ارتباط با ما در

سونای رایگان در متروی تهران! / شاهکار مترو با روشن‌کردن بخاری به‌جای کولر در تابستان

فقدان تهویه مناسب و خنک کننده در قطارهای خطوط مترو، این روزها داد شهروندان تهرانی را در آورده است.

منتشر شده

اوایل فصل تابستان نه تنها هوای شهر رو به گرما می‌رود، بلکه این گرما مردم را به علت کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فقدان کولر، به استفاده از وسیله نقلیه شخصی سوق می‌دهد.

در این میان حمل و نقل عمومی نقش پررنگی را ایفا می‌کند که مترو تهران یکی از پرطرفدار‌ترین و کارآمدترین‌های این سامانه حمل و نقل است که این روز‌ها نه تنها مانند قبل کارآیی خود را ندارد، بلکه نارضایتی مردم را هم به بار آورده است.

از جمله عوامل نارضایتی شهروندان در روزهای گرم تابستانی، عدم وجود سیستم تهویه مناسب خنک کننده در قطار‌های خطوط مترو است که گهگاه در برخی از واگن‌های مترو شاهد آن هستیم، به طوری که نه تنها کولر در برخی از قطار‌ها خاموش است، بلکه از بخاری به عنوان سیستم تهویه استفاده می‌شود. این در حالی است که این مشکل بیشتر در واگن قطار‌هایی است که سال‌ها از عمر آن‌ها گذشته و به گونه‌ای منسوخ شده‌اند، چراکه هیچ راه تهویه مناسبی در برخی از آن‌ها دیده نمی‌شود و مسافران از آن‌ها به عنوان سونا یاد می‌کنند.

عدم وجود سیستم تهویه مناسب نظیر کولر در قطار‌های مترو مخصوصا در این فصل از سال باعث شده که مردم از این سامانه حمل و نقل استفاده نکنند و دوباره به سوی خودرو‌های تک سرنشین و شخصی روند که این نشان‌دهنده یک ضعف بزرگ در شرکت بهره برداری مترو تهران است و باید برای رفع این موضوع فکری بیندیشند.

این موضوع در واگن‌های قدیمی مترو به دلیل مجزا بودن آن‌ها از یکدیگر، بیشتر رخ می‌دهد. حال قطار‌ها از یک سیستم حمل و نقل، به محلی همانند سونا تبدیل شده است و شاهد هستیم که شهروندان بار‌ها مشکل عدم روشن بودن کولر را با راهبران قطار در میان گذاشته‌اند، اما گفتنی است که این کار هیچ فایده‌ای ندارد.

در همین راستا پس از تماس‌های مکرر با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و پاسخگو نبودن وی، به سراغ مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه رفتیم تا پاسخی برای این موضوع دریافت کنیم.

محسن محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پاسخ به این سوال مبنی بر عدم وجود کولر در قطار‌های مترو اظهار کرد: همه قطار‌های ما دارای کولر است.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: اگر کولر قطاری دچار نقص فنی شود، به دلیل اینکه در طول روز نمی‌توانیم از سرویس‌دهی خارجش کنیم، مجبور هستیم تا پایان ساعت بهره برداری صبر کنیم.

وی درباره ساعت بهره‌برداری قطار‌ها افزود: آخرین سرویسی که قطار‌ها می‌روند برای تعمیر و نگهداری، چک و بررسی می‌شوند و اگر ایراد یا نقص فنی مانند کولر داشته باشد، رفع می‌شود.

محمدیان گفت: اگر مورد خاصی پیش آید، شهروندان می‌توانند شماره قطار را به شماره ۳۰۰۰۴۲۷۷ پیامک کنند و ظرف ۲۴ ساعت بررسی می‌شود و پاسخ افراد را می‌دهیم.

گرچه محمدیان می‌گوید همه قطارها کولر دارند، اما شاهد هستیم که در تابستان جاری در قطارها به جای کولر، بخاری روشن است و واگن‌ها به یک سونای واقعی تبدیل شده‌اند.

با توجه به این توضیحات، شهروندان باید در این فصل گرم در تونل‌های بسته مترو یک روز را تحمل کنند تا مشکل قطار‌ها رفع شود، آیا با توجه به مشکلاتی که این قطار‌های قدیمی همیشه خراب مترو دارد، بهتر نیست شرکت متروی تهران فکری برای تعویض آن‌ها کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.