ارتباط با ما در

پشت پرده تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه انگلیس و آمریکا قادر به تامین امنیت در خلیج فارس نیستند، گفت: حضور خود آمریکا در خلیج فارس باعث ناامنی است و کشورهای حوزه خلیج فارس باید به این باور برسند که امنیت خلیج فارس تنها به واسطه ایران تامین خواهد شد.

منتشر شده

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تلاش آمریکا برای اجرای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس بیان کرد: تاکنون آمریکا به هر اقدامی که علیه جمهوری اسلامی دست زده با شکست روبه رو شده است. همان طور که حضرت امام فرمودند آمریکا در برابر جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث معامله قرن که آمریکا کلی سر و صدا به راه انداخت و قرار بود همه کشورها را در بحرین جمع کند در نهایت با شکست روبه رو شد چراکه جمهوری اسلامی آن را نمی‌خواست. در خصوص داعش از آنجا که جمهوری اسلامی اراده نابودی آن را داشت در نهایت از بین رفت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: در خصوص بحث ناتو عربی در ریاض یک همایش بسیار پرزرق و برق با کشورهای عربی برگزار شد اما از آنجا که ایران نخواست با شکست روبه رو شد. امروز نیز تلاش آمریکا برای اجماع کشورها با ادعای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس با شکست روبه رو خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.

وی در ادامه تاکید کرد: حضور خود آمریکا در خلیج فارس باعث ناامنی است. کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر عربستان و امارات باید به این باور برسند که امنیت خلیج فارس تنها به واسطه ایران تامین خواهد شد.آمریکا و انگلیس قادر به تامین امنیت در خلیج فارس نیستند. اگر کشورها خواهان برقراری امنیت در خلیج فارس هستند باید به سراغ ایران بیایند.

دهقانی:آمریکا به دنبال تامین منافع کارخانه های اسلحه سازی غربی است

همچنین کمال دهقانی رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس اظهار کرد: آمریکا به دنبال ائتلافی است که منفعتی برای کشورهای منطقه ندارد، آنها هیچ گاه از مالیات وصولی مردم کشورشان برای تامین امنیت کشورهای دیگر هزینه نمی‌کنند این یعنی آمریکا و انگلیس هدف دیگری در این ائتلاف دنبال می‌کنند که می‌توان آن را ادامه پروژه ایران هراسی تعبیر کرد.

وی با بیان این که «آمریکا با این طرح به دنبال تامین منافع کارخانه‌های اسلحه سازی غربی است»، افزود: آمریکا نشان داده برای تامین منافع اسرائیل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند پس کشورهای عربی بدانند آمریکا فقط دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است تا با افزایش تنش و جنگ در منطقه و به دنبال آن فروش اسلحه به کشورهای عربی منفعت کسب کند چون در این شرایط بیش از بیش منابع مالی کشورهای عربی را می‌گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «سیاست و استراتژی ترامپ دوشیدن کشورهای عربی است»، گفت: در چنین شرایطی قطعا این گونه ائتلاف‌ها ماندگار نخواهد بود لذا منافع ملی کشورهای منطقه در افزایش همکاری‌هایشان و رسیدن به تفاهم جمعی است چون با این اقدام هزینه‌های ناامن سازی در منطقه پایین آمده و امکان رشد و توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.

به گفته وی راهبرد ایران در کوتاه مدت و بلند مدت در منطقه تامین امنیت دائمی کشورهای حاشیه خلیج فارس است که این مقدمه‌ای برای توسعه همکاری های اقتصادی خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.