ارتباط با ما در

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا:

پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان به کار گرفته می‌شوند

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از به کارگیری پزشکان نیروهای مسلح و پزشکان مورد اعتماد در معاینه اولیه مشمولان خبر داد.

منتشر شده

سردار رحمان علیدوست در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۴۱ قانون خدمت وظیفه عمومی، کلیه مشمولان وظیفه باید قبل از اعزام به خدمت توسط یکی از پزشکان نیروهای مسلح یا پزشکان مورد اعتماد معاینه و سلامت جسمی و روانی آنان تأیید شود.

وی ادامه داد: در راستای بهینه سازی موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی، یک هزار و ۱۰۰ پزشک معتمد از بین پزشکان نیروهای مسلح و پزشکان مورد اعتماد در سطح کشور با سازمان وظیفه عمومی ناجا قرارداد همکاری دارند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در خصوص انتخاب پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان گفت: پزشکان نیروهای مسلح به لحاظ موقعیت شغلی خود به آئین نامه معافیت‌های پزشکی تسلط داشته و دسترسی وظیفه عمومی به این افراد بیشتر است بنابراین در اولویت هستند.

وی عنوان کرد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان، ارتباط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) با پزشکان معاین اولیه در سراسر کشور به صورت الکترونیکی و سیستمی برقرار شده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مشمولان پس از تکمیل فرم خود اظهاری در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، به پزشک معاینی که به محل سکونت فرد نزدیک است معرفی و در صورت تأیید سلامت، مشمول برای اعزام به خدمت معرفی و همچنین در صورت عدم تأیید سلامت به شورای پزشکی معرفی می‌شود.

سردار علیدوست خاطرنشان کرد: در صورتی که مشمول به نظر پزشک معاین اولیه اعتراض داشته باشد، طبق برگ خود اظهاری، درخواست وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.