ارتباط با ما در

صالحی در حاشیه جلسه دولت:

مشکل کاغذ در بازار کتاب حل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال ۸۰ هزار تن کاغذ وارد کشور می‌شود تا مشکل بازار کتاب حل شود.

منتشر شده

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص مساله کاغذ اظهار داشت: همانطور که می‌دانید کاغذ روی ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن وارد می‌شد که تا ۴۰۰ میلیون دلار کاغذ غیر فرهنگی و همچنین کاغذ مطبوعات شمول کالای اساسی باقی ماند.

وی ادامه داد: مجموعه ارزی که در سال ۹۸ برای کاغذ فرهنگی یعنی مطبوعات و کتاب در نظر گرفتیم، ۸۰۰ هزار تن معادل ۸۰ میلیون دلار در مجموعه کالاهای اساسی بود. اما کاغذ غیرفرهنگی جزو کالاهای غیر اساسی و مشمول ارز نیمایی است.

صالحی بیان کرد: اینکه می‌گویند کاغذ از شمول کالاهای اساسی خارج شده است یک ابهامی در این بخش داشته، چرا که کاغذ غیر فرهنگی دیگر شامل کالای اساسی نیست در حالی که قبلاً، انواع کاغذ مشمول کالای اساسی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این تغییر مسیر و تثبیت در تصمیم‌گیری در سامانه اتفاقاتی را ایجاد کرده که تعداد ۲۵ هزار تن تأیید شده که ۹۵۰۰ تن آن مطبوعات و ۱۵/۵۰۰ تن آن کاغذ کتاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این روند ۲۵۰۰۰ تن مورد تأیید قرار گرفته است. مسیری مورد نظر بوده که در شش ماه ۴۰ هزار تن داشته باشیم و در پایان سال ۸۰ هزار تن تا مشکل بازار کتاب حل شود. این اتفاق خواهد افتاد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.