ارتباط با ما در

هشدار آمریکا به اروپا درخصوص اینستکس

مقام‌های آمریکایی به اروپا هشدار داده‌اند ساز و کار موسوم به اینستکس نباید مبادله نفت با ایران را پوشش دهد.

منتشر شده

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپایی‌ها هشدار داده‌اند ساز و کار ادعایی آنها برای تسهیل تجارت با ایران نباید به تضعیف سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» منجر شود.

«واشنگتن‌اگزماینر» نوشته مقام‌های آمریکایی به اروپایی‌ها هشدار داده‌اند در صورتی که ساز و کار موسوم به «اینستکس»، آن‌طور که مقام‌های اروپایی اخیراً گفته‌اند مبادلات نفت با ایران را پوشش دهد، آنها ناقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهند بود.

هفته گذشته روسیه اعلام کرد علاقه‌مند است به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» به این ساز و کار بپیوندد. آمریکا گفته در صورتی که از این ساز و کار برای تسهیل مبادلات مربوط به محصولات غذایی و دارویی استفاده شود، مخالفتی با آن ندارد.

واشنگتن‌اگزماینر نوشته بیانیه اخیر برخی مقام‌های اروپایی، از جمله «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره گسترش «اینستکس» به مبادلات نفتی با ایران، خطر تضعیف نظام تحریم‌ها علیه ایران و سیاست کارزار فشار حداکثری را به دنبال دارد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به این روزنامه گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به هیئت مدیره اینستکس مراتب نارضایتی خود را از ایجاد کانالی که قصد دور زدن تحریم‌های آمریکا دارد ابراز کرده است. خزانه‌داری، علاوه بر این مبادلاتی که مشمول تحریم هستند و مبادلاتی که مشمول آن نیستند را به اروپا یادآوری کرده است.

یک مقام دیگر آمریکایی گفته که راه‌اندازی اینستکس در شرایطی که مبادلات دارو و غذا مشمول تحریم‌ها نیست، ضروری نبوده است. او گفت: «تکرار مکرر اینکه ما مبادلات کالاهای بشردوستانه را تحریم نکرده و نخواهیم کرد، چراغ سبزی کافی برای کسانی است که می‌خواهند با ایران وارد مبادلات کالاهای بشردوستانه شوند. بنابراین، ما هیچ‌گاه احساس نکرده‌ایم که راه‌اندازی این ساز و کار ضروری بود.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.