ارتباط با ما در

گلاب آدینه و تشکرش از «مهدی هاشمی نازنین» ؛ درس بزرگ

این شیوه برخورد گلاب آدینه خبر از اصالت انسانی می‌دهد که تربیت یافته یک آموزه قدیمی فرهنگ ماست: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» و قرار نیست به هر دلیلی تمامی مرزها را در هم شکند و هر چه بوده و نبوده را از یاد ببرد.

منتشر شده

شب گذشته (پنج‌شنبه ۲۰ تیر) نوزدهمین آیین جشن حافظ با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و برندگان این جشن معرفی شدند.

در این دوره جایزه ویژه دنیای تصویر به پاس یک عمر فعالیت هنری به «گلاب آدینه» بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون تعلق گرفت. وقتی گلاب آدینه بر روی صحنه رفت در حضور نورا هاشمی (دخترش) با لحنی بغض‌آلود گفت: « هرچه تمرین کردم که امروز بغض نکنم اما نشد آدم وقتی کارهایش در گذشته را می‌بیند احساساتی می‌شود، به خصوص که زیر پرچم مرد بزرگی مثل علی معلم باشد.

همیشه در این گونه مراسم‌ همه می‌آیند و تشکر می‌کنند، علت این تشکرها این است که تریبونی برای تشکر از افرادی فراهم می‌شود که باعث شدند آدم در چنین جایگاهی باشد.

من هم از استادان خودم مهدی هاشمی نازنین، سوسن تسلیمی و رخشان بنی‌اعتماد تشکر می‌کنم و باید هم بگویم من هنوز یک هنرآموز هستم و از تماشاگران و تمام کسانی که من را لایق این صحنه دانستند تشکر می‌کنم، حق‌شناس یکدیگر باشیم.»

این سخنان او با تشویق‌ تماشاگران همراه شد و در ادامه جشن، با واکنش مثبت برخی از هنرمندان حاضر روی صحنه مواجه شد. از جمله بهاره رهنما گفت: «خانم گلاب آدینه خوشحالم که در عصر بازیگری با گذشت، بزرگ و با شعور مثل شمابه دنیا آمدم و در بزرگداشت شما حضور داشتم.»

سیما تیرانداز هم گفت: «من همیشه شاگرد خانم گلاب آدینه بودمو امشب یک درس بزرگ‌ گرفتم که مهربانی و بخشش و گذشت است.»

با توجه به اتفاقات اخیری که بین گلاب آدینه و همسرش مهدی هاشمی رخ داده بود (انتشار خبر ازدواج مهدی هاشمی با بازیگری دیگر و …) این تشکر گلاب آدینه از او یک درس بزرگی برای ماست.

گلاب آدینه البته در همان زمان انتشار این اخبار هم در جواب به سیل پرسشها فقط یک کامنت در اینستاگرامش نوشت: «توجهی نکنید ببینید و بخندید»

بعدتر هم نسبت به ویدیو مهدی هاشمی و نامه‌ای که او به رسانه‌ها نوشت هیچ پاسخی نداده و نشان داد که تصمیم ندارد این موضوع درون خانوادگی خودشان را به نقل محافل خارج از خانه و خانواده‌اش تبدیل کند.

این که گلاب آدینه طی اتفاقات اخیر تا چه اندازه دل شکسته و ناراحت بوده باشد را فقط خودش می‌داند و خدای خودش، اما اینکه با توجه به تمام این مسائل او در چنین موقعیتی قدر دان مهدی هاشمی است و از او با تعبیر استاد خودش یاد می‌کند از آن دست خصائل نیکویی است که شاید مدت زمانی است در جامعه کمرنگ شده است.

گلاب آدینه و تشکرش از «مهدی هاشمی نازنین»؛ درسی که آموختیم
این شیوه برخورد گلاب آدینه خبر از اصالت انسانی می‌دهد که تربیت یافته یک آموزه قدیمی فرهنگ ماست که می‌گوید: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» و قرار نیست به هر دلیلی تمامی مرزها را در هم شکند و هر چه بوده و نبوده را از یاد ببرد.

قدرشناسی گوهر گرانبهایی است که هر انسانی که از این موهبت بهره‌مند باشد قطعا به لحاظ شخصیتی و درونی به مراتبی بالا دست یافته است.

در زمانه امروز که به دلیل وجود فضای مجازی کوچکترین اتفاقات زندگی شخصی افراد شناخته شده به سرعت نور منتشر می‌شود و اتفاقا هم غالبا به دعوا، تخریب و … در همین فضای مجازی منجر می‌شود دیدن شیوه برخورد، کلام و تفکر گلاب آدینه واقعا غبطه برانگیز و قابل تقدیر است.

درسی که گلاب آدینه به همه ما آموخت این است که هر کسی خودش تعیین می‌کند مسیر زندگی خودش را به کدام سمت هدایت کند.

او نشان داد که می‌توان با تعقل و درایت از شعله‌ور شدن آتشی که به دست دیگری یا دیگران برافروخته شده است جلوگیری کرد و حتی آب سردی ریخت بر این آتش و حسرتی گذاشت بر دل دلالان منتفع از چنین دست اتفاقاتی، علی الخصوص دلالان لایک، کامنت، فالور و …

زیبایی اتفاق شب گذشته از سوی خانم آدینه باعث شده است تمام این روز جمعه احساسی زیبا در درونم داشته باشم، درود بر ستاره‌های اصیل سینمای ایران.

گلاب آدینه و تشکرش از «مهدی هاشمی نازنین»؛ درسی که آموختیم

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.