ارتباط با ما در

علم الهدی:

زنان ولنگار حداقل به عشق حضرت فاطمه باحجاب شوند

امام جمعه مشهد گفت: در اجرای قانون عفاف و حجاب کم کاری شده است و مسئولین باید این کم کاری را بپذیرند و جبران کنند.

منتشر شده

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: قانون حجاب و عفاف در سال ۱۳۸۵ در شورای انقلاب فرهنگی تصوب شد و تمام دستگاه ها، وزارتخانه ها و مسئولان موظف به اجرا و نقش آفرینی در این زمینه شدند.

وی اظهار داشت: پس از گذشت ۱۳ سال از تصویب این قانون هنوز هم دستگاه های قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی و وزارتخانه های مسئول در این زمینه جوابگو نیستند.

وی گفت: برای اجرای این قانون که حفظ عظمت اسلام و کشور را در خود دارد تاکنون قدم مثبتی برداشته نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امروز دشمن روی بی حجابی و کشف حجاب زنان ما برای رسیدن به اهداف خود حساب کرده است.

وی اظهار داشت: در جامعه ای که زنان حجاب داشته باشند، شاهد تربیت جوانان دین دار هستیم و در جامعه ای که زنان آن بی حجاب باشند، سفره دین از زیر پای جوانان کشیده می شود.

وی گفت: از زنانی که ولنگاری در حجاب دارند خواهش می کنم اگر فلسفه حجاب را قبول ندارند، دستکم به خاطر عشق حضرت فاطمه (س) و دلدادگی به آن حضرت با حجاب شوند.

آیت الله علم الهدی افزود: بی حجابی آزادی نیست بلکه زن بی حجاب اسیر شهوت رانی مردهای هرزه ای می شود که او را در رهگذر عیاشی های جنسی خود قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه داخل اتومبیل حریم خصوصی محسوب نمی‌شود و باید حجاب در آن رعایت شود، از طرحی که در راستای برخورد با زنان بد حجاب در خودروها اجرا می شود، قدردانی کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح بازخواست قانونی و رسمی برای برخورد با زنان لاابالی است که در خودروها کشف حجاب می‌کنند.

وی گفت: ۸۴ سال پیش زمانی که مردم مسلمان مشهد در مقابله با کشف حجاب رضاخان اقدام به حرکت اعتراضی کردند، به خاک و خون کشیده شدند و امروز خون آنها بر گردن ماست.

امام جمعه مشهد افزود: مردان و زنان مسلمان آن زمان در حمایت از اصل حجاب که تامین کننده اقتدار و عزت دینی جامعه است به پا خواستند و جان خود را در کف گذاشتند لذا نباید اجازه داد که اساس شکل گیری قیام گوهرشاد به فراموشی سپرده شود و از اهمیت آن کاسته گردد.

وی اظهار داشت: شهدای مسجد گوهرشاد بدون غسل و کفن در محلی نامعلوم دفن شدند به طوری که احتمال می رود محل به خاک سپردن این شهدا باغ خونی و بوستان میرزا کوچک خان در مشهد باشد.

وی گفت: در استقرار رضاخان توسط انگلیس دو خط براندازی در دستور کار قرار گرفت که شامل از بین بردن روحانیت و از بین بردن حجاب بود و این نشان می دهد همانقدر که روحانیت در اعتلا و ارتقای اسلام نقش دارد، حجاب هم دارای همان نقش آفرینی است.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سیره حضرت امام هشتم (ع) افزود: مهمترین سیره و معجزه آن حضرت را می توان تبدیل تهدیدها به فرصت ها دانست به طوری که انتقال آن حضرت از مدینه به خراسان که توطئه ای از سوی دشمنان بود به گونه‌ای تبدیل به فرصت شد که امروز مشهد الرضا (ع) به محل تجمع و همراهی و یکدلی شیعیان تبدیل شده است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.