ارتباط با ما در

اظهارات آقای سخنگو درباره احتمال دیدار روحانی با مکرون و آبه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر توافقات به خوبی پیش برود احتمال دیدار روحانی با مکرون و آبه شینزو افزایش پیدا می کند.

منتشر شده

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که ژاپن اعلام کرده است به ائتلاف آمریکایی نپیوسته و وارد خلیج فارس نمی‌شود، ولی برای برهم نخوردن روابط توکیو و واشنگتن قصد دارد به خلیج عدن برود، موضع ایران در قبال این سیاست چیست؟ اظهار کرد: از نپیوستن ژاپن و سایر کشور‌های دوست به این ائتلاف کذایی استقبال می‌کنیم. ما یک رویکرد کلی داریم و در روابط کشور‌های دوست با کشور‌های ثالث دخالت نمی‌کنیم؛ اما توقع هم نداریم که آنها اقداماتی انجام دهند و یا به ائتلاف‌هایی علیه جمهوری‌اسلامی ایران بپیوندند.

او تصریح کرد:ازکشور‌های دوست مانند ژاپن این انتظار را داریم که مواضع اتخاذی آنها دراستای ثبات و امنیت منطقه باشد نه اینکه ملاحظاتی داشته باشند یا در ائتلاف‌هایی مشارکت کنند که باعث بی ثباتی و تنش شده و در نهایت به کاهش امنیت منطقه منجر شود.

موسوی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه ریزی برای دیدار احتمالی آقای روحانی رییس جمهور کشورمان و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن انجام شده و زمان دقیق دیدار مشخص است؟ تصریح کرد: این پیشنهاد‌ها مطرح است که آقای روحانی سفری به ژاپن داشته باشد و یا درحاشیه مجمع عمومی دیداری داشته باشند، ولی هنوز هیج چیز برنامه ریزی نشده و قطعی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص مشخص بودن زمان سفر مکرون رییس جمهور فرانسه به تهران هم توضیح داد: بحث سفر او مطرح نیست، اگر ابتکارات خوب پیش برود و به توافقات خوبی دست پیدا کنند احتمال سفر هر یک از آن‌ها به کشور یکدیگر وجود دارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.