ارتباط با ما در

۱۳ تغییری که برای داشتن زندگی موفق باید پس از ۳۰ سالگی در خود ایجاد کنید

سم والتون کمپانی بزرگ والمارت را در سن ۴۴ سالگی تاسیس کرد و جولیا چایلد اولین کتاب آشپزی خود را در سن ۶۰ سالگی منتشر نمود پس فکر نکنید که با عبور از سن ۳۰ سالگی دیگر همه چیز برای آینده شما شکل گرفته است زیرا هنوز راه زیادی در پیش دارید.

منتشر شده

اگر به تازگی به ۳۰ سالگی رسیده اید کارهایی که در دهه چهارم زندگی خود انجام می دهید نقش مهمی در آینده شما خواهد داشت. آیا شروع به پس انداز بخشی از درآمدتان می کنید یا بر بدهی های خود می افزایید؟ در احساس گناه و دلسوزی برای خود غرق می شوید یا سعی می کنید از چیزهایی که دارید لذت ببرید؟ در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۳ تغییر کوچک و بزرگی آشنا کنیم که پس از ۳۰ سالگی نیز می توانند زندگی شما را تغییر داده و شما را به سمت موفقیت سوق دهند.

۱- از سیگار کشیدن دست بکشید
اگر به تازگی سیگار کشیدن را شروع کرده اید یا مدت ها قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی سیگار می کشیده اید فوراً آن را کنار بگذارید. اگر چه با این کار نمی توانید صدماتی که از قبل به خاطر سیگار کشیدن به شما وارد شده را جبران نمایید اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که پیش از سن ۴۰ سالگی از کشیدن سیگار دست می کشند با ۹۰ درصد خطر مرگ کمتری نسبت به کسانی که پس از این سن نیز به سیگار کشیدن ادامه می دهند مواجه خواهند شد.

۲- هر روز رأس یک ساعت به رختخواب بروید و بیدار شوید
شاید وسوسه انگیز باشد که از تعطیلات آخر هفته برای جبران بی خوابی های روزهای گذشته استفاده کنید اما توصیه می کنیم که سعی کنید همیشه رأس یک ساعت به خواب رفته و بیدار شوید. کارشناسان بر این باورند که اگر حتی برای چند روز نیز بیشتر از همیشه بخوابید، ریسک تنظیم مجدد ساعت بدن شما و تغییر سیکل آن بالا خواهد رفت و بدین ترتیب در ساعات آینده روز احساس خستگی خواهید کرد. با تبعیت از یک برنامه منظم و روتین به رختخواب رفتن و بیدار شدن، از یک عمر مشکلات مربوط به خواب جلوگیری کنید.

۳- ورزش کردن به صورت مرتب را آغاز کنید
بعد از ۳۰ سالگی تا جایی که می توانید فعالیت بدنی داشته باشید. مهم نیست که این کار پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، وزنه برداری کردن، کوهنوردی یا شنا باشد. پس از ۳۰ سالگی، بدن رفته رفته توده ماهیچه های خود را از دست می دهد به همین دلیل ورزش کردن پس از این سن بسیار اهمیت دارد. به یاد داشته باشید ورزش هایی را انتخاب کنید که به آن ها علاقه دارید زیرا در صورت انتخاب ورزشی که به آن علاقه ای ندارید احتمال اینکه آن را به صورت مرتب ادامه ندهید زیاد خواهد بود.

۴- شروع به پس انداز کنید
شروع کردن زودهنگام پس انداز کردن پول بدین معنی است که زمان بیشتری برای پس انداز کردن در اختیار دارد. شاید به نظر برسد که با سال های طلایی خود برای پس انداز کردن هنوز فاصله دارید اما هر چه زودتر شروع به پس انداز بخشی از درآمدتان کنید، سودی که از این طریق نصیب شما می شود نیز بیشتر خواهد بود.

۵- رویای زندگیتان را دنبال کنید
دنبال کردن رویاهای زندگیتان را به تاخیر نیندازید. می خواهید خانه بخرید؟ بچه داشته باشید؟ کتاب بنویسید؟ یکی از این اهداف را انتخاب کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. به خود بگویید که از الان تا پایان سال برای رسیدن به این هدف خاص چه کارهایی می توانم انجام دهم و دست به کار شوید.

۶- از چیزهایی که دارید لذت ببرید
اگر از داشته های خود راضی و خوشحال هستید زندگی شادتری خواهید داشت. این موضوع به ویژه در زمینه روابط عاطفی صدق می کند. مطالعات روانشناسان نشان داده زوجینی که از یکدیگر و تلاش هایشان تشکرهای ساده و معمولی داشته اند شانس بیشتری برای داشتن زندگی شاد و ماندن در کنار هم داشته اند.

