان است، استفاده مطلوب نمی‌شود.

سعیدی تصریح کرد: در شهرستان مبارکه ۲۷۰ عدد تخت بیمارستانی بلااستفاده داریم که به دلیل مشکلاتی که توام با سلیقه‌های مختلف افراد شده تا کنون نتوانستیم از این تخت‌ها در مواردی چون طب فیزیکی و توانبخشی که مجوز آن را اخذ کرده‌ایم استفاده کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه دکتر نمکی خود، فردی بودجه‌ای هستند باید به‌صورت دقیق این موضوعات را پیگیری کنند. ایشان باید همان‌گونه که در سازمان برنامه و بودجه با عدد و رقم صحبت می‌کردند با همان زبان و ادبیات مسائل را به مردم گزارش دهند.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث چشم پزشکی و در مواردی، آمپول‌هایی مورد استفاده قرار گرفت که منجر به نابینایی افرادی شد که پس از مشاهده چنین اتفاق ناگواری سریعاً و با دستور وزیر بهداشت جلوی آن گرفته شد. وزیر بهداشت باید همه موارد قبلی و همچنین داروهایی که در حال حاضر به دست مردم می‌رسد را رصد کند تا مبادا دچار اشتباهاتی مثل تزریق آمپول‌های چشم‌پزشکی شویم.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.