ارتباط با ما در

شهربانو امانی در گفت و گو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

چرا صداوسیما درباره طرح ترافیک جدید اطلاع رسانی نمی‌کند؟/ ایرادات طرح را قبول داریم

شهربانو امانی عضو شورای شهر پنجم بر این عقیده است که طرح ترافیک جدید باید از سوی صداوسیما به مردم اطلاع رسانی می‌شد اما متاسفانه صداو سیما در این دوره هیچگونه همکاریی با مدیریت جدید شهری ندارد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ از سال گذشته و همزمان با تصویب طرح جدید ترافیک در تهران، بسیاری از شهروندان تهرانی به آن اعتراض کردند زیرا هیچ گونه جزئیاتی از طرح مشخص نبود و به عقیده برخی طرح تصویب شده نمی‌تواند در جهت کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهر تهران موثر واقع شود. اعضای شورای شهر اما مصمم و قاطع می‌گویند این طرح آلودگی هوای تهران را کاهش داده و به نوعی معابر شهری را از خودروها بازپسگیری کرده است.

شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با جامعه ایرانی، در رابطه با حواشی رخ داده پیرامون طرح جدید ترافیک گفت: در اجرای طرح ترافیک نهاد‌های مختلف از جمله پلیس و شهرداری در این طرح دخیل هستند. طرحی که در سال ۵۸ و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران اجرایی شد و همه شهروندان متوجه شدند که یک طرح ترافیکی در تهران اجرا می‌شود. در بحث کنترل آلودگی هوا و ترافیک کشور‌هایی که پیشرو‌تر بودند، آزمون و خطا‌های بسیاری انجام دادند تا بتوانند این طرح را اجرایی کنند. شورای پنجم نیز سعی کرد تا بتواند دو مشکل عمده آلودگی هوا و کنترل ترافیک را با این طرح ساماندهی کند.

می‌خواهیم شهروندان پیاده و دوچرخه سوار بیشترین سهم را از طرح ترافیک داشته باشند

امانی با بیان اینکه طرح ترافیک به نوعی بازپسگیری معابر و خیابان‌ها از خودرو‌ها و دادن آن فضا به سایر وسائل حمل و نقل است، تصریح کرد: ما سعی داریم تا شهروندان پیاده و دوچرخه سوار بیشترین سهم را از این طرح داشته باشند. ما برنامه ریزی کردیم که همه شهروندان بتوانند با یک زمان ۵ دقیقه‌ای به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی برسند. متاسفانه در گذشته طرح به این صورت بود که می‌گفتند فلان نهاد و یا دستگاه کمبود طرح دارد و بسیار راحت چند هزار طرح را تکثیر و توزیع می‎کردند که در واقع فقط بخشی از مردم باید هزینه طرح ترافیک را پرداخت می‌کردند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طرح ترافیک طبیعتا مشکلاتی را داشته و دارد که ما سعی کردیم در راستای بهبود شرایط قدم برداریم تا طرح به طور جدی به دست افرادی که باید برسد. همانطور که می‌دانید یکی از مباحث مهم طرح، کنترل آلودگی هوا است که به گزارش پزشکی قانونی در سال ۴ هزار نفر از شهروندان تهرانی به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. آیا جان شهروندان تا این اندازه بی ارزش است؟ وسعت مناطقی که در محدوده طرح هستند فقط ۵ درصد از کل تهران است اما نمی‌دانیم چرا برخی تا این اندازه به آن اعتراض دارند و خواهان نبود آن هستند. معتقدم طرح ایراداتی دارد اما در هرکجای دنیا و در هر مسئله‌ای اگر بتوانیم ذی نفعان را در تصمیم گیری‌ها شرکت دهیم، در نتیجه ایرادات طرح به حداقل می‌رسد و آگاهی عمومی را هم به همراه خواهد داشت.

صدا وسیما با شهرداری همکاری ندارد و جزئیات طرح ترافیک را به اطلاع شهروندان نمی‌رساند

امانی در ادامه افزود: مشکلی که اخیرا وجود دارد این است که بسیاری از شهروندان اطلاعی از جزئیات طرح ندارند و به نوعی سردرگم هستند. معتقدم اگر این چنین طرح‌هایی ساده سازی شود و به اطلاع شهروندان برسد، اکثریت آحاد شهروندان متوجه خواهند چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما در شهر تهران هر اتفاقی اعم از اجتماعی یا فرهنگی که رخ می‌دهد، خواسته یا ناخواسته آن را به جریانات سیاسی متصل می‌کنند. از همه مهمتر صدا و سیما وظیفه آگاهی رسانی را دارد که متاسفانه در این بین صداوسیما همواره به عنوان یک حلقه مفقوده قرار داشته و نسبت به ادوار گذشته هیچ گونه همکاری با مدیریت جدید شهری ندارند.

شهربانو امانی با بیان اینکه مردم اگر ببینند شهرداری و سایر نهاد‌ها حرمت شهروندان و نیاز‌های آن‌ها را درک کرده و احترام می‌گذارند خودشان هم در حفظ و نگهداری از وسایل نقلیه شهری تلاش خود را به کار می‌گیرند، تصریح کرد: به طور مثال اگر به جای ۲ میلیارد دلاری که آن زمان برای ساخت پل صدر داده شد را در بخش توسعه مترو سرمایه گذاری می‌کردند، امروز وضعیت ترافیک تهران و آلودگی هوا شرایط مطلوبی را داشت، هرچند که ما نافی وجود مشکلات و اقدام در جهت حل آن‌ها نیستیم. همچنین جالب است بدانید که در سال گذشته ما به هیچ عنوان تعطیلی مدارس که ناشی از آلودگی هوا باشد را نداشتیم و به عقیده کارشناسان اجرای طرح ترافیک به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی را کرده بود.

شهروندان با انتخاب خود هر فصل می‌توانند ۲۰ روز بدون هیچ هزینه ای وارد طرح شوند

امانی ادامه داد: امسال برای اجرایی شدن طرح، معاونت حمل و نقل ترافیک اعلام کرد که در هر فصل ۲۰ روز بدون داشتن طرح ترافیک، شهروندان می‌توانند وارد طرح شوند. شهروندان می‌توانند روزی که ممکن است بخواهند وارد طرح شوند را مشخص کنند و بر اساس آن وارد طرح شوند. ممکن است در یک ماه ۴ بار بخواهند وارد طرح شوند و ماه دیگر اصلا نیازی به ورود به محدوده طرح ترافیک را نداشته باشند. خوشبختانه با توجه به روابط خوب دولت با شهرداری تهران، امیدوار هستیم دولت وظائف حاکمیتی خود در راستای توسعه حمل و نقل عمومی ایفا کند. حضور رئیس جمهور در فروردین ماه برای افتتاح خط ۷ مترو نشان دهنده این است که دولت واقعیت‌های پایتخت را جدی گرفته است.

 

چه تعداد واحد صنعتی نیمه تعطیل در کشور وجود دارد؟/ برنامه وزارت صنعت برای فعال‌سازی ۵۰۰ معدن کوچک به چرخه تولید

چه تعداد واحد صنعتی نیمه تعطیل در کشور وجود دارد؟/ برنامه وزارت صنعت برای فعال‌سازی ۵۰۰ معدن کوچک به چرخه تولید

چه تعداد واحد صنعتی نیمه تعطیل در کشور وجود دارد؟/ برنامه وزارت صنعت برای فعال‌سازی ۵۰۰ معدن کوچک به چرخه تولید

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.