ارتباط با ما در

تکاوران ارتش به نیروهای هجومی و واکنش سریع تبدیل شده‌اند

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا با اشاره به اجرای ۲۰ طرح ‌تغییراتی در نیروی زمینی ارتش ‌گفت: بر‌اساس این تغییرات، تیپ‌های پیاده و تکاور به نیروهای واکنش سریع و هجومی تبدیل ‌و برخی قرارگاه‌های تاکتیکی به قرارگاه‌های عملیاتی تبدیل شدند.

منتشر شده

امیر سرتیپ علی جهانشاهی صبح امروز در صبحگاه و مراسم «تیپ ۲۵ واکنش سریع نیروی مخصوص ارتش» پس از انتقال از پسوه آذربایجان غربی به تبریز، با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) فرمود که همه ارتشی‌ها و سپاهیان سربازان امام زمان(عج) هستند اظهار داشت: همه نیروهای مسلح به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در یکی از ژئوپولیتیکی‌ترین و حساس‌ترین منطقه جهان قرار دارد افزود: علاوه بر خود ایران، ما با ۶ حوزه ژئوپولیتیک و حساس خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قفقاز و آناتولی، فلات ایران، آسیای مرکزی و دریای خزر مجاورت داریم و این اهمیت ایران را در دنیا برجسته‌تر کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ابراز اینکه هرکدام از این مناطق ویژگی و موقعیت حساسی دارد و همواره در طول تاریخ خود مورد وسوسه و تهدید مستکبرین بوده است، گفت: در جنگ اول و دوم جهانی و بعد از سلطه انگلیس و تسلط آمریکا با حضور ۶۰ هزار مستشار نظامی، ایران همواره مورد تهدید بوده است.

امیر جهانشاهی‌ پیروزی انقلاب اسلامی را موجب به‌خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه و سقوط ژاندارم استبداد در خاورمیانه شد، ابراز داشت: آمریکا از روش‌های مختلف برای تضعیف و براندازی نظام اسلامی استفاده کرد، از درگیری گنبد و ترکمن‌صحرا و کردستان تا جنگ تحمیلی، به‌لطف خداوند و با وحدت نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم، ارتش تا بن دندان مسلح جهان با نمایندگی صدام را از کشور بیرون کرده و درس عبرتی به صدام و صدامیان دادیم.

وی با تأکید بر اینکه بعد از جنگ تحمیلی هم آمریکا به‌بهانه‌های مختلف از حقوق بشر تا حقوق هسته‌ای برای تضعیف ایران اقدام کرد ادامه داد: دشمن از حربه تحریم اقتصادی هم استفاده کرد و به نتیجه نرسید ولی باید همواره در بعد نظامی، ارتش آمادگی و بازدارندگی لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا، حکم مقام معظم رهبری به فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ حیدری را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این حکم، ارتقای چابکی و تحرک و کارآمدی مورد تأکید بوده لذا بیش از ۲۰ طرح تغییر ساختاری در نیروی زمینی ارتش تصویب و ابلاغ شد و ۳۰ طرح «لبیک یا امام خامنه‌ای» در جهت ارتقای معیشت و روحیه و آمادگی رزمی و آموزش نیروی زمینی اجرا شد.

وی برخی از طرح‌های تغییر ساختاری ارتش را یادآور شد و گفت: بر اساس این تغییرات، تیپ‌های پیاده و تکاور به نیروهای واکنش سریع و هجومی تبدیل شد و برخی قرارگاه‌های تاکتیکی به قرارگاه‌های عملیاتی تبدیل شدند.

امیر جهانشاهی ادامه داد: با این تغییرات ساختاری در آذربایجان شرقی که یکی از حساس‌ترین استان‌ها است، ساختارهای خوبی پدید آمد و علاوه بر انتقال تیپ واکنش سریع نیروی مخصوص ارتش در شمال‌غرب به تبریز، قرارگاه «تاکتیکی» لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان به قرارگاه «عملیاتی» ارتقا یافت. این لشکر در ۸ سال دفاع مقدس و قبل از آن در سرکوبی دشمنان نقش‌آفرینی کرده و در ۳۰ عملیات دفاع مقدس حضور داشت که ۷ هزار شهید و ۲۵ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است. این لشکر با ارتقا به قرارگاه عملیاتی به یکی از ۵ قرارگاه عملیاتی تبدیل شدند.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا، با اشاره به اینکه تبریز نیاز به تیپ واکنش سریع و نیروی مخصوص داشت تا شمال‌غرب را پوشش دهد لذا از پسوه به این شهر منتقل شد خاطر‌نشان کرد: این تیپ از تیپ‌های مقتدر و تکاور در دوران دفاع مقدس بود. نیروی مخصوص با تدبیر حضرت امام تشکیل شد و شهدای سرافرازی را تقدیم انقلاب کرد که بعد از جنگ مأموریت‌های مهمی داشت که نمونه بارز اقتدار این تیپ و آمادگی بالای آن، شرکت در اقتدار ۹۷ بود.

وی تشریح کرد: این تیپ را به تبریز آوردیم تا از ناوگان ریلی، هوایی و زمینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هر نقطه از شمال‌غرب و کشور وارد عمل شود و انجام وظیفه کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.