۷- سعی نکنید همه را راضی نگه دارید
بعد از ۳۰ سالگی دیگر لازم نیست به دنبال راضی نگه داشتن همه از خود باشید. در این برهه از زندگی بهتر است با دقت بیشتری در انتخاب دوستان و روابط تان دقت کنید. در واقع لازم نیست با افرادی که با شما رفتار خوبی ندارند مهربان باشید. چه سعی کنید تعداد دوستان خود در فیسبوک را به کمتر از ۵۰ نفر برسانید و چه تصمیم بگیرید وقت بیشتری را با افرادی که شما را شاد می کنند بگذرانید، بسیار مهم است که روی زمان و انرژی خود با دقت و هوشمندی بیشتری سرمایه گذاری نمایید.

۸- از مقایسه کردن خود با دیگران دست بکشید
اگر نمی توانید برخی کارها را مانند دوستان و یا نزدیکان خود انجام دهید باید با خودتان صلح کنید و با این موضوع کنار بیایید. به خودتان سخت نگیرید. مطالعات نشان می دهد که مقایسه کردن خود با دیگران می تواند از قابلیت تولید شما بکاهد. این تاثیر منفی بدان دلیل ایجاد می شود که دیگران شادتر و دارای مشکلات کمتر از آنچه که در واقع هست به نظر می رسند.

۹- به خاطر اشتباهاتتان خود را ببخشید
خودتان را به خاطر اشتباهاتی که در گذشته کرده اید ببخشید. همه ما اشتباه می کنیم. روی اشتباهات گذشته تمرکز نکنید، از آن ها درس بگیرید، فراموششان کرده و به سمت جلو حرکت کنید. مهربان بودن با خود یک جزء کلیدی از موفقیت است. اگر هنگام شکست با خودتان مهربان باشید، این شانس را خواهید داشت که از اشتباهاتتان درس گرفته و دفعه بعد عملکرد بهتری داشته باشید. در این موارد بهتر است همانطور که در صورت شکست خوردن دوستان و همکارانتان با آن ها رفتار می کنید با خود رفتار نمایید.

۱۰- ارزش های خود را تعریف کنید
اجازه ندهید دیگران شادی و موفقیت را برای شما تعریف کنند. مهم ترین موضوع در این مرحله از زندگی روشن کردن اولویت های واقعی شماست. یک روش عالی برای این کار تعریف ارزش های شخصی تان است و بدین ترتیب تهیه فهرستی از سه اولویت اصلی شما بهترین کار خواهد بود. سپس از خود بپرسید که آیا این ارزش ها در شغل و سبک زندگی کنونی شما منعکس شده اند یا خیر. اگر پاسخ منفی بود بهتر است اهدافی را برای خود تعیین کنید که با آن ارزش ها متناسب باشد. سپس یک نقشه برای رسیدن به آن اهداف طرح ریزی کنید.

۱۱- مطالعه کردن به مدت یک ساعت در روز را آغاز کنید
سعی کنید روزی یک ساعت مطالعه داشته باشید. در پایان سال ۱۵ روز تمام را به خواندن کتاب اختصاص داده اید.

۱۲- تمیزکاری را شروع کنید
داشتن یک سبک زندگی مینیمالیستی همه چیز را بهتر خواهد کرد. با این سبک زندگی خانه شما فضای بیشتری خواهد داشت و این موضوع باعث می شود که از لحاظ بصری محیط خانه جذاب تر باشد و تمیزکاری سریع تر و آسان تر رخ خواهد داد. کار را با مرتب کردن شروع کنید و تنها وسایلی را نگه دارید که در شما شادی ایجاد می کنند و بقیه چیزها را دور بیندازید یا از دید خود دور کنید.

۱۳- از قضاوت کردن دیگران دست بکشید
چیزهای بسیار کوچک می توانند اطلاعات بسیار زیادی در مورد روانشناسی و شخصیت افراد برملا کنند. برای مثال نحوه برخورد با یک گارسن یا جایی که هنگام نوشیدن قهوه به آن نگاه می کنید می تواند معنای خاصی داشته باشد. اما بهتر است دست از انتقاد و قضاوت دیگران بردارید. اگر شما نیز زیر ذره بین دیگران قرار می داشتید بدون شک احساس خوبی پیدا نمی کردید. هر یک از ما اشتباهات و نقطه ضعف های خاص خودمان را داریم. سعی کنید مهربان و فروتن باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.