ارتباط با ما در

لیگ ملت‌های والیبال - اردبیل

بلندقامتان ایران از سد استرالیا هم گذشتند/ تثبیت صدرنشینی

تیم ملی والیبال ایران که در دیدارهای گذشته لیگ ملت ها عملکرد درخشانی داشته است در دومین دیدار هفته چهارم مردان سرزمین کانگورها را شکست دادند تا همچنان در صدر جدول باقی بمانند.

منتشر شده

ملی پوشان والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در سالن ۶۰۰۰ هزار نفری «حسین رضا زاده» اردبیل در دومین روز از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها مقابل استرالیا صف آرایی کردند و با برتری ۳ بر صفر این دیدار را به پایان رساند.

سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، علی شفیعی و محمد رضا حضرت پور شروع کنندگان بازی با هدایت ایگور کولاکوویچ بودند.

* ست نخست؛ ایران ۲۵ – استرالیا ۱۹
استرالیایی‌ها با کسب امتیاز نخست موفق شدند ۳ اختلاف امتیاز را ایجاد کنند و با نتیجه ۶ بر ۳ از تیم ایران پیش افتادند، اما شاگردان ایگور رفته رفته با کنترل بازی اختلاف امتیاز را کم و علی اصغر مجرد با دفاع بدون نقص امتیاز ۷ را برای ایران کسب کرد تا دو تیم در امتیاز ۷ برابر شوند در ادامه نیز ملی پوشان نخستین تایم استراحت فنی را با امتیاز ۸ بر ۷ پیروز نزد ایگور رفتند.

ملی پوشان ایران در ادامه برتری خود را حفظ کردند و با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ از حریف پیش افتادند و دومین تایم استراحت فنی را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ پشت سرگذاشتند. امیر غفور با سرویس های دیدنی دو امتیاز متوالی را برای ایران گرفت تا لبدو مجبور به تقاضای تایم استراحت شود اما بی تاثیر بود و غفور در ادامه یک امتیاز سرویس دیگر به زیبایی برای تیم ملی کسب کرد تا ایران با نتیجه ۱۹ بر ۱۴ تیم برتر زمین باشد. استرالیا با درصد اشتباه بالا حرفی برای گفتند نداشتند تا ایران در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ست اول را به سود خود خاتمه دهد.

* ست دوم؛ ایران ۲۵ – استرالیا ۱۹
امتیاز نخست این ست با دفاع معنوی نژاد برای ایران به دست آمد. در این ست معنوی نژاد شروعی خوبی برای ایران داشت تا تیم ملی ۵ بر ۲ از حریف پیش بیافتد. علی اصغر مجرد مانند روز گذشته درخشش خوبی داشت و با یک دفاع دیدنی امتیاز ۸ را برای ایران به دست آورد تا ملی پوشان نخستین تایم استراحت فنی را با پنج اختلاف امتیاز پیروز نزد سرمربی بروند. ایران در سرویس تا اواسط ست دوم موفق عمل کرد و با نتیجه ۱۱ بر ۵ از حریف پیشی گرفتند تا استرالیا حرفی برای گرفتن نداشته باشد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود یاران ایگور تمام شد. در این ست استرالیا حرفی برای گفتن نداشت و ملی پوشان در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ست دوم را هم از آن خود کردند.

* ست سوم؛ ایران ۲۵ – استرالیا ۱۴
ملی پوشان ایران ست سوم را نیز طوفانی آغاز کردند و با ایجاد ۴ اختلاف امتیاز لبدو را مجبور به گرفتن تایم استراحت کردند. وقفه لبدو هم تاثیری نداشت و ملی پوشان با کسب دو امتیاز متوالی دیگر با نتیجه ۸ بر ۲ و شش اختلاف امتیاز پیروز به استقبال نخستین تایم استراحت فنی رفتند. شاگردان ایگور در ادامه با اختلاف ۸ امتیاز با نتیجه ۱۴ بر ۶ از حریف پیش افتادند. دومین تایم استراحت فنی نیز با ۸ اختلاف امتیاز به سود ایران همراه شد. در پایان این بازی یک طرفه تیم ملی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ ست سوم را هم برد تا در نهایت ۳ بر صفر حریف را شکست دهند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به دهمین برد خود دست یافت تا شانس صعود به مرحله نهایی بیش‌تر از گذشته شود. ملی پوشان تقریباً صعود خود را قطعی کرده‌اند و با ۱۰ پیروزی و ۳۰ امتیاز همچنان صدر جدول رده بندی را در اختیار دارند. تیم ملی فردا در آخرین بازی هفته چهارم برابر فرانسه صف آرایی خواهد کرد.

ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.