ارتباط با ما در

همسرتان را چقدر می‌شناسید؟!

همسرتان را چقدر می‌شناسید؟ حتما شنیده‌اید که می‌گویند فرقی نمی‌کند چه مدت کسی را بشناسید، هرگز نمی‌توانید همه چیز را در مورد این فرد رمزگشایی کنید.

منتشر شده

شاید تازگی‌ها ازدواج کرده‌اید یا سال‌ها از زندگی مشترک‌تان می‌گذرد، در هر صورت باید همیشه در حال یاد گرفتن چیز جدیدی در مورد طرف مقابل‌تان باشید. آدم‌ها رشد می‌کنند و طبیعتا تغییر هم می‌کنند، و به همین دلیل خیلی از زوج‌ها بعد از چند سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند، زیرا قادر نیستند به شناخت عمیق‌تری از هم دست پیدا کنند.

آگاه بودن نسبت به ویژگی‌ها و عادت‌های در حال تغییر همسرتان مانند علاقه مندی‌ها، خواسته‌ها، نیاز‌ها و …، راه خوبی برای سازگاری مداوم پیدا کردن به عنوان یک زوج طی سال‌ها با هم بودن است. با پذیرفتن اینکه ما همه چیز را در مورد همسرمان نمی‌دانیم می‌توانیم نسبت به شناخت بیشتر او متوجه‌تر و مشتاق‌تر شویم. یکی از جنبه‌های زیبای عشق این است که مدام در حال تغییر است و هرگز یکجور نمی‌ماند، رشد می‌کند و خودش را تطبیق می‌دهد، اما همه‌ی این‌ها به این شرط روی می‌دهند که برای تغذیه‌ی عشق‌تان وقت بگذارید.

چقدر همسرتان را می‌شناسید؟ از کجا می‌توانید بفهمید؟
شاید بیشتر سوال و جواب‌هایی که از همسران در مورد شناخت طرف مقابل پرسیده می‌شوند شبیه شوخی به نظر برسند و بیشتر شما را به خنده بیندازند تا اینکه به فکر فرو ببرند. اما واقعیت این است که خوب شناختن همسر برای پایه ریزی محکم رابطه‌ی زناشویی‌تان لازم است. ازدواج نیاز به تلاش و ارتباط موثر دارد و اگر از همسرتان سوال نپرسید، او نیز به شما نخواهد گفت در قلبش چه می‌گذرد. و، اما سوال‌هایی که باید از خودتان بپرسید تا متوجه شوید چقدر همسرتان را می‌شناسید:
می‌توانید نام پدربزرگ و مادربزرگ همسرتان را بگویید؟
استرس‌ها و نگرانی‌های همسرتان را می‌دانید؟
آبا می‌دانید فیلم یا موسیقی مورد علاقه همسرتان چیست؟
دسر مورد علاقه همسرتان چیست؟
سه مکانی را که همسرتان دوست دارد ببیند نام ببرید.
می‌توانید اسم افرادی از دوست و فامیل که همسرتان دوست ندارد با آن‌ها برخورد داشته باشد بگویید؟
آبا می‌توانید اسم تمام دوستان همسرتان را بگویید؟
آبا می‌دانید همسرتان کدام بخش از کارش را بیشتر دوست دارد؟
آبا می‌دانید همسرتان از کدامیک از کار‌های خانه متنفر است؟
همسرتان از چه غذایی بدش می‌آید؟
آبا می‌دانید همسرتان ترجیح می‌دهد چند بار در هفته رابطه جنسی داشته باشد؟
آبا می‌دانید همسرتان چه رفتاری را نمی‌تواند تحمل کند؟
آبا می‌توانید توضیح دهید فلسفه‌ی زندگی در نظر همسرتان چیست؟
آبا می‌دانید همسرتان وقتی کودک بود چه رویا‌هایی داشت؟
آبا می‌دانید همسرتان بیشتر از همه به چه چیزی افتخار می‌کند؟
آبا می‌دانید چه چیزی می‌تواند احساس ترس و ناامنی به همسرتان بدهد؟
آبا می‌دانید عطر مورد علاقه‌ی همسرتان چیست؟
آیا می‌توانید چند دقیقه در مورد رویا‌ها و هدف‌های زندگی همسرتان حرف بزنید؟
اگر پاسخ شما به ۱۵ سوال یا بیشتر مثبت باشد، پس همسرتان را خیلی خوب می‌شناسید. اگر به ۱۰ تا ۱۴ سوال پاسخ مثبت بدهید پس همسرتان را خوب می‌شناسید و اگر پاسخ‌تان به ۵ تا ۱۰ سوال مثبت باشد، پس هنوز جا دارد که همسرتان را بهتر بشناسید؛ و در نهایت اگر به کمتر از ۵ سوال پاسخ مثبت بدهید پس باید به همسرتان به چشم یک پروژه‌ی تحقیقاتی نگاه کنید!
محققان بیش از چهل سال روی هزاران زوج مطالعه کردند تا به فاکتور‌هایی برسند که پیش بینی کننده‌ی موفقیت یا شکست در زندگی زناشویی است و این طور نتیجه گرفتند که ازدواج‌هایی که ماندگار می‌شوند، رابطه‌ی دوستانه‌ی محکمی در آن‌ها برقرار است. شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما به گفته‌ی محققان، این کیفیت دوستی زن و شوهر است که باعث می‌شود ازدواجی موفق یا ناموفق باشد. پاسخ دادن هر دوی شما به این سوال‌ها کمک‌تان می‌کند بفهمید همدیگر را تا چه اندازه می‌شناسید.

با افراد دیگری که به شما نزدیک‌اند حرف بزنید
صحبت کردن با پدر، مادر، خواهر و برادر و یا بهترین دوست همسرتان می‌تواند راه خوبی برای سنجش میزان شناخت شما از همسرتان باشد. این افراد همسر شما را خیلی خوب می‌شناسند و می‌توانند اطلاعات خوبی به شما بدهند.

از یک مشاور خوب کمک بگیرید
اگر رابطه‌ی شما دچار بحران شده و نمی‌دانید واقعا چقدر همدیگر را خوب می‌شناسید، شاید بهتر باشد از یک زوج درمانگر کمک بگیرید. یک رابطه می‌تواند گاهی بینهایت چالش برانگیز شود و کمک خواستن اصلا کار بدی نیست. یک زوج درمانگر می‌تواند مشکلات و عادت‌های اشتباه در رابطه را که شاید خودتان نمی‌بینید ببیند و به شما گوشزد کند.

برای تجربیات جدید با هم، وقت صرف کنید
با هم بیشتر وقت گذراندن یک راه عالی برای شناخت بیشتر زوجین نسبت به هم است. آدم‌ها به مرور زمان تغییر می‌کنند و بهترین راه سازگاری پیدا کردن با این تغییرات این است که در کنارشان باشید.
روتین‌ها را بشکنید و دنبال تجربیات جدید با همسرتان بروید و به خودتان اجازه بدهید چیز‌های تازه‌ای را یاد بگیرید و کشف کنید. در این مسیر، شناخت خیلی بیشتری از هم پیدا خواهید کرد. در یک رابطه‌ی سالم گاهی لازم است از هم کمی فاصله بگیرید، اما زمان با هم بودن‌تان هم باید با کیفیت باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.