ارتباط با ما در

ماجرای قاب عکس سردار سلیمانی در اتاق وزیر دفاع آمریکا

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، گفت: اگر چه دشمنان در ظاهر ما را تحریم کرده و یا فحاشی‌هایی می‌کنند، ولی در دلشان اذعان می‌کنند با یک قدرت رو به رو هستند و این نکته مهمی است چنانچه وزیر دفاع آمریکا عکس سردار سلیمانی را در اتاقش آویخته است.

منتشر شده

سید کمال خرازی در مراسم رونمایی از بخش‌های روسی، اسپانیولی و فرانسوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای پیشین خود گفت: شرایط کار در رسانه با گذشته خیلی متفاوت شده چنانچه در زمان جنگ برای انتقال اخبار با مشکلات زیادی رو به رو بودیم تا بتوانیم ندای سربازانمان را به گوش جهانیان برسانیم، اما امروزه افراد از پشت سیستم خود می‌توانند ایده‌ها و افکار خود را به جهانیان منتقل کنند.

وی افزود: در گذرشته ارتباطات اینرتنت وجود نداشت و ارتباطات بی سیم هم محدود بود و خبرنگاران ما خبر‌ها را با زحمات زیادی به تهران و از آنجا به دیگر نقاط دنیا می‌فرستادند که البته این کار هم در حد خود موثر بود.

خرازی با بیان اینکه جریان دفاع از انقلاب و ایران از اول انقلاب بر عهده اصحاب رسانه بوده است، گفت: اصحاب رسانه رزمندگان انقلاب در صحنه رسانه هستند و برای انتقال ایده‌های انقلاب به دیگران تلاش می‌کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه امروزه فناوری‌های نوین کار‌ها را بسیار آسان کرده افزود: نیروی عظیم جوانان با استفاده از فناوری‌های نوین امروزه می‌توانند پیام‌های خود را به راحتی منتقل کنند که از جمله این فناوری‌ها هوشی مصنوعی است که در شبکه‌های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: تاثیر گذاری بر ذهن دیگران امر بسیار پیچیده‌ای است و باید بتوانیم توانایی‌های خود در این زمینه افزایش دهیم چرا که هر انسانی مدل‌های ذهنی خاص خود را دارد و در قالب آن‌ها موضوعات را می‌بیند و به آن‌ها می‌اندیشد و قضاوت می‌کند و اگر ما از دریچه چشم آن‌ها به مسائل نگاه نکنیم پیام‌هایمان به ذهن و دل آن‌ها نمی‌نشیند. این زمینه‌ای است که توصیه می‌کنم روی آن کار شود و به همین روش تاثیرگذاری رسانه‌ها حتما افزایش می‌یابد.

خرازی با اشاره به اهمیت سایت مربوط به دفتر مقام معظم رهبری گفت: دلیل اول اهمیت این سایت به خاطر اهمیت انقلاب اسلامی و نقش تاثیرگذاری که انقلاب در دنیای معاصر داشته، نمود می‌کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر سیر تحولات جوامع از ۵۰ سال پیش تا حالا را بررسی کنیم می‌بینیم نه تنها ایران دچار تحول عظیمی شده بلکه بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز بر اثر انقلاب ایران متحول شده اند.

وی تاکید کرد: یکی از محور‌های اصلی انقلاب اسلامی، آزادی خواهی و مبارزه با سلطه و استکبار ستیزی بود این ویژگی انقلاب جذابیت زیادی در کشور‌های اسلامی و دیگر کشور‌ها که دنبال استقلال و آزادی بودند، داشت.

خرازی با بیان اینکه ایران منادی استقلال در جهان بوده است بیان داشت: امروز هم ایران مستقل‌ترین کشور در جهان است همه کشور‌ها یک نوع وابستگی‌هایی دارند و امروزه با سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا، این وابستگی‌ها خیلی روشنتر شده است چرا که اروپایی‌ها نیز به آمریکا یک نوع وابستگی دارند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم که سیستم مالی جهانی را بنیان گذاشتند، آمریکا موفق شد دلار را به عنوان ارز جهان نما بنیان گذاری کند و از آن زمان بنیان‌های سلطه مالی آمریکا به جهان تحمیل شد و از زمانی که بحث‌های جهانی سازی مطرح شد وابستگی مالی کشور‌ها نیز به آمریکا زیادتر شد و اقتصاد دیگر کشور‌ها با آمریکا در هم تنیده شد و به همین خاطر است که امروزه ترامپ می‌تواند کشور‌ها را با ابزار تحریم، تهدید کند.

