ارتباط با ما در

حیدر علی عابدی در گفت و گو با جامغه ایرانی تشریح کرد؛

جزئیات طرح آبرسانی و تعجب از نامه گلایه آمیز نمایندگان دو استان

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛  محمد آیتی: چندی پیش نمایندگان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان نامه گلایه‌آمیزی را به رییس‌جمهور نوشتند و نسبت به تصمیمات آبی وزارت نیرو معترض شدند. همین موضوع باعث تا نمایندگان اصفهان به این عمل پاسخ دهند، زیرا آن‌ها معتقدند تصمیمات شورای عالی آب و وزارت نیرو کاملاً تخصصی و به دور از احساس بوده است.

در همین خصوص، حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس دهم در گفتگو با جامعه ایرانی و در واکنش به نامه گلایه‌آمیز نمایندگان استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان به رییس‌جمهور گفت: ما نمایندگان استان اصفهان چند روز پیش مطلع شدیم که نمایندگان این دو استان نامه‌ای را به رییس‌جمهور نوشتند و در چند بند، تصمیمات آبی شورای عالی آب و وزارت نیرو را زیر سوال بردند.

وی افزود: یکی از اعتراضات نمایندگان چهارمحال بختیاری به طرح آبرسانی تونل سوم است. در حالی که باید گفت اگر طرح آبرسانی تونل سوم قطع شود آبرسانی به استان چهارمحال بختیاری هم مختل می‌شود و من نمی‌دانم آن‌ها براساس چه مبنایی این موضوع را مطرح کردند و واقعاً از این کار همکاران خود در مجلس، متعجبم.

عابدی تصریح کرد: از طرفی این نمایندگان می‌گویند که طرح آبرسانی تونل سوم به بهره‌داری نرسد و آبی جاری نشود از طرفی هم می‌خواهند هم برای کشاورزی و هم مصارف دیگر خود از این آب برداشت کنند. حال این روش با چه ملاکی سازگاری دارد سوالی است که من جواب آن را نمی‌دانم. از سوی دیگر این نمایندگان به سامانه دوم آبرسانی اصفهان اعتراض کردند. از بابت این طرح به ۱۴ شهرستان آبرسانی می‌شود که در ۵، ۶ شهرستان آن مثل شاهین شهر، زرین شهر، فلاورجان، نجف آباد افرادی از چهارمحال بختیاری در آنجا ساکن هستند که باید آب آشامیدنی همه آن‌ها تامین شود.

نماینده اصفهان اظهار داشت: در سامانه اول آبرسانی، کشش جمعیتی برای آب آشامیدنی دو میلیون در نظر گرفته شد بود و از این‌رو طرح سامانه دوم در برنامه قرار گرفت که آبرسانی به افرادی که خارج از اصفهان هستند هم انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این سامانه آبرسانی مزاحم و مخرب است پس چطور آبرسانی به این ۱۴ شهرستان باید انجام شود؟ اگر قرار است راه‌اندازی طرح آبرسانی در تونل سوم اختلالاتی را ایجاد کند، سهمیه آبی که برای استان چهارمحال بختیاری توسط شورای عالی آب در نظر گرفته شده چگونه باید تامین شود؟ و سوال دیگر این است که اگر سامانه دوم یا همان طرح تونل گلاب تعطیل شود تکلیف آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های زرین شهر، نجف آباد، خمینی شهر و… چه خواهد شد؟ همه افراد باید توجه داشته باشند که نباید بدون علم و مطالعه روی به مخالفت بیاورند و از این‌رو از رییس‌جمهور می‌خواهم در این رابطه نظر کارشناسان را جویا شوند تا مسیر کاری بر مدار عقلانیت ریل‌گذاری شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.