ارتباط با ما در

جامعه ایرانی بررسی کرد؛

از هم‌نشینی با تتلو تا مبارزه با فساد/ اقدامات رئیسی چقدر جدی است؟

منتشر شده

ابراهیم رئیسی

به گزارش جامعه ایرانی؛ «در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد و هزینه فساد بالا خواهد بود.» این بخشی از سخنان ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه است. ابراهیم رئیسی که نتوانست رای مردم را برای ریاست قوه مجریه داشته باشد و شکست سنگینی را متحمل شده بود، بعد از چندی از سوی رهبر انقلاب به ریاست قوه قضاییه انتخاب شد. با جایگزینی او به جای آملی لاریجانی، به عقیده بسیاری قوه قضاییه و مبارزه با فساد وارد فاز جدیدی شد. حتی برخی اعلام کردند که ابراهیم رئیسی می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم به قوه قضاییه به دلیل انتشار فساد‌های بی شمار را بار دیگر ترمیم کند.

رئیسی که تا دیروز برای جمع کردن چند رای بیشتر، حاضر به دیدار و همنشینی با امیرحسین مقصودلو(تتلو) خواننده غیرمجاز رپ که این روزها در خارج از کشور به سر می‌برد، شده بود؛ حالا با شعار مبارزه با فساد و دانه درشت‌ها وارد میدان شده و روزی نیست که خبری از دستگیری فاسدان و اختلاسگران به گوشمان نرسد. اتفاقی که به عقیده برخی صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اگر رئیسی به طور جد خواهان مبارزه با فساد بود، همزمان که به عنوان دادستان در قوه قضاییه مشغول به کار بود، چشم‌اش را به روی فساد‌های میلیاردی نمی‌بست و خواهان برخورد با آن‌ها می‌شد.

صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت و گویی که با جامعه ایرانی انجام داده، معقتد است که فعالیت‌های رئیسی جنبه تبلیغی و انتخاباتی ندارد و حتی اگر از همین جنبه باشد هم جای بسی خوشحالی دارد.

استاندار پیشین گیلان ادامه می‌دهد: من معتقدم رئیسی فعلی با رئیسی سابق تفاوت هایی را دارد و شرایط کنونی هم با شرایط گذشته متفاوت است. آقای رئیسی که اکنون ریاست قوه قضاییه را در اختیار دارد تا چندی قبل کاندیدای ریاست جمهوری بود و داعیه اداره کشور و اصلاح امور کشور را داشتند اما او نتوانست رای مردم را به همراه داشته باشد به همین دلیل اکنون که رئیس قوه قضاییه است سعی دارد تا برنامه های خود را پیاده سازی کند. باید بدانیم شرایط هم تغییر کرده و مبارزه با فساد وارد مرحله جدیدی شده است.

صوفی ادامه داد: قوه قضاییه مسئول رسیدگی به فساد ها است و اقدام آقای رئیسی می‌تواند برای او به نوعی یک رزومه سیاسی باشد. این مبارزه با فساد می‌تواند در درجه اول اعتماد مردم به حاکمیت را تقویت کند و راه پیشرفت و توسعه کشور را با کنار زدن افراد فاسد هموار کند.

این فعال سیاسی در واکنش به اینکه چرا رئیسی در گذشته که به عنوان دادستان در قوه قضاییه فعالیت می‌کرد فسادها را نمی‌دید و با همین روند فعالیت خود را ادامه می‌داد، گفت: آن زمان خود او در زیرمجموعه قرار داشت و شرایط مانند شرایط فعلی نبود و رئیسی آن زمان با رئیسی زمان فعلی متفاوت بود. من بعید می‌دانم که فعالیت های ابراهیم رئیسی در راستای فعالیت های انتخاباتی و جمع کردن رای مردم باشد. به نظرم فرق املی لاریجانی رئیس سابق قوه قضاییه با ابراهیم رئیسی در این است که رئیسی عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد و خودش هم به دنبال فساد نیست.

صوفی ادامه داد: من اقدامات اخیر رئیسی را مثبت ارزیابی می‌کنم و سیاسی نمی‌بینم و اگر هم بخواهد رزومه خود را تکمیل و این اقدامات را از بعد مسائل سیاسی پیش ببرد، بازهم مبارزه با دانه درشت ها و مفاسد اقتصادی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تکمیل رزومه او باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.