وی خاطر نشان کرد: کشور‌ها نه تنها وابسته به آمریکا هستند بلکه مورد تحقیر آن هم واقع می‌شوند چنانچه اظهارات ترامپ راجع به عربستان که کشوری اسلامی، ثروتمند و موثر در تمدن اسلامی بود تحقیر آمیز بود.

خرازی گفت: در این دنیا ایران به عنوان حکومتی مستقل و دارای ظرفیت‌ها بالا بخصوص در حوزه منابع انسانی است که توانسته موقعیت خود را تثبیت کند والگویی برای سایرین باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امروزه مفتخریم در برابر زورگویی‌هایی دیگران ایستاده‌ایم و پیروز شده‌ایم کسی به مخیله‌اش نمی‌آمد که کشوری بتواند پهباد آمریکایی را منهدم کند و آن‌ها نتوانند عکس العملی نشان دهند.

وی یادآور شد: همچنین به مخیله کسی نمی‌رسید کشتی ما را توقیف کنند و ما هم عکس العمل نشان داده و آن‌ها مجبور شوند کشتی ما را آزاد کنند؛ این‌ها اقتدار ملی کشور را نشان می‌دهد. این اخبار از آزادگی و ایستادگی ملت ما برای دیگرانی که دنبال استقلال و آزادی هستند جذاب است و از این دریچه می‌توانیم بر مخاطبانمان اثر بگذاریم.

خرازی بیان داشت: عامل تاثیرگذار دیگر شخصیت رهبری به عنوان ناخدا در اقیانوس متلاطم سیاست است که توانسته به شایستگی کشور را هدایت کند و استقلال، شرف و عزت کشور حفظ شود و نیز قدرت دفاعی‌مان ارتقا یابد، چنین شخصیتی که از ویژگی‌های انقلابی برخوردار است و کلام نافذی دارد و توانسته ایران را بر اساس معیار‌های انقلاب هدایت کند و این شخصیت نیز برای دیگران جذابیت دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: اگر چه دشمنان در ظاهر ما را تحریم کرده و یا فحاشی‌هایی می‌کنند، ولی در دلشان اذعان می‌کنند با یک قدرت رو به رو هستند و این نکته مهمی است چنانچه وزیر دفاع آمریکا عکس سردار سلیمانی را در اتاقش آویخته و این اقدام نشان می‌دهد که او، سردار سلیمانی را به عنوان شخصیتی بزرگ و رقیب خود می‌پندارد.

وی با اشاره به رونمایی از سایت‌هایی به سه زبان روسی، فرانسوی و اسپانیولی گفت: روسیه کشور بزرگی است و روس زبانان علاوه بر روسیه در آسیای میانه هم حضور دارند و نقش بزرگی در دنیای معاصر بازی می‌کنند.

خرازی ادامه داد: فرانسه زبانانی نیز علاوه بر فرانسه در اروپا و آفریقا نیز زندگی می‌کنند که آشنا کردن آن‌ها با آثار واندیشه‌های مقام معظم رهبری مهم است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره اهمیت انتخاب زبان اسپانیولی نیز گفت: بعد از چین بزرگترین جمعیت دنیا متعلق به اسپانیولی زبان‌ها است هم اکنون ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون اسپانیولی زبان در دنیا زندگی می‌کنند آن‌ها در آمریکای لاتین جمعیت زیادی را تشکیل می‌دهند و طبق آماری که دیدم ۶۰ درصد مردم در آمریکای لاتین اسپانیولی صحبت می‌کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین طرفدارانی دارد در کشور‌های دیگر آمریکا لاتین برخی افراد به دلیل مبدایی که از آن مهاجرت کردند با انقلاب اسلامی آشنا هستند و یا به دلیل اینکه استقلال و آزادی خواه هستند، آن را می‌شناسند.

خرازی تأکید کرد: ۴۶ میلیون یا ۱۶ درصد جمعیت آمریکا نیز اسپانیولی زبان هستند و زبان دوم در این کشور اسپانیولی است و ۷۰ درصد دانش آموزان این کشور این زبان را می‌خوانند. اسپانیولی زبان ۲۱ کشور دنیا است لذا تاسیس سایت به سه زبان فرانسه، روسی و اسپانیولی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ارتباطات بیشتری برقرار شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.