ارتباط با ما در

آینده تنش میان ایران و آمریکا پس از اسقاط پهپاد آمریکایی چه خواهد بود؟

روز گذشته پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه ساقط شد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی، چه اتفاقاتی در انتظار ایران، آمریکا و منطقه خاورمیانه است؟ المانیتور در گزارشی تحلیلی به حمله روز گذشته ایران به پهپاد متجاوز آمریکا پرداخته و می نویسد دور جدیدی از تنش ها در راه است.

المانیتور در گزارشی تحلیلی به تازه ترین تحولات میان ایران و امریکا و هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی از سوی سپاه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و در این باره نوشت: تنش میان ایران و آمریکا در شرایطی تشدید پیدا کرده است که طرفین تایید کرده اند که ایران به پهپاد نظامی آمریکا امروز حمله و آن را ساقط کرده است، این رویداد نگرانی ها از احتمال آغاز درگیری مستقیم میان طرفین پس از یک دوره طولانی دشمنی را تشدید کرده است.

مقامات ارتش آمریکا تایید کردند که موشک های زمین به هوای ایران یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را در جنوب منطقه تنگه هرمز را هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که «پهپاد جاسوسی» آمریکا وارد حریم هوایی ایران شده و آن را نقض کرده است و پس از هدف قرار گرفتن در آب های ایران سقوط کرده است. ژنرال حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اقدام ایران را یک هشدار به واشنگتن خواند و گفت که در حالی که کشورش قصد ورود به جنگ با آمریکا را ندارد اما کاملا آماده جنگ است. سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا با رد ادعای ورود این پهپاد به حریم هوایی ایران این حمله را موجب تشدید تنش ها خواند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توییتی در این باره نوشت: ایران اشتباه بسیار بدی مرتکب شده است.

این حادثه در میان تشدید تنش ها در خاورمیانه صورت گرفت، جایی که نفت کش های ژاپنی و نروژی در روزهای اخیر هدف حمله قرار گرفتند. قیمت نفت خام ۳ درصد افزایش گیدا کرد و به هربشکه ۶۴ دلار رسید.

دولت ترامپ تاکید کرد که این حمله از سوی ایران انجام شده است. دوشنبه گذشته واشنگتن از تصمیم خود برای اعزام ۱ هزار سرباز و تجهیزات به خاورمیانه در پاسخ به آنچه رفتار دشمنانه ایران خواند، خبر داد. روابط ایران و آمریکا از تاریخ می ۲۰۱۸ همزمان با اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران از سوی رئیس جمهور این کشور به طرز فزاینده ای افزایش پیدا کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران که توافق هسته ای را امضا کرده است، ماه پیش اعلام کرد که دولتش تعهداتش را بر اساس برجام در این توافق کاهش خواهد داد. هفته گذشته ایران اعلام کردفعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را از سر خواهد گرفت اما درباره خروج از برجام مواضعی را اعلام نکرد.

المانیتور نگاهی نیز به مواضع تندروها در ایران انداخته است و می نویسد: تندروها در تهران با لبخند به افزایش تنش میان ایران و آمریکا نگاه می اندازد. آنها احتمالا خطرات تقابل میان دو کشور را محاسبه نمی کنند.

در نهایت توییت های ترامپ این گمانه زنی ها را مطرح می کند که دولت آمریکا آماده ورود به زمین جنگ است. اتحادیه اروپا روسیه و دیگر بازیگران منطقه ای مانند عمان بدون شک برای بازگرداندن آرامش به منطقه وارد عمل خواهند شد اما دیگر اطراف مانند اسرائیل و عربستان رئیس جمهور آمریکا را تحریک خواهند کرد. آنچه که به وضوح روشن است این است که تنش های جدیدی در راه است و خطر تقابل نیز افزایش پیدا کرده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.