ارتباط با ما در

فاطمه سعیدی در گفت و گو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

لایحه تامین امنیت زنان کی به مجلس برمی‌گردد؟/ جزئیات پرداخت مهریه برای همسرانی که توان مالی ندارند

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید ازدواج دختران کم سن و سال نه تنها برای جسم آن‌ها بلکه برای روح و روان آن‌ها نیز خطرساز است و این مسئله باید برای خانواده‌ها فرهنگ سازی شود.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ تولد حضرت معصومه و روز دختر، بهانه ای شد تا بار دیگر به مسائلی که دختران و زنان جامعه ما با آن‌ها درگیر هستند بپردازیم. عدم اجازه ورود زنان به ورزشگاه، خشونت علیه زنان، کودک همسری و … تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که زنان ما با آن‌ها درگیر هستند اما تاکنون هیچ مصوبه جدی و جدیدی در این راستا اعمال نشده است. اخیرا و بعد از سال‌ها بالاخره برابر شدن دیه زنان و مردان تصویب شد تا زنان برای رسیدن به حقوق ابتدای و اولیه، خود را یک گام جلوتر ببینند.

فاطمه سعیدى نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى در گفتگو با جامعه ایرانى با اشاره به آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان، گفت: روز گذشته جلسه اى را با آقاى رئیسى، رئیس قوه قضاییه داشتیم که اتفاقا گفتند نهایتا تا ١٠ روز دیگر کار این لایحه در قوه قضاییه تمام مى شود و به مجلس بر مى گردد، ما نیز به طور جدى پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر کار این لایحه تمام شود تا در همین مجلس بتوانیم آن را به تصویب برسانیم.

سعیدى ادامه داد: ما بحث مهریه را هم با آقاى رئیسى مطرح کردیم و باید بگویم اصلا موضوع زندان نرفتن مرد بخاطر مهریه به آن صورتى که در فضاى مجازى بلد شده نیست. مهریه حق ودینى است که به گردن مرد است و بحث صرفا براى افرادى است که استطاعت مالى ندارند. دادگاه‌ها توان مالى مرد را بررسى میکند و بر اساس همان بررسى‌ها اگر مرد توان پرداخت را نداشته باشد مهریه را قسط بندى کرده و به صورت کامل پرداخت مى کنند. مهریه پشتوانه زن است و به هیچ عنوان این حق از نان سلب نمى شود بلکه باید بگویم به نوعى زندان رفتن مردانى که توان پرداخت مهریه را ندارند، حذف شده است.

عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه باید فرهنگ سازى شود تا زنان ما بر اساس توان مالى همسر خود مهریه را تعیین کنند، گفت: البته علاوه بر مهریه حقوق دیگرى هم مانند حق طلاق، حق خروج از کشور، حق حضانت و … نیز وجود دارد که زنان بخواهند از همسر خود طلب کنند و به عنوان پیش شرط ازدواج مطرح کنند و اگر میخواهند از مهریه خود بگذرند حداقل شروط ضمن عقد را دریافت کنند.

فاطمه سعیدى ادامه داد: بحث منع ازدواج دختران ١٣ سال را به صورت جدى پیگیرى میکنیم و مطمئن باشید که هم مردان و هم زنان مجلس از این طرح حمایت خواهند کرد. من معتقدم قبل از هرچیز باید فرهنگ سازى کنیم، باید خانواده‌ها را متوجه این موضوع کنیم که ازدواج دختران زیر ١٣ سال نه تنها آسیب هاى جسمى بلکه آسیب هاى روحى را هم براى آن‌ها به همراه دارد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.